Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Hyundai i10 1,2 MPI Comfort

Wednesday, 14. 05. 2014 - 23:08, Ivan Václavík   

Hyundai i10 1,2 MPI Comfort

Protirečí predstave tradičného mestského auta: Na prvý pohľad je i10 malé, drobučké auto, ale keď sedíte za jeho volantom, máte pocit akoby ste šoférovali rýchlu motokáru s plnohodnotnou karosériou. V zákrute sa spoľahlivo drží aj pri rýchlom prejazde vo zvolenej stope a na druhej strane sa nestratí ani v hustej mestskej premávke, kde s úspechom využíva svoje malé rozmery. Medzi tými, ktorí nechávajú zbytočné medzery, sa pohotovo preplieta ako potôčik medzi kameňmi.

hy-i10-1-2n9269ga.jpg

Nemohli sme si odpustiť tento poetický úvod, aby sme čo najpresnejšie vyjadrili prvé pocity za volantom najmenšieho modelu značky Hyundai. Pravda, v polovici marca sme už testovali rovnaký automobil - avšak s jednolitrovým motorom. Teraz nám importér poskytol na test svoju cenovo najdrahšiu verziu s motorom 1,2 litra. V tomto prípade ide bez diskusie o špičkový malý automobil.

hy-i10-1-2n9270ga.jpg

Potvrdzuje to aj maximálne vybavený, „dospelý" interiér, v ktorom nechýba ani dostatočne veľký, prehľadný monitor na prístrojovom paneli. Na ňom si môžete vyberať z pamäte medzi 18 uloženými stanicami FM, listovať v telefónnom zozname alebo sledovať spotrebu, či dojazd vozidla. Palubný počítač má ovládacie tlačidlo na volante, kde je tiež ovládanie telefónu a tempomatu.

hy-i10-1-2n9277ga.jpg

Za príplatok 250 € ponúka výrobca vyhrievanie predných sedadiel a za 450 € zadné parkovacie senzory a tempomat. Elektrické otváranie všetkých štyroch okien je v cene vozidla. Testovaná verzia mala rovnako už v cene predné hmlovky so statickým osvetľovaním zákruty a tiež svetlomety s denným svietením LED. Potešil nás inteligentný kľúč na odistenie auta i štartovanie tlačidlom. Volant i sedadlo vodiča sú nastaviteľné výškovo. Z hľadiska bezpečnej jazdy sú skutočne dôležitým prvkom veľké vonkajšie zrkadlá, v ktorých sú integrované smerovky.

hy-i10-1-2n9271ga.jpg

V prvom momente si ani nevšimnete, že na dverách sú tvrdé plasty. v testovanom aute bol modrý dekor, čo vhodne ladilo s modrým podsvietením prístrojov. Počas testovania sme sa presvedčili, že predné sedadlá sú dobre tvarované a majú solídnu bočnú oporu tela. Opätovne chválime najmä rozmery sedáka i operadla. Logicky však má Hyundai i10 - vzhľadom na celkové rozmery auta - na zadných sedadlách len obmedzený priestor pre dospelých pasažierov. Najmä na šírku sa musia všetci cestujúci uskromniť.

hy-i10-1-2n9273ga.jpg

Na zadnom sedadle sa pritom sedí nečakane príjemne, dokonca aj nad hlavou majú pasažieri dostatok miesta, avšak na kolená a do šírky ho už veľa nezostáva. Základný objem kufra 252 litrov patrí v segmente A medzi najlepšie hodnoty; na prevážanie nákupov to bez výhrad plne postačuje. Po sklopení zadných operadiel sa zväčší objem kufra na 1 046 litrov. V batožinovom priestore je na šnúrkach zavesené plató, ktoré sa nadvihne po otvorení 5. dverí.

hy-i10-1-2n9281ga.jpg

Aj vo výkonnejšej verzii má motor po naštartovaní prekvapujúco tichý chod. Na voľnobeh ho v aute vlastne ani nepočuť. Päťstupňová prevodovka je však „krátka", takže je nutné častejšie preraďovať rýchlostné stupne. Riadenie auta je citlivé, presné, takže Hyundai i10 sa ovláda pri dĺžke 3 665 mm veľmi ľahko; šírka karosérie je 1 660 mm. Podčiarkujeme to, čo sme už konštatovali pri teste i10 s jednolitrovým agregátom: silným tromfom je mäkké ovládanie spojkového pedálu, príjemné radenie piatich rýchlostných stupňov krátkou pákou, ako aj presné reakcie vozidla v zákrutách - toto všetko funguje nenápadne a ľahko, takže pri šoférovaní vystačíte s minimálnou silou.

hy-i10-1-2n9280ga.jpg

Podvozok výborne tlmí nerovnosti vozovky. Aj pri rýchlom prejazde serpentín má Hyundai i10 výbornú stabilitu a medzi jeho prednosti patria tiež ostré brzdy. Chválime aj malý polomer otáčania - len 4,78 m - čo výrazne zlepšuje manévrovateľnosť s týmto malým autom. Z bezpečnostných prvkov nechýba testovanému autu nič: má protiblokovací brzdový systém ABS, rozdeľovač brzdnej sily EBD, elektronický stabilizačný systém ESP, manažment stability vozidla VSM, elektronický systém riadeného prešmykovania kolies TCS, asistenčný systém pre rozjazd do kopca HAC a dokonca aj okenné airbagy pri všetkých sedadlách.

hy-i10-1-2n9272ga.jpg

S Hyundaiom i10 sme si schuti zajazdili a na jednu palivovú nádrž sme absolvovali 550 kilometrov. Dosiahli sme priemernú spotrebu 6,8 litra benzínu; pri rýchlosti 100 km/h bola priebežná konzumácia motora 4,4 a na diaľnici (130 km/h) stúpla na 5,7 litra. V čase prítomnosti troch zmrznutých (Pankrác, Servác, Bonifác) však fúkal silný nárazový vietor, ktorý mal určite negatívny vplyv na meranie spotreby. Silný bočný vietor odhalil aj ďalší malý neduh malého auta: mimoriadne veľkú citlivosť na poryvy vetra. Na diaľnici pri rýchlosti 100 km/h sme museli po celý čas korigovať smer jazdy.

hy-i10-1-2n9276ga.jpg

Pri celkovom hodnotení opätovne konštatujeme, že Hyundai i10 je vydarený miniautomobil, ktorý vyzerá príťažlivo zvonka i vnútri. Najdrahšiu verziu môžeme vrelo odporúčať ako živé mestské auto, s ktorým sa nestratíte ani na diaľnici. Za jeho volantom určite nemusíte trpieť pocitom menejcennosti, ba naopak, veľkým a neraz ťarbavým limuzínam uštedríte pohotovou jazdou v meste nečakanú lekciu.

hy-i10-1-2n9275ga.jpg

Nový Hyundai i10 už krátko po jeho uvedení na trh ocenili významnou európskou cenou Autobest 2014. Porota zložená z nezávislých odborníkov hodnotila pozitívne jeho dynamické vlastnosti, komfort, dizajn i technológie. Toto vozidlo teda zásadne a oprávnene protirečí predstave tradičného mestského automobilu.

hy-i10-1-2n9278ga.jpg

Údaje výrobcu o testovanom aute
Hyundai i10 1,2 MPI

Objem motora (cm3) 1 248
Výkon (kW/k) 64/87
Krútiaci moment (Nm) 120
Max. rýchlosť (km/h) 175
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 12,3
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 4,9
(Skutočná spotreba pri teste 6,8)

Cena testovanej verzie 10 300 €
Najlacnejšia verzia 7 800 €

+ Výrazné plusy
Mimoriadne tichý chod motora
V zákrute sedí ako motokára
Bohaté vybavenie najdrahšej verzie
- Najväčšie mínusy
Krátke prevody, treba častejšie radiť
V aute je málo miesta na šírku

 

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri