Klenot medzi klenotmi
Každý má svojho obľúbeného jazdca a niektorí majú svoj obľúbený tím. Mnohí fanúšikovia Formuly 1 majú aj svoj obľúbený okruh. Keď niekto začal v 90-tych rokoch stavať okruh na zelenej lúke, dalo sa s veľkou pravdepodobnosťou predvídať, ako budú postavené zákruty a kde sa bude nachádzať hlavná rovinka. V dnešnom veku preferovania bezpečnosti s balíkom zmien urobených po smrti Ayrtona Sennu v roku 1994 sú okruhy navrhované tak, aby boli schopné skrotiť autá aj ich jazdcov. Nie vždy to tak bolo. Keď sa pred sto rokmi začalo pretekať, používali sa verejné cesty.
Stále okruhy neexistovali a až tlak verejnosti prinútil pretekárov opustiť otvorenú cestu. Snáď najväčšou účelovo postavenou traťou bol Nurburgring postavený na popud Hitlera tesne pred druhou svetovou vojnou. Takmer 23 km dlhý okruh sa točí okolo pevnosti Eifel. Avšak v polovici 70-tych rokov sa ukázal ako príliš nebezpečný. Vtedy sa začalo s opúšťaním starých tratí, z ktorých dnes zostala jediná, v uliciach Monaka.
Circuit de Monaco je mestský pretekársky okruh v uliciach Monte Carla a La Condamine ležiaci v okolí prístavu Monackého kniežatstva. Je to ten najkomplexnejší test jazdeckých schopností aký môže pilot Formule 1 počas jednej sezóny absolvovať. Jazdu na monackom okruhu najlepšie charakterizoval Nelson Piquet, ktorý povedal: „Je to ako pilotovať helikoptéru v obývačke.