Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Hyundai ix35 2,0 GDI 4WD Premium

Thursday, 05. 12. 2013 - 16:31, Ivan Václavík   

Hyundai ix35 2,0 GDI 4WD Premium

Pitný režim si vypýta o trošku viac benzínu: V priebehu ostatných troch týždňov sme „ochutnali" z každého rožka troška. Inak povedané - importér automobilov kórejskej značky Hyundai nám v rýchlom slede poskytol na test postupne špičkový športový model Genesis Coupé, potom najväčšie kombi i40 a napokon nový offroad ix35. Jednotlivé testy nájdete v rovnomennej sekcii - teraz sa však už sústreďme na aktuálny model SUV, ktorý fascinuje okolie sviežim imidžom.

hyundai-ix35-8754g.jpg

Hyundai ix35 nedávno prešiel modernizáciou. Napríklad je na aute nový pás diód integrovaný do predných svetlometov, rovnaká svetelná technika je tiež vzadu. Mimochodom, intenzita brzdových svetiel je taká silná, že doslova oslepí vodiča nízkeho auta za Hyundaiom ix35.

hyundai-ix35-8755g.jpg

Aj v tomto prípade sa Hyundai priklonil k dotykovému otváraniu auta a štartovaniu tlačidlom. Najlepšie vybavená verzia Premium obsahuje v základe napríklad zadný spojler, strešné lišty, moderné elektronické systémy (napríklad aj asistent pre rozjazd do kopca a zjazd zo strmého svahu, pri ktorom vozidlo automaticky pribrzďuje bez zásahu šoféra) vrátane toho, ktorý zabráni prevráteniu vozidla a navyše si môžete prikúpiť panoramatické strešné okno (700 €), inteligentný poloautomatický parkovací systém (800 €), či metalický lak Cool Brown (490 €), ktorý mal aj testovaný automobil.

hyundai-ix35-8753g.jpg

Predné i zadné sedadlá sú vyhrievané, zadné sedadlá sú asymetricky delené, jednoducho sklápateľné. Objem batožinového priestoru v základnom usporiadaní je 465 litrov, po sklopení zadných sedadiel 1 436 litrov, pričom výhodou je rovná podlaha. Priestranný, variabilný interiér a možnosti nastavenia sedadiel vám umožnia prispôsobiť v aute všetko podľa vašich predstáv. Za ochranu cestujúcich bol Hyundai ix35 ocenený nezávislou organizáciou Euro NCAP maximálnym hodnotením - piatimi hviezdičkami.

hyundai-ix35-8756g.jpg

Za príplatok môžete mať v aute aj nastaviteľný posilňovač riadenia Flex Steer, ktorý ponúka tri režimy na zmenu citlivosti posilňovača riadenia: Normal, Comfort (pri jazde v meste) a Sport. Tlačidlo s logom volantu, ktorého prostredníctvom sa systém aktivuje, sme mali v testovanom aute k dispozícii na prístrojovom paneli vedľa otáčkomeru, aj sme si ho vyskúšali, no – úprimne povedané – neprišli sme mu celkom na chuť. Keďže Hyundai
ix35 nemá športové ambície, z praktického hľadiska je prínos tejto funkcie takmer nulový. V normálnom móde je totiž posilňovací účinok natoľko dostatočný, že viac komfortu už nie je potrebné. Ale to sme odbočili, a preto sa vráťme k podstate testu.

hyundai-ix35-8763g.jpg

Na ramenách volantu sú ovládače rádia (vľavo), tempomatu (vpravo), telefónu a informačného systému. Prístroje i niektoré časti interiéru majú typické modré podsvietenie, čo je príjemné a markantne viditeľné najmä v noci. Modrým svitom, charakteristickým pre značku Hyundai, sú osvietené napríklad aj držiaky nápojov medzi sedadlami. Sklená strecha je delená na dve časti a pod ňou sa nachádzajú dve samostatne posuvné rolety.

hyundai-ix35-8765g.jpg

Pri cúvaní prenáša zadná kamera obraz na farebný displej, kde nechýbajú ani vodiace línie - tie sa však po natočení volantu nestáčajú do strán. Spoľahlivo však signalizujú, kadiaľ pôjdu pri cúvaní zadné kolesá. Smerové svetlá z diód LED sú integrované do vonkajších spätných zrkadiel a zlepšujú viditeľnosť blikajúcej smerovky. Na stredovej konzole nechýbajú konektory AUX a USB, do ktorých môžete pripojiť mobilný telefón, iPod alebo akýkoľvek USB.

hyundai-ix35-8758g.jpg

Chybičkou krásy tohto offroadu sú mohutné predné stĺpiky, ktoré najmä vyššiemu šoférovi prekážajú vo výhľade šikmo vpred. Ani vyšší posed nemusí každému vyhovovať. Čo sa týka jazdných vlastností, Hyundai ix35 je skôr komótne auto na prevoz do divadla, za nákupmi a podobne. Jeho akceleračné schopnosti patria totiž iba medzi priemer - po pridaní plynu sa vozidlo chvíľu zdráha zrýchľovať. Navyše, pri vyšších otáčkach preniká do kabíny zvýšený hluk motora.

hyundai-ix35-8759g.jpg

Inteligentný systém pohonu všetkých kolies okamžite reaguje na povrch, po ktorom práve idete. Zohľadňuje jednotlivé faktory, ako je rýchlosť, či zrýchlenie a rozdeľuje krútiaci moment medzi kolesá prednej a zadnej nápravy. V zákrute sa auto pri rýchlejšej jazde nakláňa, no pohon všetkých kolies udrží ix35 vo zvolenej stope aj pri vyššej rýchlosti a  brzdy reagujú dostatočne účinne. Ak zablúdite do terénu, v zložitejšej situácii pomôže tlačidlo LOCK, ktoré sprostredkuje silnejší záber všetkých kolies.

hyundai-ix35-8757g.jpg

Elektronický stabilizačný program ESP monitoruje rýchlosť otáčania kolies, otáčanie auta okolo zvislej osi, uhol natočenia volantu a mieru pôsobenia vodiča na pedále. V prípade nebezpečenstva zabráni prechodu do šmyku prudkým pribrzdením príslušného kolesa. Okrem toho je vybavený funkciou CBC (kontrola brzdenia v zákrutách) a TSA (stabilizácia jazdy s prívesom).

hyundai-ix35-8760g.jpg

Vari najviac sme si vychutnali automatické ovládanie volantu pri parkovaní. Smart Parking Assist System vyhľadá vhodné parkovacie miesto medzi vozidlami v smere jazdy a automaticky zaparkuje vaše auto; na šoférovi zostáva len zaradenie spiatočky a regulovanie rýchlosti cúvania podľa pokynov systému.

Jednoznačne najväčšou slabinou testovanej benzínovej verzie je vysoká spotreba paliva. Nami dosiahnutý priemer sa nebezpečne dotýkal hranice 12 litrov, po skončení testu bol 11,7 litra. No aby sme nekrivdili, faktom je, že reakcia motoru na plynový pedál je veľmi citlivá a prevažne sme jazdili v meste alebo po okolí. Svoje si vypýtala aj automatická šesťstupňová prevodovka a pohon 4x4. Mimo mesta sa dá znížiť spotrebu na 10 litrov.

hyundai-ix35-8761g.jpg

Vysnenej hranici (udávanej výrobcom) sme sa prakticky vôbec nepriblížili. Pri ustálenej rýchlosti 100 km/h sme na rovine jazdili so zapnutým tempomatom za 8 litrov, na diaľnici (130 km/h) to bolo 10,3 litra. Vyššej spotrebe zodpovedá aj dojazd - len 450 km. Z uvedeného vyplýva, že pri kúpe imidžového modelu Hyundai ix35 jednoznačne odporúčame uprednostniť dieselovú verziu pred benzínovou.

Údaje výrobcu o testovanom aute
Hyundai ix35 2,0 GDI

Objem motora (cm3) 1 998
Výkon (kW/k) 122/166
Krútiaci moment (Nm) 205
Max. rýchlosť (km/h) 181
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 11,0
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 8,5
(Skutočná spotreba pri teste 11,7)

Cena testovanej verzie 27 580 €
Najlacnejšia verzia 17 490 €

+ Výrazné plusy
Svieži dizajn, mäkký podvozok, účinné brzdy
Automatické ovládanie volantu pri parkovaní
Kontrolovaný zjazd zo strmého svahu
- Najväčšie mínusy
Slabšie zrýchlenie, vysoká spotreba
Predný stĺpik prekáža vo výhľade

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri