Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Renault Captur 1,5 dCi Dynamique

Saturday, 16. 11. 2013 - 21:08, Ivan Václavík   

Renault Captur 1,5 dCi Dynamique

Objavíte s ním nové horizonty: Aj keď to tak možno na prvý pohľad nevyzerá, mestský crossover Renault Captur využíva technický základ novej generácie modelu Clio. Od neho prevzal Captur podvozok, motory a taktiež podstatné črty dizajnu. Napríklad bočnú líniu, či predné partie. Z profilu sú Clio i Captur ako dvojčatá a dokonca aj prístrojový panel majú takmer identický.

captur-ren8716g.jpg

Malý rodinný automobil Captur (na dĺžku meria 4,1 m) je priestranný a praktický, no zároveň má solídnu dávku osobitosti a svoj individuálny štýl. Do auta sa nastupuje pohodlne. Tento milý crossover sa navyše tvári ako športovo úžitkové vozidlo (SUV). Jeho výhodou je svetlá výška 20 cm a k dokonalosti mu už chýba azda len pohon všetkých kolies. Žiaľ, s tým sa vraj v blízkej budúcnosti nepočíta...

captur-8069g.jpg

Odomykanie auta je dotykové - stačí pritlačiť malý gumový obdĺžnik na kľučke. Ihneď sme si všimli, že veľa prvkov na novo tvarovanej palubnej doske je zhodných s Cliom - napríklad volant, prístroje, či panely navigácie a klimatizácie. Na zadnej strane predných (vyhrievaných) sedadiel dizajnéri popustili uzdu svojej fantázii a tradičné odkladacie vrecká nahradili efektnými gumovými popruhmi, za ktoré si môžete zasunúť časopisy alebo mapy.

captur-ren8722g.jpg

Netradičné riešenie sme zaregistrovali aj pred spolujazdcom - ten má k dispozícii namiesto tradičného výklopného priečinku objemnú výsuvnú schránku, ľudovo povedané šuplík. Nevýhodou tohto riešenia je, že dlhonohým pasažierom pri jeho otváraní prekážajú ich nohy. Vyššie inštalovaný prístrojový panel umožnil pridať v strede hornej časti menšiu schránku s vekom, kam si môžete odložiť napríklad mobil alebo peňaženku, či iné menšie predmety.

captur-ren8712g.jpg

Horšie je to s odkladacími priestormi medzi sedadlami: všetky priehradky sú totiž malé a odkryté. Napríklad fľašu s nápojom (0,7 l) sme nemali kam odložiť. Napokon sme ju nechali ležať v priehradke pred radiacou pákou, kde však vyčnievala nabok.

captur-ren8713g.jpg

Lepšie sme pochodili s odkladaním nákupu; batožinový priestor má objem 377 až 455 litrov - podľa polohy posuvnej zadnej lavice. Po sklopení zadných operadiel je k dispozícii objem kufra až 1 235 litrov. Jeho pôdorys pri základnom usporiadaní poskytne rozmery 63 x 100 cm; nakladacia hrana leží 75 cm nad vozovkou. V batožinovom priestore je doska na úrovni hornej hrany nárazníka, čím tu vzniká rovina. Vyberateľná doska je otočná, pričom z jednej strany má koberec a z druhej odolný hladký povrch. Pod ňou sa nachádza ďalšia veľká schránka s hĺbkou 16 cm.

captur-ren8723g.jpg

Praktickou inováciou sú poťahy sedadiel, ktoré sú pripevnené pomocou klasických a suchých zipsov. Zašpinené sedadlá (poťahy) sa teda dajú vďaka tomu ľahko vybrať a vyprať v práčke na 30 °C. To určite ocenia najmä rodiny s deťmi. Ďalším praktickým riešením je ochrana prahov, keďže bočné dvere ich presahujú a tým zabránia zašpineniu nohavíc pri vystupovaní z auta.

captur-ren8720g.jpg

Interiéru sme sa venovali nezvyčajne podrobne - to aj preto, aby sme zvýraznili charakter Renaultu Captur. Skutočne je to veľmi priateľské rodinné auto s nízkou spotrebou, za priateľskú cenu, ktoré dobre poslúži najmä mladým rodinám s malými deťmi. Ak sa rozhodnete pre najvyššiu výbavu Dynamique, máte dvojfarebnú karosériu už v cene.

