Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Mazda3 sedan 1,6 D TX

Sunday, 10. 07. 2011 - 23:12, Ivan Václavík   

Mazda3 sedan 1,6 D TX

Rodinné auto na nekonečné trasy je tu. Len sedem rokov a desať mesiacov od začiatku výroby modelu Mazda3 prvej generácie sa podarilo dosiahnuť pozoruhodný míľnik. Spoločnosť Mazda Motor Corporation oznámila, že kumulatívny počet vyrobených vozidiel Mazda3 dosiahol 26. Apríla 2011 hranicu troch miliónov kusov.

mazda3-sdn5198g.jpg

Trojka sa vďaka tomu najlepšie predáva zo všetkých modelov značky Mazda v aktuálnom portfóliu osobných áut. Ako pri každom majstrovskom diele, aj pre novú Mazdu3 platí, že najsilnejší dojem vytvárajú detaily, ktoré si na prvý pohľad možno ani nevšimnete. Ako napríklad jemnú líniu, ktorá je charakteristická pre Mazdu a tiahne sa spredu až po zadný spojler. Alebo postupne sa meniacu líniu kapoty a zreteľne expresívny predný nárazník. No aj detaily sú dôležité...

mazda3-sdn5199g.jpg

Mazda má prinášať pôžitok z dynamickej jazdy, ľahšie sa ovláda, ponúka aj športovejšiu jazdu a dokáže pritom usporiť palivo. Konštruktéri na niekoľkých miestach v aute použili nové materiály vrátane vysoko pevnej ocele, ktorá je ľahká, ale pevná.

mazda3-sdn5200g.jpg

Sedan Mazda3 je v rámci svojho segmentu jedným z najtichších áut. Pokroky v aerodynamike a konštrukcii totiž znamenajú značné zníženie hlučnosti vnútri auta.

mazda3-2010-sdn-int-01.jpg

Každý centimeter bol navrhnutý so zreteľom na štýl, priestor a praktickosť. Čisté línie okolo schránky pred spolujazdcom a na prístrojovej doske dodávajú interiéru štýlový funkčný vzhľad. Od chvíle, keď otvoríte dvere a na prístrojovej doske sa rozsvietia ukazovatele, vám bude jasné, že toto kompaktné športovo ladené auto je pripravené poskytnúť vám pôžitok z jazdy.

mazda3-sdn5204g.jpg

Vyvýšený stredový displej zobrazuje všetky dôležité informácie na úrovni očí vodiča, pričom ho môžete jednoducho ovládať prepínačom na volante. Sedadlá poskytujú chrbtu aj vyšším vodičom. Detaily, ako sú mäkké opierky lakťov, či hlavy alebo dobrý výhľad na cestu patria u Mazdy k štandardu.

mazda3-sdn5220g.jpg

K pohodovej jazde prispievajú aj ďalšie funkcie. Systém sledovania jazdných pruhov (RVM) pomáha určiť, či je bezpečné zmeniť jazdný pruh (napríklad pri predbiehaní), a signalizačný systém núdzového zastavenia, ktorý spoločnosť Mazda použila ako prvá, blikaním výstražných svetiel upozorní vodičov za vami, že prudko brzdíte.

mazda3-2010-boot-06.jpg

K štandardnej výbave patrí antiblokovací brzdový systém (ABS) a systém riadenia jazdnej stability (DSC). Airbagy sú rozmiestnené po celej kabíne. Aj na zadných sedadlách majú pasažieri dostatok miesta.

mazda3-sdn5225g.jpg

Príjemne nás prekvapilo nielen ticho v kabíne - a to aj na diaľnici - ale taktiež veľmi dobrá zotrvačnosť vozidla, čo pri rozumnom spôsobe jazdy výrazne šetrí palivo. Takisto sa nám páčil ostrý náber bŕzd - stačilo ľahké zošliapnutie brzdového pedálu.

mazda3-sdn5222g.jpg

Zrýchlenie sedanu s dieselovým motorom 1,6 l hodnotíme ako slušný priemer, v zákrute dobre sedí, no podvozok (na náš smútok) trošku sklamal; nerovnosti tlmil len čiastočne.

mazda3-sdn5223g.jpg

Pri vyslovene ekonomickom spôsobe jazdy sa dá prejsť na jednu palivovú nádrž až 1 000 km, reálna spotreba v kombinovanom režime však bola málo nad 800 km. Displej nám ukázal na konci testu priemernú spotrebu 5,6 litra. Na diaľnici sme zaznamenali priebežnú spotrebu 5,5 litra pri rýchlosti 130 km/h a pri stovke to bolo na rovine len 4,7 litra. Ak sa naplnia vízie Mazdy s projektom Sky Activ, o ktorom píšeme v inom článku, môže byť táto spotreba ešte nižšia.

mazda3-sdn-2010-rlight.jpg

Základné údaje testovaného auta
Mazda3 sedan 1,6 D TX

Objem motora (cm3) 1 560
Výkon (kW/k) 85/116
Krútiaci moment (Nm) 270
Max. rýchlosť (km/h) 188
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 11,0
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 4,4

Cena testovanej verzie 19 490 €
Najlacnejšia verzia 14 690 €

+ Plusy
Ticho v kabíne, komfortný interiér
Stabilný podvozok aj pri prejazde zákrut
Výborná zotrvačnosť sedanu
- Mínusy
Len priemerné zrýchlenie

Fotogaléria Mazda 3



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri