Hyundai i40 CW 1,7 CRDi Business
Dizajn zvýraznený európskym rukopisom: V záplave automobilov kombi v segmente CD pôsobí Hyundai i40 CW nápadito a ťažko ho prehliadnete. Atraktívny, aerodynamický dizajn sedanu i kombi vymysleli v Nemecku a európsky rukopis nezaprie ani v interiéri. Importér automobilov značky Hyundai nám poskytol na test dieselové kombi i40 z limitovanej edície Business.
Nahliadnime najskôr do interiéru. Prístroje i ovládacie prvky majú optimálnu veľkosť, sú usporiadané logicky a celková ergonómia je výborná. Na trojramennom volante nachádzame ovládače rádia (vľavo), tempomatu (vpravo), telefónu, ako aj informačného systému.
Pochvaľovali sme si intuitívne ovládanie tempomatu, menej spokojní sme boli s „európskym" ovládaním svetiel kotúčom na prístrojovej doske pod volantom. Ovládanie svetiel na páčke sa nám zdá vhodnejšie - hoci jedno otočenie ovládača (pred jazdou) na automatické rozsvietenie denných LED svetiel alebo reflektorov zaberie iba minimálny čas.
V strede prístrojového panelu je v hornej časti dobre čitateľný monitor, pod ktorým sú tlačidlá navigácie, nastavenia rádia, tu sa obsluhuje mobilný telefón, ak potrebujete zoznam volaných. Dostatočne prehľadný informačný displej je medzi kruhovými prístrojmi. Sedadlá sú výborne anatomicky tvarované, predné sú vyhrievané a šofér má na svojom elektrické ovládanie. Aj v druhom rade majú pasažieri dostatok miesta, avšak vystupovanie im sťažujú široké prahy, o ktoré sa nohavice ľahko ušpinia.
Objem batožinového priestoru je v základnom usporiadaní 553 litrov, po sklopení zadných sedadiel 1 719 litrov. Môžete tam bez problémov naložiť napríklad aj bicykle. V kabíne je relatívne nízka hladina hluku, tá sa však zvyšuje na diaľnici pri rýchlosti nad 120 km/h. Podvozok výborne tlmí nerovnosti a na dlhšej trase vytvára príjemnú atmosféru. Ku komfortu jazdy prispieva tiež jemný plyn i riadenie. Osobne mám výhrady voči elektronickej brzde - dávam prednosť tradičnej páke. Vedľa sú pod posuvnou roletou dva držiaky na nápoje, dostatočne veľké sú tiež priehradky vo dverách.
Adaptívne predné reflektory dopĺňajú štandardné statické odbočovacie svetlá, ktoré pomáhajú po natočení volantu osvetliť priestor v zákrute. Svetelný senzor automaticky zapína projekčné reflektory pri zníženej viditeľnosti, respektíve za šera. Inak je k dispozícii denné svietenie z LED. Veľké a do bokov pretiahnuté zadné svetlá tiež využívajú svietiace diódy LED. Vonkajšie spätné zrkadlá sú sklopné, čo sa osvedčilo pri vyhýbaní sa protiidúcemu vozidlu v úzkej uličke.
Motor sa štartuje i vypína tlačidlom, v nízkych otáčkach ho takmer nepočuť. V kopci sa dostáva k slovu asistenčný systém, ktorý oneskorí rozjazd, aby auto necúvlo. Výborným pomocníkom je cúvacia kamera, ktorá prenáša farebný obraz na monitor, kde sa po zaradení spiatočky objaví aj grafika vodiacich čiar. Nechýba ani akustický signál, takže náraz do prekážky je takmer vylúčený. S automobilom, ktorý meria na dĺžku 4,77 m (rázvor je 2,77 m) sa výborne manévruje aj v obmedzenom priestore - je to vďaka malému polomeru otáčania len 5,47 metra.
Šesťstupňová manuálna prevodovka pracovala spoľahlivo, radiaca páka dobre padla do ruky. So zapnutým tempomatom sme na rovine dosiahli pri rýchlosti 100 km/h priebežnú spotrebu 4 litre, na diaľnici pri rýchlosti 130 km/h to bolo len niečo málo nad 5 litrov. Nemali sme snahu o vyslovene ekonomickú jazdu, no aj tak bol dojazd na jednu nádrž nafty 900 kilometrov pri priemernej spotrebe 5,9 litra.
V zákrutách toto kombi spoľahlivo drží zvolenú stopu, pričom aj na rozbitom povrchu vozovky výborne tlmí nerovnosti. Ani na dlhšej trase sa telá pasažierov neunavia a „štyridsiatku" môžeme odporúčať nielen ako rodinný, ale aj podnikateľský automobil.
Údaje výrobcu o testovanom aute
Hyundai i40 CW 1,7 CRDi
Objem motora (cm3) 1 685
Výkon (kW/k) 100/136
Krútiaci moment (Nm) 325
Max. rýchlosť (km/h) 200
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 10,6
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 4,7
(Skutočná spotreba pri teste 5,9)
Cena testovanej verzie 25 990 €
Najlacnejšia verzia 20 990 €
+ Výrazné plusy
Objemný kufor, mäkký podvozok
Malý polomer otáčania, dojazd
Nízka spotreba, príjemný interiér
- Najväčšie mínusy
Sťažené vystupovanie vzadu cez široké prahy
Ovládač osvetlenia pod volantom