Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Peugeot 5008 2,0 HDI

Sunday, 11. 05. 2014 - 22:44, Ivan Václavík   

Peugeot 5008 2,0 HDI

Radosť z cestovania do diaľav: Výborný pomer ceny a úžitkovej hodnoty je v prípade tohto 4,5 m dlhého rodinného automobilu (na šírku meria 2,1 m) dôležitým faktorom, ktorý môže rozhodovať pri výbere viacčlennej rodiny. Komfortné predné sedadlá s lakťovými opierkami sú vyhrievané - z hľadiska pohodlia cestujúcich sa im vyrovnajú aj sedadlá v druhom rade. Takže ani výlet na dlhej trase neunaví pasažierov.

peugeot-5008n9189g.jpg

Veľkou výhodou je variabilita sedadiel - v druhom rade sa dajú jednotlivo posúvať v rozsahu 13 cm a taktiež sa dajú vyklopiť sedáky nahor (podobne ako v Honde), respektíve sklápať do roviny, takže praktická stránka je naplnená vrchovato. Cestujúcich na zadných sedadlách chránia pred slnečnými lúčmi roletky za sklami dverí. Navyše si môžu na stĺpikoch dverí individuálne nastaviť intenzitu prúdenia vzduchu, či využiť tzv. letecké stolíky.

peugeot-5008n9191g.jpg

Dve zadné sedadlá s číslom 6 a 7 sú zložené v podlahe batožinového priestoru do roviny, bez toho, aby ste to na prvý pohľad zbadali. Objem kufra pri jeho naplnení po strop je v 5-miestnej verzii úctyhodných 823 litrov, ak poskladáte všetky zadné sedadlá, vznikne (po strop) obrovský priestor s objemom 2 506 litrov. Potešila nás aj nízka nakladacia hrana, takže ani manipulácia s ťažkými vecami nerobí žiadne problémy. A kto potrebuje previezť dlhé predmety (2,76 m), stačí sklopiť operadlo pravého predného sedadla. Vďaka vysokej flexibilite nie je potrebné vyberať žiadne sedadlo. Batožinový priestor Peugeotu 5008 je ľahko prístupný a na svoj segment má pozoruhodne veľký objem.

Sedemmiestna verzia, ktorú sme testovali, sa dá využiť nielen ako rodinné auto, ale i na športové aktivity vrátane tých najnáročnejších. Previezť bicykle, či lyže alebo snowboard nerobí najmenší problém.

peugeot-5008n9192g.jpg

Naklonený prístrojový panel ponechal Peugeot v modeli 5008 pôvodný, žiaľ, aj s množstvom drobných tlačidiel, ktoré sťažujú ovládanie navigácie, či vyhľadávanie informačných údajov. Aj panel dvojzónovej klimatizácie s dvojicou displejov už má svoje najlepšie roky dávno za sebou. Navigačný systém využíva výklopný displej a Peugeot nezabudol ani na unikátny výsuvný head-up displej. Na ňom sa zobrazuje aktuálna rýchlosť a nastavenie tempomatu. Zadná kamera sprostredkuje farebný obraz situácie za vozidlom, pričom na monitore sa zobrazujú vodiace línie. Cúvanie je teda hračkou aj pre menej skúsených motoristov.

peugeot-5008n9188g.jpg

Na tradičnom satelite pod volantom je ovládanie rádia (vľavo) a na opačnej strane zasa ovládanie tempomatu. Do hlbokej (rozmernej) odkladacej schránky na masívnej stredovej konzole vložíte bez ťažkostí PET fľašu s nápojom. Toto veľkorysé riešenie si však vyžiadalo použitie elektronickej parkovacej brzdy. V tejto časti interiéru v nás vyvolala počudovanie zbytočne veľká páka voľby 6° automatickej prevodovky. Mohla byť o polovicu kratšia...

peugeot-5008n9197g.jpg

Pod sklenou strechou je elektricky posuvná clona, pričom nočný pohľad na hviezdy je naozaj úchvatný. Pod stropom nechýba ani malé zrkadielko na kontrolu najmenších pasažierov. Chválime dostatočne veľké vonkajšie zrkadlá, v ktorých vodič včas zbadá aj motocyklistu.

peugeot-5008n9190g.jpg

Hoci facelift Peugeotu 5008 príliš nezmenil vizuálny dojem, ba zadná časť zostala bez zmeny, tento monospace (MPV) si rozhodne zaslúži pozornosť záujemcov o kúpu solídneho rodinného auta. Ani po vyše štyroch rokoch, čo je na trhu, nestráca na svojej dobrej povesti. Dizajn mierne naklonenej palubnej dosky, zhotovenej z kvalitných materiálov, harmonizuje s dynamickými líniami zovňajšku. Aktuálny model oživil výrobca denným svietením LED a výborne naladený podvozok je zárukou vyvážených jazdných vlastností.

peugeot-5008n9196g.jpg

Testovaný štvorvalec 2.0 HDi dosahuje výkon 120 kW (163 k) pri 3 750 otáčkach za minútu, pričom točivý moment 340 Nm (už od 1 750 otáčok) dovoľuje s týmto pomerne veľkým autom svižnú jazdu. Snaha o udržanie nízkych otáčok motora sa prejavuje zaraďovaním piateho stupňa už pri rýchlosti okolo 50 km/h, čo sa však prejaví vibráciami v kabíne. Občasné vibrácie sa prejavili v kabíne testovacieho vozidla aj pri státí.

peugeot-5008n9193g.jpg

Vyššia stavba karosérie a pohotovostná hmotnosť takmer 1 750 kilogramov nerobia problémy ani na diaľnici, kde pri rýchlosti 130 km/h priebežná spotreba nepresahuje 7,5 l na 100 km. Keď sme aktuálnu rýchlosť znížili na stovku, spotreba klesla na 5,2 litra. Reálny dojazd 800 kilometrov považujeme za potešujúci údaj.

peugeot-5008n9194g.jpg

Peugeot 5008 sa na ceste neprejavuje ako rozhojdaná loď na mori, no podvozok nie je ani veľmi tvrdý; niečo medzi tým, pričom nerovnosti tlmí dostatočne. Do zákruty ide suverénne a spoľahlivo drží stopu aj pri rýchlejšom prejazde bez toho, aby sa nakláňal. Na brzdy sa môžete spoľahnúť - dostatočný účinok majú aj pri ľahšom stlačení pedálu.

peugeot-5008n9187g.jpg

Údaje výrobcu o testovanom aute
Peugeot 5008 2,0 HDI

Objem motora (cm3) 1 997
Výkon (kW/k) 120/163
Krútiaci moment (Nm) 340
Max. rýchlosť (km/h) 190
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 10,5
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 6,4
(Skutočná spotreba pri teste 6,5)

Cena testovanej verzie 26 090 €
Najlacnejšia verzia 18 000 €

+ Výrazné plusy
Veľký vnútorný priestor, pohodlné sedadlá
Priaznivá spotreba, dobrý podvozok, dojazd
Veľké vonkajšie zrkadlá, variabilita sedadiel vzadu
- Najväčšie mínusy
Nízka prehľadnosť prístrojového panela
Občasné vibrácie v kabíne pri státí

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri