Jaro Baránek plánuje odjazdiť v tejto sezóne 16 podujatí

Jaro Baránek získal v roku 2012 na pretekoch automobilov do vrchu titul Majstra Európy. Aké to bolo náročné a čo ho čaká v tomto roku nám prezradí v nasledujúcom rozhovore.
Jaro sezóna 2012 bola pre teba mimoriadne úspešná. Aké všetky úspechy si v nej pozbieral?
V kategórii C3 v pretekoch historických automobilov do vrchu som zvíťazil vo FIA Central European Zone a získal som aj titul Majster Európy. Su to tie najvyššie ocenenia, ktoré sa dajú v tejto discipline získať.
Bolo ťažké dosiahnuť tieto úspechy?
Áno, bolo to ťažké. Nielen priamo na trati pri bojovaní o čo najlepšie umiestnenie, ale aj pred a po pretekoch. Absolvoval som počas sezóny 16 pretekov, presunmi na jednotlivé podujatia som najazdil 17000 kilometrov, za volantom karavanu som strávil viac ako 200 hodín a na záver sezóny som bol mimo Slovenska v kuse 21 dni.
Aká je tvoja osobná spokojnosť so sezónou 2012?
Som šťastný, že minuloročná sezóna dopadla takto úspešne. Podarilo sa to vďaka poctivej príprave auta počas zimnej prestávky a tiež vďaka reklamným partnerom, ktoré Autotechna Racing Team má. A samozrejme mal som aj trochu jazdeckého šťastia a pomoci „zhora".
Okrem ocenení, ktoré som získal som spokojný aj preto, že som spoznal nové trate, nové mestá a nových ľudí. Cestovanie po európskych pretekoch mi dalo veľa skúseností, žážitkov a nové priateľstvá.
Na ktorom zo slovenských a ktorom zo zahraničných pretekov sa ti páčilo najviac?
Na Slovensku to je Jankov Vŕšok, ktorý má dobrú organizáciu a technickú trať, čo ja milujem, a preto sa tam rád vraciam. „Vonku" je mojím favoritom 17,3 kilometrov dlhý kopec Trento - Monte Bondone v Taliansku. Nič dlhšie, ťažšie a vyčerpávajúcejšie sa v Európe nejazdí. Chcem ešte spomenúť nezabudnuteľnú atmosféru pretekov v talianskom Toskánsku, kde jazdili len historické autá a bolo nás tam neuveriteľných 170.
Bolo aj v sezóne 2012 Ferrari bezproblémové?
Musím zaklopať na drevo, že áno. Doťahoval som len jednu sponu na vodnej hadici, nechal som zavariť prasknutú vyrovnávaciu nádobku, vymenil predné brzdové platničky a dve sady pneumatík. Ferrari je spoľahlivé auto.
Aké sú plány na rok 2013, kde všade ťa bude možné vidieť?
Plánujem odjazdiť 16 podujatí ME a FIA CEZ v pretekoch do vrchu historických automobilov. Na Slovensku budem jazdit len na Jahodnej, v Dobšinej a na Jankovom Vŕšku. Zvyšok v Rakúsku, Slovinsku, Česku, Taliansku a v Chorvátsku.
Máš nejaké želanie na túto sezónu?
Veľmi si želám, aby čaro a atmosféru pretekov historických automobilov začalo zažívať viac slovenských jazdcov. Rád každému, kto to chce skúsiť pomôžem radami a skúsenosťami.
Diskusia k článku
Najnovšie galérie






























