Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Land Rover Freelander2 TD4 2,2 SE

Friday, 05. 04. 2013 - 23:09, Ivan Václavík   

Land Rover Freelander2 TD4 2,2 SE

Tak chutí opojenie tichom v teréne i na diaľnici: Bezprostredne po ochutnávke SUV Range Rover Evoque sme si presadli do ďalšieho z rodiny Land Roverov - najnovšieho Freelanderu2. Aj ten mal pod kapotou motor s objemom 2,2 litra a výkonom 110 kW. Výrobca však uvádza krútiaci moment o 20 Nm viac ako v Evoque. Freelander súčasnej generácie má podobne komfortný podvozok ako Evoque, ktorý výborne filtruje nerovnosti vozovky, či terénu, takže jazda s ním patrí medzi nezabudnuteľné zážitky.

freelander2-7744g.jpg

Napokon, čo iné očakávať od známeho anglického výrobcu terénnych automobilov (od roku 1948) - hoci v súčasnosti už vyše štyri roky patrí po krídla indického koncernu Tata. Napriek hranatému tvaru karosérie je v prípade Freelandera druhej generácie dobre vyriešený aerodynamický hluk, takže v kabíne vnímajú pasažieri aj počas jazdy vyššou rýchlosťou príjemné ticho.

freelander2-7745g.jpg

Posledný facelift ľahko rozlíšite: okrem lakovaných nárazníkov sú to iné svetlomety a maska chladiča, ktoré auto opticky rozširujú. Celkovo pôsobí dvojmetrový, vysoký Freelander2 mohutne, takže keď sme v premenlivom aprílovom počasí so snežením boli nútení (podľa zákona) pozhŕňať sneh aj zo strechy - veruže sme sa bez malého rebríka nezaobišli. Pri svojej mohutnosti ponúka aj dostatočný batožinový priestor - v základnom usporiadaní 755 litrov, po sklopený zadných sedadiel až 1 670 litrov.

freelander2-7748g.jpg

Špecifiká modelu v interiéri zostali zachované a každému je hneď zrejmé, že sedí v Land Roveri. Riadenie Freelandera je presné a ide prekvapivo ľahko. Na štvorramennom volante, ktorý sa dobre drží, sú medzi jeho ramenami tlačidlá na ovládanie tempomatu (vľavo), kým vpravo nájdete ovládanie telefónu a rádia. Na všetkých sedadlách majú pasažieri dostatok miesta, predné sú vyhrievané vo dvoch stupňoch.

freelander2-7750g.jpg

Hoci na stredovej konzole inžinieri tlačidlami nešetrili, dokážete sa v nich bez problémov rýchlo zorientovať. Veľký dotykový monitor v strede prístrojového panelu je delený na tri časti, takže stále máte v pohotovosti (zhora) rádio, navigáciu a telefón. Stačí ďubnúť prstom...

freelander2-7763g.jpg

Tlačidlá elektrického nastavovania vonkajších zrkadiel i okien sú netradične pri skle šoférových dverí. Auto nemá redukciu a uzáver diferenciálu, no trakciu pomáha riešiť niekoľko užitočných pomocníkov, elektronických asistentov: pre jazdu do kopca i z kopca, na svahu i po kameňoch, či skalách. Základom je lamelová spojka Haldex, ktorá podľa potreby pripojuje pohon zadnej nápravy.

freelander2-7742g.jpg

K tomu sa pridáva asistent pre jazdu z kopca HDC, regulácia preklzávania kolies ETC, ochrana proti prevráteniu vozidla RSC. Pri jazde z prudkého svahu dokáže elektronika auto bezpečne pribrzdiť. Ďalšími štandardnými bezpečnostnými prvkami sú elektronické rozdeľovanie brzdnej sily medzi nápravy (EBD), dynamický stabilizačný systém (DSC) a regulácia brzdnej sily v zákrute (CBC). Medzi sedadlami na stredovom paneli sú tlačidlá, ktorými si zvolíte niektorý z režimov (ľahký terén, klzký povrch, sneh, blato, alebo vyjazdené koľaje, či piesok). O ostatné sa postará elektronika.

freelander2-7762g.jpg

Chválime stabilitu auta aj pri rýchlom prejazde zákruty. Účinné brzdy reagujú presne tak, ako to šofér očakáva. Svetlá výška 21 cm je aj v teréne dostačujúca; Freelander2 bezpečne zvládne pol metra hlboký brod. Po diaľnici uháňa akoby ani nemal gény terénneho automobilu. Mimo spevnený povrch sa pohybuje suverénne a jeho hlavnou výhodou v porovnaní s konkurenciou je pohyb na nespevnených (lesných) cestách, ako aj výborná trakcia. Pri dĺžke vozidla 4,5 metra je stopový priemer otáčania len 11,3 m. V určitej pozícii sedadla však šoférovi prekáža predný stĺpik so zrkadlom vo výhľade šikmo dopredu.

freelander2-7751g.jpg

Počas testovacieho týždňa sme absolvovali na jednu nádrž paliva (diesel) 600 km, priemerná spotreba v kombinovanom režime sa pohybovala v rozpätí 8,7 - 9,3 litra na 100 km. Podľa toho, či sme jazdili v teréne alebo iba na asfaltových cestách. Tam sa priebežná spotreba ustálila pri stovke na piatich litroch, pri 120 km/h to bolo 6,5 a pri 130 km/h ukázal displej 8,8 litrov.

freelander2-7743g.jpg

Údaje výrobcu o testovanom aute
Land Rover Freelander2 TD4 2,2

Objem motora (cm3) 2 197
Výkon (kW/k) 110/150
Krútiaci moment (Nm) 420
Max. rýchlosť (km/h) 181
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 11,2
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 7,0

Cena testovanej verzie 42 307 €
Najlacnejšia verzia 33 958 €

+ Výrazné plusy
Príjemný podvozok, minimálny hluk v kabíne
Vonkajší vzhľad, schopnosti v teréne
Kapacita batožinového priestoru
Nadpriemerné vybavenie elektronickými prvkami
- Najväčšie mínusy
Vyššia spotreba najmä na diaľnici
Predný stĺpik so zrkadlom prekáža vo výhľade

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri