Jantar Team sa s Jánom Miloňom vezie na víťaznej vlne
Ďalšia trojica pretekov seriálu FIA European Hill Climb Championhip 2019, ale aj výborné výkony Jantar Teamu a jazdca Jána Miloňa naprieč celou Európou. Takto v krátkosti by sa dali zhodnotiť výkony slovenského reprezentanta v pretekoch automobilov do vrchu, Jána Miloňa.
So sympatickým slovenským reprezentantom sme sa naposledy rozlúčili v Šternberku, kde vyjazdil víťazstvo v kategórii I., skupine GT, ale aj triede GT3. Po moravských pretekoch nasledovali ďalšie štyri kolá série FIA European Hill Climb Championship 2019. Prvým z nich boli preteky v Nemecku, konkrétne v Glasbachu.
Glasbachrennen 2019
„Preteky v Glasbachu som už absolvoval niekoľkokrát. V podstate som tu bol ešte so Škodou Fabia WRC a už vtedy sa mi toto podujatie zapáčilo a rád sa tam každý rok vraciam. V tomto roku sme tréningové jazdy absolvovali na suchej trati, v nedeľu však začalo od rána doslova liať a súťažné jazdy sme tak absolvovali na mokrej trati. Čo bolo pekné, v našej skupine GT sa na preteky prihlásil aj továrenský jazdec Porsche, dvojnásobný majster sveta na okruhoch. Ten nás všetkých poriadne vyškolil, keďže pri absolútnej znalosti tunajšej trate, nám ani len neponúkol šancu na to, aby sme ho dobehli. Dojazdil som síce za ním na druhom mieste, ale fajn bolo, že sme bojovali o plné počty bodov, takže je to v pohode. Nemecké preteky beriem ako ďalšiu kladnú skúsenosť s vodou,“ opísal preteky v Glasbachu Ján Miloň.
Po Glasbachu nasledovalo v kalendári FIA EHCC podujatie v Talianskom Trente. Sedemnásť a pol kilometrový kopec však Jantar Team spoločne s Jánom Miloňom vypustili.
„Dôvodov na vypustenie pretekov v Trente bolo viac. V prvom rade začala druhá polovica seriálu, kde rovnako ako v prvej musí každý jazdec škrtnúť jedny preteky. V druhom rade, preteky v Trente sú finančne nesmierne náročné a uspieť na nich pri premiére je viac menej nemožné. Tak sme sa rozhodli trochu pre vabank a dúfame, že všetky preteky do konca sezóny už absolvujeme bez problémov. No a podstatný dôvod bol ten, že môjmu mechanikovi sa tesne pred Trentom narodil syn. Druhý mechanik bol v tom čase na dovolenke a aj keby sme to chceli nejako zladiť, neverím, že by to všetko do seba zapadlo. Bolo to také veľmi nasilu a tak sme sa jednoducho s mechanikmi dohodli Trento vynechať,“ vysvetlil Ján Miloň neúčasť na pretekoch v Taliansku.
Z Talianska sa celý kolotoč FIA European Hill Climb Championship 2019 presťahoval ku nám na Slovensko, do Dobšinej. Domáce prostredie, domáci fanúšikovia, množstvo obdivovateľov, ktorí prišli Jána Miloňa navštíviť na preteky. Toto všetko jazdcovi vždy pridá nejaké tie pomyselné „kone pod kapotu.“ A inak tomu nebolo ani v prípade Jána Miloňa a jeho vozidle McLaren 650S GT3.
XXXVI. Dobšinský kopec 2019
„Dobšinský kopec patrí každoročne medzi moje najobľúbenejšie preteky. Na jednej strane je to doma, na Slovensku, na druhej strane je tu neskutočne pekná a rýchla trať lemovaná nádhernou prírodou, čo ma nesmierne duševne napĺňa. Navyše v tomto roku si organizátor vybral práve moje auto do vizuálu, ktorým propagoval Dobšinský kopec. Samozrejme sa McLaren objavil aj na všetkých oficiálnych tlačovinách, za čo všetkým kompetentným veľmi pekne ďakujem. Tento kopec mám fakt rád, keďže môjmu GT-čku dokonale vyhovuje a ja si to užívam. Samozrejme teší ma víťazstvo v kategórii I., skupine GT a triede GT3 nielen v Európe, ale aj na Slovensku,“ dodal Ján Miloň po pretekoch v Dobšinej.
Hneď víkend po Dobšinej nasledovali preteky FIA EHCC v poľskej Limanowej a na štarte nechýbal ani Jantar Team, Ján Miloň a McLaren 650S GT3.
11. Wiścig Górski Limanowa 2019
„Musím povedať že Limanowa ma v tomto roku veľmi prekvapila. A určite nielen mňa. Neviem čím to bolo, ale trať v tomto roku tak strašne šmýkala, že som mal už v prvom tréningu dojem, že asi absolvujem namiesto pretekov školu šmyku. Celá jazda bola iba o vyrovnávaní auta a vôbec nie o rýchlosti, či nejakej čistej stope. Našťastie, moji mechanici sa opäť vyznamenali a našli nastavenie, ktoré do veľkej miery tú šmykľavú trať absorbovalo a mne sa už potom išlo v podstate dobre, čo sa odzrkadlilo nielen na dosahovaných časoch, ale aj vo výsledku. Podarilo sa mi opäť vyhrať kategóriu I., skupinu GT, aj triedu GT3. Som nadmieru spokojný a rád by som poďakoval všetkým za podporu,“ ukončil Ján Miloň rozprávanie.
Teraz v Jantar Teame a u Miloňovcov nastáva dvojvíkendová pauza, ktorú si určite poriadne vychutnajú. Následne nastupuje ďalšie sťahovanie, v tomto prípade to bude na preteky do Švajčiarska. O tom však až nabudúce.
Jantar Team, Miro Majláth