captur-ren8719g.jpg

Čo sa týka samotnej jazdy, osvedčený francúzsky motor vás odmení nízkou spotrebou paliva - podmienkou však je, že ho nebudete vytáčať a udržíte rýchlosť pod 120 km/h. Troška sme sa pohrali s pravým pedálom a tu sú naše zistenia. Po meste sa dá jazdiť za 5 litrov, no ak má niekto ťažšiu nohu alebo je hustá premávka, spotreba v meste sa dostane aj na 6 litrov.

captur-ren8725g.jpg

Pri diaľničnej rýchlosti 130 km/h na 5. rýchlostný stupeň (šestka v Capture absentuje) sa otáčky dieselového motora dostanú na 2 500 a spotreba na rovine sa ustáli na priemerných 5,7 l na 100 km. Avšak keď sme na diaľnici neprekročili rýchlosť 120 km/h, s tempomatom (má ovládanie na volante) sme dosiahli priemernú spotrebu len 4,1 litra. Motor má kultivovaný chod, tempomat pracuje s plynom za vás, v kabíne je dobre utlmený hluk a neprenášajú sa tam ani vibrácie. Skrátka - je to radosť jazdiť po diaľnici 120-kou a so zapnutým tempomatom. V konečnom dôsledku časovo veľa nestratíte a určite ušetríte eurá za palivo.

captur-ren8715g.jpg

Skúsili sme aj extrémne úsporný štýl jazdy - na rovine, s tempomatom a ustálenou rýchlosťou 96 km/h. Po 100 kilometroch nás priemerná spotreba milo prekvapila - len 3,5 litra. Keď sme rovnako dlhú trasu absolvovali rýchlosťou 116 km/h, spotreba stúpla len nepatrne na 3,8 litra. Ak sme sa nijako nekrotili, ale jazdili bez zbytočného zrýchľovania a brzdenia, dosiahli sme pri stovke priemernú spotrebu 3,7 litra a pri 130-ke 5,7. Rovnakú hodnotu mal aj celkový priemer po skončení testu. Po viacerých meraniach v bežnej premávke môžeme konštatovať, že dojazd na jednu nádrž paliva (45 l) sa pohybuje v rozpätí 900 - 1 000 kilometrov; rozhoduje štýl jazdy a hustota premávky.

captur-ren8714g.jpg

Captur si nerobí ambície na prudké zrýchlenie, no zákrutou prejde spoľahlivo - ak jazdíte primeranou rýchlosťou - a má výborné brzdy. V meste je k dispozícii systém stop&start, no ten sa ukázal ako najvýraznejšia slabina tohto auta. Niekoľkokrát nás nechal „v štichu" - napríklad, ak sme potrebovali pri výjazde z vedľajšej ihneď akcelerovať. Po vypnutí sa totiž motor nenaštartoval, ba dokonca sme museli opätovne ho naštartovať tlačidlom. Či to bola iba ojedinelá chyba testovaného vozidla - nevieme. V každom prípade nás nevyspytateľný systém prinútil vypnúť ho a nepoužívať.

captur-ren8710g.jpg

Oveľa spokojnejší sme boli s funkciou ECO, ktorá sa aktivuje tlačidlom. Medzi kruhovými prístrojmi žiari sýto zelený pásik, ktorý sa pri neekonomickej jazde sfarbuje na žlto. Šofér sa teda môže ľahko orientovať. K dispozícii má tiež vyhodnotenie ekonomiky svojej jazdy na veľkom monitore. Dozvie sa, ako často preraďoval rýchlosti, zrýchľoval, ako dobre predvídal (teda čo najmenej brzdil), akú vzdialenosť prešiel, aká je percentuálna ekonomika jeho jazdy, priemerná spotreba, priemerná rýchlosť, celková spotreba na prejdenú vzdialenosť, koľko prešiel s nulovou spotrebou a podobne.

captur-03g.jpg

Ako sa výstižne vyjadril riaditeľ dizajnu v automobilke Renault, pán Laurens van den Acker - crossover Captur vám umožní naplno vnímať každý okamžik v živote.

renault-captur-4g.jpg

Údaje výrobcu o testovanom aute
Renault Captur 1,5 dCi

Objem motora (cm3) 1 461
Výkon (kW/k) 66/90
Krútiaci moment (Nm) 220
Max. rýchlosť (km/h) 171
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 13,1
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 3,6
(Skutočná spotreba pri teste 4,1 - 5,7)

Cena testovanej verzie 16 790 €
Najlacnejšia verzia 11 990 €

+ Výrazné plusy
Úsporný motor, funkcia ECO, výborné brzdy
Moderný dizajn karosérie, farebná ponuka
Svetlá výška 20 cm, príjemný interiér
- Najväčšie mínusy
Zle fungujúci systém stop&start
Malé priehradky na nápoje

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri