Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Vrchy

Igor Drotár: Prichádzajú veľké očakávania

Tuesday, 06. 08. 2013 - 12:18, Martin Trenkler   

Igor Drotár: Prichádzajú veľké očakávania

Igor Drotár sa pomaly dostáva na absolútnu špičku v pretekoch automobilov do vrchu. Vďaka kopcovému špeciálu Škoda Fabia s výkonom 600 konských síl si z podujatia Impuls Leasing Jankov vŕšok 2013 vzal jedno druhé a jedno prvé miesto vo svojej triede.

Vonku vládne slnečná tyrania a vo vozidlách je to s teplotami ešte horšie: šplhajú sa tu na 60 stupňov Celzia. Igor Drotár stojí na štartovej čiare pred prvým voľným tréningom v sobotu ráno. Vystrelí na 3 700 metrov dlhú trať plnú technických zákrut. V porovnaní s jeho rally špeciálom je to ako presadnúť z cestovného motocykla na superbike - rozdiel vo výkone je neskutočný. Po chvíli nastane v aute explózia! Hovorí Igor: „V aute som mal pripevnenú sladkú minerálku, no nevedel som o nej. Po asi kilometri prišla rana ako z dela - myslel som si, že mi vybuchol hasiaci prístroj. Bola to však bublinková, sladká minerálka! Stierače nepomáhali, lebo boli z druhej strany... Keď som vyšiel hore, fľaša bola prázdna a jej obsah všade po aute a na mne. Nevadí, nedostala ma žiadna osa, ktorých tam bolo neúrekom. Základ je, že som spravil čas pod dve minúty a spokojne som sa mohol vybrať do druhej jazdy."

Tibor Szabosi;gh7p1139.jpg

S pribúdajúcimi jazdami pribúdali aj hádanky... Slovo má opäť Igor: „V druhej tréningovej jazde som mal pocit, že nejdem vôbec zle, no spravil som len o dve sekundy lepší čas. Nebol som s tým veľmi spokojný a myslel som si, že je to v gumách. V prvej ostrej jazde som šiel naplno. Chytal som auto po celom kopci, no čas som mal rovnaký, ako v druhom tréningu, čiže 1:57 s. V druhej ostrej jazde mi odišlo radenie a zhoršil som sa o dve sekundy. Prehral som tak prvý deň s Martinom Koišom."

Tibor Szabosi;gh7p2990.jpg

Prelomový deň prišiel až v nedeľu. Opäť sa ukázalo, že všetko zlé, je na niečo dobré... Igor Drotár: „Chalani robili hlboko do noci a verili sme, že auto bude v poriadku. Prvý nedeľný tréning som opäť spravil s časom 1:57. Aspoň som vedel, že keď auto funguje, spraví o 2 sekundy lepší čas, než keď nefunguje. Koiš bol ešte o sekundu lepší. Bol som z toho všetkého trochu nesvoj. V prvej ostrej jazde mi auto prestalo radiť a tak som spravil 1:59. Konkurent Tomasz Nagórski mi pred druhou jazdou poradil, aby som obul špeciálne kopcové sliky, ktoré používajú všetci. Dal mi na auto svoju staršiu sadu. V druhej ostrej jazde mi však opäť prestalo radiť. Vedel som, že budem znovu o dve sekundy pomalší, no netušil som, kde sa stopky napokon zastavia. Koiš spravil 1:56, čo by bolo isté víťazstvo preňho. Ja som napokon spravil 1:54,395 s, čo by s fungujúcim radením bolo 1:52. Takto som vyhral druhý súťažný deň o dve sekundy. Rozdiel v gumách bol v tomto prípade naozaj 5 sekúnd, a to sme vôbec nenastavovali geometriu, diferenciály, ani nič iné," povedal Igor po pretekoch a zároveň dodal, že na tých ďalších už budú pripravení po všetkých stránkach. Žatva skutočne najvyšších trofejí by sa tak mohla začať.

Tibor Szabosi;gh7p1149.jpg

Igor Drotár: „Výsledok týchto pretekov ma až tak nezaujíma, dôležité je, že sme prišli na koreň problému v našej rýchlosti, čím sú pneumatiky. Za to skutočne vďačím Nagórskemu," dodal na záver prešovský pretekár.

Najbližšie ho uvidíme na Rally Lubeník (16.-17.8.), späť za volantom špeciálu rally s Vladom Bánocim. Ďalšie preteky do vrchu budú na oravských Hutách (31.8.-1.9.).

Martin Trenkler/RPM

Tibor Szabosi;gh7p3493-1.jpg

Tibor Szabosi;gh7p3184.jpg

Tibor Szabosi;gh7p3834.jpg



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri