Smolný Jankov vŕšok pre L Racing Team
Počas uplynulého víkendu pokračoval seriál Majstrovstiev Slovenska pretekov automobilov do vrchu podujatím nesúcim názov Impulz Leasing Jankov vŕšok 2013. Medzi vyše sto štartujúcimi sa mala zjaviť na štarte aj trojica jazdcov reprezentujúcich L Racing Team z Krásnohorského Podhradia.
Mala, ale nakoniec sa nezjavila. O tom, že na Jankovom vŕšku, bude štartovať za L Racing Team iba Ján Lipták s krásnou Toyotou Celica 165 ST sme vás už informovali. Prečo iba Ján Lipták sme si už rovnako povedali, aj keď nikdy nie je na škodu niektoré fakty zopakovať. Prvým jazdcom, ktorý sa z pretekov ospravedlnil bol Jozef Béreš ml., pričom zdôvodnenie prečo sa na týchto pretekoch spoločne s Audi Quatto S1 nezúčastní ste si mohli prečítať v článku „L Racing na Jankov vŕšok bez Béreša a Audi Quattro S1". Druhý jazdec, Peter Lipták zase až pri poslednom teste pred Jankovým vŕškom zistil poruchu jeho Mitsubishi Lancer EVO VIII, ktorú sa žiaľ už nepodarilo z dôvodu krátkosti času odstrániť.
Na štart a tak nakoniec postavil s Toyotou Celica 165 ST iba šéf L Racing Teamu, Ján Lipták, avšak ani jemu tohtoročné preteky na Jankovom vŕšku neboli súdené. „Víkend začal dobre. Oba tréningy som absolvoval v podstate bez problémov, robili sme iba drobné úpravy na aute. Potom prišla prvá súťažná jazda, aj v nej to bolo dobré, dosiahnutý čas sa mi pozdával, veď sám sebe som od rána „naložil" takmer sedem sekúnd, čo ma napĺňalo nádejami. Pri ceste dolu ma však zastavili, že so mňa niečo tečie a tak som polovicu trasy absolvoval na odťahovke. Pri kontrole v servisnej zóne sme však spolu s mechanikmi zistili dieru v obale prevodovky. Asi zlomilo nejaký zub a ten rozbil obal, presnú príčinu poruchy však zistíme až doma po tom ako prevodovku vytiahneme z auta a rozoberieme. Opraviť to tu nevieme, tak pre nás tento víkend predčasne skončil. Dosť ma to mrzí, chcel som Toyotu poriadne, v ostrých podmienkach, otestovať pred Rally Lubeník, ktorá bude o už dva týždne," vysvetlil dôvod odstúpenia Ján Lipták.
Miro Majláth