Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Vrchy

Martin Koiš pred novou sezónou

Monday, 25. 02. 2013 - 17:00, Zdenka Frývaldská   

Martin Koiš pred novou sezónou

Absolútny majster Slovenska v Pretekoch automobilov do vrchu nemal cestu za titulom v roku 2012 vôbec jednoduchú. Čo pripravuje pre sezónu 2013?

 

Tibor Szabosi;1t1u5753-4.jpg

Maťo vyšla ti sezóna 2012 podľa predstáv?

Pred sezónou som nemal veľké ciele, kedže sme nastúpili s novým autom, od ktorého sa dalo očakávať, že nebude ihneď vo forme. Bol som najmä zvedavý, aká bude rýchlosť novej Fiesty. Začiatok sezóny bol zložitý kvoli častejším problémom a hustému kalendáru pretekov. Na Dobšinskom kopci sa nám podarilo prelomiť smolu, ktorá nás sprevádzala na začiatku sezóny a odvtedy som pravidelne dochádzal na bodovaných miestach. Predstavu o sezóne som si začal formovať až na preteku Huty, kde som dvakrát absolútne vyhral a získal body, vďaka ktorým bola teoretická šanca na zisk titulu majstra v skupine, kategórii a v absolútnom poradí. Nakoniec sa nám to podarilo a dosiahli sme jeden z najlepších výsledkov v mojej kariére.

Tibor Szabosi;1t1u5752-5.jpg

Aká zložitá bola cesta za úspechom, ktorý si dosiahol?

Už samotná stavba nového auta pre sezónu 2012 bola zložitá, neskôr do toho vstúpili problémy s motorom, ktorý bol trikrát zničený nesprávnym palivom, málo času na testovanie a správne naladenie tlmičov... Bolo to drahé a časovo náročné. Zisk titulu absolútneho majstra to však celé odmäkčil.

Jozef Pisch;1t1u8411-4.jpg

Ktoré podujatie/trať ti najviac v sezóne 2012 vyhovovalo?

Veľmi sa mi páčilo na Dobšinskom kopci, ktorý bol naozaj profesionálne pripravený.

Tibor Szabosi;67c4419-1.jpg

Akými technickými problémami a úpravami si prešla Fiesta počas sezóny?

V seźone sme robili už len minimálne úpravy. Najväčšiu pozornosť si vyžadovali tlmiče a ich správne nastavenie. Podvozok zo začiatku nefungoval správne a auto sa chovalo trochu nestabilne. Postupne sme menili nastavenia až sme sa dosiahli maximum z daného základu, stále to však nestačí, a preto v príprave na sezónu 2013 meníme niektoré veci tak, aby bola Fiesta ešte stabilnejšia. Okrem toho máme problém s chladením vzduchu do chladiča turba, ktorý je príliš horúci a tým nedosahujeme požadovaný výkon motora, opäť sa to snažíme riešiť.

Tibor Szabosi;67c1779.jpg

Ako vidíš rozdielnosť medzi Focusom a Fiestou?

Fiesta je o niečo kratšia, obratnejšia a tiež o trochu ľahšia. Všetko ostatné funguje vo Fieste rovnako, pretože sme preložili celého Focusa do Fiestovej karosérie. Napriek tomu je auto na jednotlivých tratiach rýchlejšie.

Tibor Szabosi;co8c8073-6.jpg

V akom stave je aktuálne Fiesta?

Pohonové ústrojenstvo prechádza pravidelným ročným servisom, okrem toho meníme chladič vzduchu a jeho uloženie a ako som už spomenul meníme aj časti zavesenia kolies pre zlepšenie jazdných vlastností. Onedlho by malo byť auto hotové a pripravené na prvý pretek v rakúskom Pollaubergu na začiatku apríla.

Tibor Szabosi;67c6000.jpg

Čo bude v tomto roku tvojím cieľom a kde všade ťa uvidíme?

Pri pohľade na kalendár PAV 2013 mám nechuť absolvovať kompletnú sezónu, pretože preteky sú opäť rozvrhnuté veľmi husto a zbytočne kombinované s pretekmi v Poľsku a Českej republike. Podľa posledného kalendára sa odjazdí takmer polovica sezóny v priebehu dvoch mesiacov, čo je náročne na čas, techniku a samozrejme na financie. Z toho dovôdu rozmýšľam že vynechám preteky MSR v zahraničí a namiesto toho pôjdem aspoň dve podujatia rely na Fieste R2. V takomto prípade sa však ťažko stanovujú predsezonné ciele o výsledkoch.

 



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri