Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Hyundai Elantra 1,6 GLS

Saturday, 29. 10. 2011 - 00:21, Ivan Václavík   

Hyundai Elantra 1,6 GLS

Komfortný kočiar s podobou kupé. Pred štyrmi rokmi ukončila svoju púť tretia generácia modelu Elantra a značka Hyundai prešla na číselné označovanie svojich áut, čomu dominuje písmeno i. No ako keby Kórejcov oslovila Múza - a je tu Genesis, Veloster a vrátila sa Elantra...

hy-elantra5810g.jpg

Práve posledný z vymenovaných modelov sme koncom októbra podrobili tradičnému testu. Sedan nižšej strednej triedy meria na dĺžku 4,5 metra, má rázvor 2,7 m a na prvý pohľad zaujme dynamickým dizajnom karosérie. Krivky a vlnky sa striedajú vo vzájomnej symbióze, no nechýbajú ani znaky elegancie. Diváka určite upúta usmievavá predná časť so šikmými očami, ktorá už na prvý pohľad pôsobí príťažlivo. Rovnako vzbudzujú pozornosť lišiacky tvarované zadné svetlá, extrémne pretiahnuté do bokov auta.

hy-elantra5811g.jpg

Zboku je dobre čitateľná prepracovaná aerodynamika karosérie a v skutočnosti ju pocítite v podobe minimálnych reakcií na silný bočný vietor, či protivietor. Keby toto auto nemalo zadné dvere, bolo by z neho celkom pekné kupé. Ale je to nefalšovaný rodinný sedan.

hy-elantra5813g.jpg

Predné sedadlá sú vyhrievané, u vodiča výškovo nastaviteľné a v zákrute dobre držia telo. Ani po absolvovaní dlhšej trasy sme nepocítili únavu. Hoci nám celú cestu pršalo, vystupovali sme z auta bez akýchkoľvek známok únavy. V priebehu jazdy sme ocenili excelentné odhmlievanie predného skla. Slabinou sú reflektory - diaľkové svetlá ako keby Elantra ani nemala.

hy-elantra5814g.jpg

V kabíne je dostatok odkladacích priestorov, páčilo sa nám tvarovanie držiaka na pollitrové fľašky vo dverách, ako aj hlboký odkladací priestor pod lakťovou opierkou, kam si bez problémov odložíte príručnú tašku. Modré podsvietenie prístrojov a tlačidiel je pre Hyundai typické a počas dlhej nočnej jazdy i celkovo príjemné, hoci pre niekoho možno vyžaruje chlad. Intenzitu svetla však môžete regulovať tlačidlom pod zaujímavo tvarovaným volantom. Na ňom sú ovládače rádia (vľavo) a tempomatu, no treba si zvyknúť, ktoré na čo slúži. Napríklad tlačidlo aktivácie tempomatu je - obrazne povedané - zastrčené v rohu. Možno by bolo logickejšie vymeniť ho s tlačidlom Cancel. Lenže ako sme napísali: stačí si zvyknúť. Ergonómia (úprava pracoviska vodiča) je inak určite výborná.

hy-elantra5819g.jpg

Palubný počítač medzi otáčkomerom a rýchlomerom obsahuje všetky dôležité údaje. Ovláda sa tlačidlom na pravom ramene volantu, avšak iba jedným smerom. Indikátor radenia je dobre viditeľný, no nabáda zbytočne zavčasu preraďovať na vyšší stupeň, kým spätné radenie chýba. Excelentné - priam okamžité - je odhmlievanie predného skla. Na rádiu naladíte veľké množstvo staníc, čo nebýva vždy zvykom.

hy-elantra5820g.jpg

Cez neveľký otvor sa dostanete do veľkého batožinového priestoru s objemom 485 litrov. Z vnútornej strany však na veku kufra chýba držiak, takže ho musíte zaklapnúť zvonku. V nepriaznivom počasí to nie je dvakrát príjemné. Po sklopení zadných operadiel vznikne v priestore veľký schod, čiže prevážanie dlhých predmetov je iluzórne. Konštruktéri pri tomto usporiadaní zrejme mali na mysli iba zväčšenie objemu kufra na uloženie batožiny.

hy-elantra5816g.jpg

Motor pracuje prekvapujúco ticho a nedáva o sebe výrazne vedieť ani na diaľnici. Jazda s Elantrou je komfortná, príjemná, keďže aj podvozok výborne tlmí nerovnosti vozovky. Počúvanie rádia nič neruší a najväčší hluk paradoxne spôsobujú odvaľujúce sa pneumatiky. V konečnom dôsledku je však Elantra pohodlný kočiar do každého počasia...

hy-elantra5812g.jpg

Spočiatku sa malý motor s objemom iba 1,6 litra zdá byť v rodinnom sedane slabý, lenivý, no zdanie klame. Ak zvýšite otáčky v rozmedzí od 4 500 do 6 000, auto nadobudne športový charakter, dynamicky zrýchli a navyše má aj pekný športový zvuk. Na veľké športové aktivity však Elantra nie je stavaná, pri ostrom prejazde zákruty s ňou má vodič čo robiť, aby ju skrotil.

hy-elantra5821g.jpg

Pokiaľ budete Elantru využívať ako pohodlné rodinné auto, odmenou vám bude príjemná spotreba - pri stovke 5,5 litra, pri 130-ke 6,6 litra na sto kilometrov. Priemernú spotrebu po dojazde 550 km na jednu nádrž sme mali 6,3 litra. Na záver nášho testu ešte konštatujeme, že brzdy majú ostrý nástup a teda spočiatku si musíte zvykať, ak chcete brzdiť jemne. V prípade hroziacej kolízie sa však na brzdový systém môžete stopercentne spoľahnúť - zastaví auto na veľmi krátku vzdialenosť. Len pozor, aby do vás niekto nenarazil zozadu. Preraďovať šesť prevodových stupňov je doslova pôžitok, s mohutnou hlavicou radiacej páky sa dobre manipuluje a jednotlivé stupne doslova zaklapnú na zvolenú pozíciu.

elantrag.jpg

Ak si priplatíte 1 000 €, môžete mať kožené čalúnenie sedadiel, za ďalšie príplatky získate metalický lak (+ 380 €), väčšie kolesá (+ 500 €) a keď si kúpite verziu s automatickou prevodovkou (+ 1 200 €), za príplatok ďalších 700 € budete mať v aute štartovacie tlačidlo a inteligentný kľúč k tomu.

Základné údaje testovaného auta
Hyundai Elantra 1,6

Objem motora (cm3) 1 591
Výkon (kW/k) 97/132
Krútiaci moment (Nm) 158
Max. rýchlosť (km/h) 200
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 10,7
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 6,4

Cena testovanej verzie 15 990 €
Najlacnejšia verzia 15 990 €

+ Plusy
Dynamicky pôsobiaci dizajn karosérie
Tichý a úsporný motor
Dobre tvarované sedadlá
- Mínusy
Len jednosmerný indikátor radenia
Nepraktické zatváranie veka kufra
Iba jednosmerný informačný systém

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri