Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Hyundai Coupé 3,8 GDI V6

Thursday, 21. 11. 2013 - 22:33, Ivan Václavík   

Hyundai Coupé 3,8 GDI V6

Dravec dáva o sebe vedieť na prvé počutie: K titulku ma inšpiroval dravý zvuk motora hneď po naštartovaní. Šesť valcov a výfukový systém vie dať pekne najavo svoj výkonový potenciál a dizajn karosérie s agresívnym podtónom len podčiarkuje, že takmer 4-litrový objem motora pod kapotou modelu Hyundai Coupé dokáže šoférovi poriadne zdvihnúť pulz.

hyu-genesis-coupe-8730g.jpg

Ktovie, či pri plnom športovom nasadení stihne sledovať aj tri malé kruhové prístroje na stredovej konzole: ukazujú mu momentálnu spotrebu pri akcelerácii, veľkosť krútiaceho momentu a teplotu oleja. Nad týmito prístrojmi má ovládanie rádia, pod nimi ovládače klimatizácie a vetrania. Úplne navrchu sa nachádza podlhovastý monitor, ktorý sa však zdá byť úzky a teda údaje nie sú dobre čitateľné, ak ich chcete zistiť narýchlo.

hyu-genesis-coupe-8735g.jpg

Pod volantom sú poruke nenápadné páčky radenia umiestnené tak, že neprekážajú pri manipulácii s volantom. Na ramenách volantu sú ovládače rádia (vľavo) a tempomatu (vpravo), spodné rameno lemujú ovládače telefónu. Jeho nastavovane je však na stredovej konzole a tlačidlo TRIP na ovládanie informačného systému zasa vľavo na prístrojovej doske (vedľa rýchlomera). Konštatujeme, že ovládacie tlačidlá sú roztrúsené v priestore kokpitu, čo je - najmä v takomto kupé - troška nepraktické. Navyše TRIP funguje jednosmerne.

hyu-genesis-coupe-8733g.jpg

Predné sedadlá sú anatomicky tvarované a vyhrievané, sedadlo vodiča je nastaviteľné elektricky. Výborným pomocníkom sú podávače bezpečnostných pásov. Aj zadné sedadlá sú anatomicky tvarované, avšak - ak sa pasažier vpredu neposunie úplne dopredu - sú použiteľné iba núdzovo. Kufor je plytký a teda súci na menšiu batožinu. Ale nákupy v štýle Carmen Geiss zo seriálu Geissovci v ňom odveziete pohodlne. Objem kufra je 332 litrov.

hyu-genesis-coupe-8731g.jpg

Dotykové otváranie auta je pohodlné, rovnako ako štartovanie tlačidlom. Spotrebu sme merali pri ustálenej rýchlosti 100 km/h, teda bez akcelerovania, na rovine a s aktivovaným tempomatom... Displej ukázal okolo 7 litrov. Pri rýchlosti 130 km/h to bolo približne 10 litrov. Akékoľvek pridanie plynu znamenalo vír v nádrži - ale to pri takomto „nadupanom" športovom aute ani inak nemôže byť. Takže dojazd 400 km sme priam očakávali.

hyu-genesis-coupe-8728g.jpg

Boli sme sklamaní, že vzadu chýba cúvacia kamera; k dispozícii je len akustická signalizácia, na čo sme si museli chvíľku zvykať, keďže vzhľadom na rozmery a športový dizajn auta je spoza volantu sťažený výhľad. Na prednej kapote sú vetracie mriežky, teda presnejšie povedané ich imitácia, takže nimi neprúdi vzduch; na zadnej kapote dominuje efektný spojler. Na dĺžku meria Hyundai Genesis Coupé 4,6 metra, šírka je 1,86 m, výška len 1,38 m a rázvor je 2,8 m. Teda z hľadiska dizajnu je to športiak ako vystrihnutý z učebnice.

hyu-genesis-coupe-8734g.jpg

Jazda s týmto dravcom uspokojí aj náročnejšieho zákazníka. Na 19" palcových nízkoprofilových pneumatikách dobre drží stopu v zákrute, elektronika nahradí šoféra, ak hrozí šmyk, ostrý účinok bŕzd osvedčenej značky Brembo prichádza okamžite. Osemstupňová automatická prevodovka pracuje spoľahlivo a takmer nebadateľne; k dispozícii je tiež ovládanie radenia páčkami pod volantom, respektíve sekvenčné radenie pákou.

hyu-genesis-coupe-8737g.jpg

Z finančného hľadiska je potešiteľné, že šesť valcov motora s priamym vstrekovaním benzínu sa uspokojí s 95-oktánovým benzínom. V meste výrobca deklaruje spotrebu 15,5 litra, ktorá sa pri úspornom štýle jazdy dá aj prekonať smerom nadol. Mimo mesta uvádza Hyundai 7,8 litra a v kombinovanom režime 10,7. Pochopiteľne, pri výrazne športovom štýle jazdy tieto hodnoty rapídne narastajú. Nám sa podarilo s testovaným autom, ktoré malo najazdených 19 000 kilometrov, dosiahnuť priemernú spotrebu 12,5 litra.

hyu-genesis-coupe-8727g.jpg

Údaje výrobcu o testovanom aute
Hyundai Coupé 3,8 GDI V6

Objem motora (cm3) 3 778
Výkon (kW/k) 255/347
Krútiaci moment (Nm) 400
Max. rýchlosť (km/h) 260
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 5,9
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 10,7
(Skutočná spotreba pri teste 12,5)

Cena testovanej verzie 33 490 €
Najlacnejšia verzia 31 490 €

+ Výrazné plusy
Dravý zvuk motora, akcelerácia, ostré brzdy
Anatomicky tvarované a vyhrievané sedadlá
Prijateľná spotreba pri pokojnej jazde
- Najväčšie mínusy
V kokpite sú neprakticky roztrúsené ovládače
Chýba cúvacia kamera; je len akustická signalizácia

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri