Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Kia Sorento 2,2 CRDi VGT 4WD EX

Monday, 15. 02. 2010 - 15:41, Ivan Václavík   

Kia Sorento 2,2 CRDi VGT 4WD EX

Na parkovisku ho určite neprehliadnete, v premávke vzbudzuje svojou veľkosťou rešpekt. Kia Sorento patrí medzi stúpencami SUV k čoraz obľúbenejším, čo potvrdzuje aj fakt, že vo svojej kategórii je nastupujúca druhá generácia v štatistike predaja za január 2010 na Slovensku hneď za Hondou CR-V na druhom mieste. Ešte v roku 2009 patril do tzv. silnej trojky model Kia Sportage (spoločne s Toyotou RAV4 a Hondou CR-V), teraz nastupuje do útoku Sorento.

kia-sorentog.jpg

S chuťou sme sa teda pustili do testovania európsky sa tváriaceho nového Sorenta. Na dĺžku meria 4,7 m, na šírku 1,9 m. Najväčšiu zmenu nájdete pod autom. Karoséria je samonosná, teda bez rámu, pevnú zadnú nápravu nahradilo viacprvkové zavesenie a pohon všetkých kolies sa aktivuje automaticky. Prvá generácia Sorenta mala masívny rebrinový rám a pohon 4x4 sa priradil manuálne.

kia-sorentog-1.jpg

Charakteristickými znakmi zvonka sú výrazná maska chladiča a neprehliadnuteľné združené zadné svetlá s technológiou LED. Široký zadný stĺpik zvýrazňuje majestátnosť Sorenta. Zadné dvere sa otvárajú nahor a do priestoru je výborný prístup. Podlaha je rovná a sú v nej sklopené prídavné zadné sedadlá. Ak preklopíte dopredu aj operadlá sedadiel v druhom rade, vznikne dostatočný priestor aj na prepravu dlhých predmetov. V základnom usporiadaní s 5 sedadlami má batožinový priestor solídny objem 531 litrov (so 7 sedadlami len 111 litrov), ak vytvoríte rovnú podlahu až po predné sedadlá, objem narastie na 1 546 litrov.

kia-sorento2158g.jpg

Čiastočnou nevýhodou je vyššie položená nakladacia hrana.
V útulnom interiéri (na vyhrievaných sedadlách) sa aj v zime ihneď cítime ako doma. Dostatočne dlhé, komfortné sedáky a mäkké operadlá s tuhšími bočnicami sú dobrou oporou tela pri prejazde zákrut. Cestujúci v druhom rade sedadiel, ktorých operadlá sú sklápateľné, majú dostatok priestoru na kolená i nad hlavou. Ostrou hranou na zadných dverách však môžu pasažieri pri vystupovaní poškodiť vedľa stojace auto.

kia-sorento2164g.jpg

Všetko vrátane ovládačov na stredovej konzole je na správnom mieste, v dobrom dosahu vodiča, no poriadne dlho nám trvalo, kým sme objavili ovládanie informačného displeja. Čierne tlačidlo palubného počítača totiž výrobca rafinovane zamaskoval do kruhového prístroja vpravo. Na sympaticky tvarovanom multifunkčnom volante sú tlačidlá na ovládanie audia (vľavo) a tempomatu.

Dobre čitateľné kruhové prístroje majú príjemné optitronové podsvietenie. V slnečných clonách sú ešte aj užitočné prídavné clony, ak sa slnko blíži k obzoru. Nielen pred spolujazdcom, ale aj pod lakťovou opierkou sa nachádza nečakane veľký odkladací priestor. Vtipné je vypisovanie všetkých rozhlasových staníc (na spodnej linke displeja), ktoré máte naladené na niektorej z 18 pozícií.

kia-sorento-xm-8-g.jpg

Za príplatok môžete mať xenónové svetlomety, bezkľúčový prístup do auta a štartovanie tlačidlom, zadnú parkovaciu kameru, ktorá premieta obraz na 3,5palcový displej vo vnútornom spätnom zrkadle, navigačný systém s farebnou obrazovkou (6,5") zabudovanou do stredového panelu, kožené čalúnenie, elektrické nastavenie sedadiel, panoramatické strešné okno, atď. Viaceré tieto vymoženosti (vyznačené polotučne) sme mali aj v testovanom Sorente a výdatne prispievali ku komfortu jazdy.

kia-sorento2156g.jpg

Pod prednou kapotou je dieselový štvorvalec s priamym vysokotlakovým vstrekovaním paliva common-rail. Motor sa prejavuje kultivovaným chodom, ale jeho zrýchlenie považujeme len za priemerné. Maximum krútiaceho momentu 436 Nm (s manuálnou 6° prevodovkou 421 Nm) poskytuje v rozmedzí 1800 - 2500 otáčok. Pomocou tempomatu a 6° automatickej prevodovky sa dá spotreba udržiavať v medziach rozumného apetítu. Po 650 km sme na jednu nádrž dosiahli priemernú spotrebu okolo 9,5 l/100 km. V meste to však bolo citeľne viac - až 11,8 litra. Pri stovke so zapnutým tempomatom skonzumoval motor 7 litrov a na diaľnici s využitím maximálneho rýchlostného limitu okolo desať. To všetko v zimných podmienkach, čiže v lete si môžete údaje znížiť asi o jeden liter.

kia-sorento2159g.jpg

Pochvalu si zaslúži presné riadenie, avšak svetlá výška len 18,5 cm nedovoľuje plné využitie Sorenta v náročnejšom teréne. Hoci viaclamelová spojka vie na pokyn riadiacej jednotky preniesť časť krútiaceho momentu aj na zadné kolesá a k dispozícii je zapínateľné trvalé uzamknutie pohonu oboch náprav (do rýchlosti 40 km/h). Šofér má tiež poruke niekoľko elektronických asistentov (vypínateľný ESP, hill holder a kontrolované automatické brzdenie na svahu). Príslušné tlačidlá sú vľavo pod volantom. V teréne pomôžu i praktické plastové lemy prahov a dverí. A chválime tiež veľké vonkajšie zrkadlá i trojnásobné blikanie smeroviek po dotyku páčky.
Nové Sorento, ktoré v testoch Euro NCAP získalo päť hviezdičiek, určite osloví kupujúcich moderným dizajnom zvonka i vnútri, dostatočným priestorom, ako aj komfortom pri jazde. Bonusom je už tradičná sedemročná záruka.

Základné technické údaje testovaného vozidla

Kia Sorento 2,2 CRDi VGT
Objem motora (cm3) 2 199
Výkon (kW/k) 145/197
Krútiaci moment (Nm) 436
Max. rýchlosť (km/h) 190
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 10,0
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 7,4

Cena testovanej verzie 34 390 €
Základná verzia 24 590 €

+ Plusy
Vnútorný priestor, príjemný interiér
Anatomicky tvarované, pohodlné sedadlá
Ovládateľnosť vozidla

- Mínusy
Maskované ovládanie palubného počítača
Len priemerné zrýchlenie za cenu vyššej spotreby
Ostrá hrana zadných dverí pri otváraní

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri