Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Honda Civic 1,6 i-DTEC

Monday, 08. 04. 2013 - 23:05, Ivan Václavík   

Honda Civic 1,6 i-DTEC

Pokušenie v podobe piatich litrov nafty: Prvým európskym motorom nového radu Honda Earth Dreams Technology, čo je označenie pre novú generáciu pohonných jednotiek, vyznačujúcich sa vysokými jazdnými výkonmi v kombinácii s nízkou spotrebou, je nový dieselový agregát s objemom 1,6 litra i-DTEC. Spája výkon 120 k s krútiacim momentom 300 Nm, čo poukazuje na pôsobivú vyváženosť nízkej spotreby paliva a vysokého výkonu.

honda-civic-1-6-i-dtec-7795g.jpg

S potešením sme prijali ponuku importéra automobilov značky Honda na Slovensku, aby sme si novinku vyskúšali. Podrobne sme o nej písali v samostatnom článku už 16. 11. 2012 a potom 15. 3. 2013. V interiéri nenachádzame v porovnaní s tradičným dieselovým modelom deviatej generácie (2,2 l) prakticky žiadne zmeny. Nemali sme však - v porovnaní s ním - navigáciu, ani systém automatického brzdenia v prípade hroziacej kolízie. No na volante nechýbalo ovládanie tempomatu (vpravo) a rádia (vľavo).

honda-civic-1-6-i-dtec-7803g.jpg

Chválime aj rýchle odmrazovanie (odhmlievanie) predného skla. Naopak, výčitku adresujeme dizajnérom, ktorí vytvorili na šoférových dverách zbytočne vystupujúci hrot, na ktorom sú tlačidlá na ovládanie okien a centrálneho zamykania. O hrot sa ľahko udriete pri vystupovaní spoza volantu.

honda-civic-1-6-i-dtec-7802g.jpg

Informačný displej pôsobil skromnejšie (chýbal veľký monitor s navigáciou) a výhradu môžu mať niektorí šoféri k horšej viditeľnosti digitálneho rýchlomera. Toto je však individuálna záležitosť - všetko závisí od výškového nastavenia sedadla a volantu. Načim poznamenať, že obe predné sedadlá sú anatomicky dobre tvarované a telo sa v nich neunaví ani na dlhšej trase.

honda-civic-1-6-i-dtec-7800g.jpg

Prejdime však k samotnej jazde. Príjemný podvozok dobre tlmí nerovnosti na vozovke a pri rýchlejšom prejazde zákruty spoľahlivo udrží vozidlo vo zvolenej stope. Zrýchlenie je plynulé a vzhľadom na menší objem motora dostatočne razantné. Výbornú známku si zaslúži aj brzdový systém, ktorý reaguje dostatočne účinne už po ľahkom stlačení stredného pedálu. A pri cúvaní sa prenáša obraz situácie za vozidlom cez kameru na monitor, pričom nechýbajú ani farebné vodiace čiary.

honda-civic-1-6-i-dtec-7801g.jpg

Osobitnú pochvalu udeľujeme zotrvačnosti Hondy Civic, čo nepriamo vedie k nižšej spotrebe. Tlačidlom ECON sa aktivuje úsporný režim motora; po jeho aktivácii sa rozsvieti na prístroji zelený stromček a pri ekonomickej jazde svietia dva trojuholníky po stranách údaju o momentálnej rýchlosti na zeleno. Ak má vodič ťažšiu nohu, mení sa zelená postupne až na tmavomodrú. Nechýba ani nenápadný indikátor radenia rýchlostí.

honda-civic-1-6-i-dtec-7796g.jpg

Signalizácia zeleným stromčekom znamená, že je aktivovaný režim ECON. Zároveň je aktívny systém Stop & Start. ECON sa dá vypnúť a potom je akcelerácia o trošku výraznejšia. V kabíne je počas jazdy ticho, aerodynamický hluk sa neprejavuje ani pri silnejšom vetre.

honda-civic-1-6-i-dtec-7797g.jpg

Na záver to najpodstatnejšie: nový dieselový motor 1,6 i-DTEC znamená pre Civic jednoznačný a výrazný prínos. So zaradeným šiestym rýchlostným stupňom sme mali pri stovke priebežnú spotrebu len 4,2 litra, na diaľnici pri 130-ke príjemných 4,8 litra. Dosiahli sme celkový priemer 4,4 litra na 100 km a dojazd na jednu nádrž paliva 950 kilometrov. A to sme jazdili svižne, väčšinou mimo mesto a napríklad aj v kopcovitom teréne v okolí Banskej Štiavnice.

honda-civic-1-6-i-dtec-7798g.jpg

Civic 1,6 i-DTEC je jednoznačne prínosom nielen pre tých, ktorí vyznávajú úsporný štýl jazdy, ale poteší aj dynamicky jazdiacich motoristov. Nový agregát, produkujúci nízke emisie, vyrábajú pre Európu v anglickom Swindone. V budúcnosti Honda uplatní filozofiu Earth Dreams Technology u všetkých svojich pohonných jednotiek - najskôr to bude v Honde CR-V.

honda-civic-1-6-i-dtec-7799g.jpg

Údaje výrobcu o testovanom aute
Honda 1,6 i-DTEC

Objem motora (cm3) 1 597
Výkon (kW/k) 88/120
Krútiaci moment (Nm) 300
Max. rýchlosť (km/h) 207
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 10,2
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 3,6

Cena testovanej verzie 20 690 €
Najlacnejšia verzia 15 590 €

+ Výrazné plusy
Úsporný a pritom dynamický motor
Nízky aerodynamický hluk v kabíne
Príjemný podvozok, účinné brzdy
- Najväčšie mínusy
Vyčnievajúci hrot na dverách vodiča
Individuálne horšia viditeľnosť údaju o rýchlosti

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri