Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Renault Grand Scénic 1,6 dCi Privilege

Sunday, 06. 11. 2011 - 11:10, Ivan Václavík   

Renault Grand Scénic 1,6 dCi Privilege

Hojdačka na štyroch kolesách vás nesklame. Scénic má v Európe povesť obľúbeného rodinného vanu, veď už desať rokov je priekopníkom a lídrom vo svojom segmente. Nový Renault Grand Scénic v najdrahšej výbave Privilege sme otestovali s malým dieselovým motorom 1,6 dCi - o to väčšie boli naše očakávania. Bude agregát stačiť na veľký rodinný automobil?

ren-grand-scenic5828g.jpg

Hneď na úvod načim konštatovať, že šoférovanie s týmto pohodlným vanom je veľmi príjemná záležitosť. Predovšetkým zásluhou tichého pohonného ústrojenstva, takže v kabíne sa dá bez rušivých vplyvov počúvať vážna hudba aj na diaľnici. Vďaka veľkorysému krútiacemu momentu má toho auto nečakane dobré zrýchlenie, čo je dôležité najmä pri predbiehaní. A hoci autor testu nie je vyznávačom systému Stop & Start, v prípade Renaultu Grand Scénic ide o výnimočne citlivé zariadenie, ktoré okamžite reaguje už na letmý dotyk spojkového pedálu. V krajnom prípade ho môžete vypnúť, čo však treba opakovať po každom novom naštartovaní.

ren-grand-scenic5830g.jpg

Aj brzdový systém korešponduje s dobrými pocitmi - brzdy reagujú ostro, ale v súlade s očakávaním šoféra. Teda z hľadiska bezpečnosti sa na ne dá plne spoľahnúť. Obloženie prístrojového panelu je príjemne mäkké, čo platí aj o čalúnení dverí. Akurát - v súlade s tradíciou značky Renault - je mäkší podvozok, takže pri ostrejšom prejazde zákruty sa karoséria mierne nakláňa.

ren-grand-scenic5831g.jpg

Žiaľ, tvarovanie sedadiel nie je prísne anatomické a teda napríklad predné sedadlá telo poriadne nedržia. V kontraste s tým sú zaujímavo a výborne anatomicky tvarované opierky hlavy na predných sedadlách. Ktovie, čo nabádalo konštruktérov k takejto zámene tvarov...

ren-grand-scenic5827g.jpg

Zásluhou otvárania dverí takmer do pravého uhla sa z auta poľahky vystupuje, v kabíne je dostatok miesta i pre pasažierov na zadných sedadlách, ktoré sú vyberateľné. Batožinový priestor je skutočne veľký, krytý roletou. Základný objem je až 752 litrov, po odstránení sedadiel úctyhodných 2 050 litrov. Panoramatické strešné okno (za príplatok 850 €) je ovládané elektricky a zvnútra ho zakrývajú posuvné roletky. Tie sú aj na bočných sklách zadných dverí.

ren-grand-scenic5826g.jpg

Na jednu nádrž sme absolvovali 900 kilometrov, ale dá sa prejsť aj 1 000 km. Šesťstupňová prevodovka je dobre odstupňovaná a pri úspornom režime jazdy sme mali priemernú spotrebu šesť litrov. S tempomatom sme dosiahli okamžitú spotrebu 4,2 litra pri 100-ke a na diaľnici (130 km/h) to bolo 5,8 litra. Pochopiteľne, pri dynamickejšom spôsobe jazdy stúpli všetky hodnoty, avšak iba mierne. Napríklad na diaľnici na 6,2 litra.

renault-novy-motor-1-6g.jpg

Na dlhšej trase sme si odskúšali aj indikátor radenia prevodových stupňov v polkruhu otáčkomera, jeho trojuholníček je však miniatúrny a musíte sa poriadne sústrediť, ak ho chcete počas jazdy registrovať. Naopak, navigácia je veľmi prehľadná a má super ovládanie, pričom navigačný systém pokrýva celú Európu. Práca s tempomatom je maximálne jednoduchá a pohotová - jeho ovládanie veľkými tlačidlami na volante zvládnete bez toho, aby ste odvrátili zrak od vozovky.

ren-grand-scenic5824g.jpg

Výhodné je bezkľúčové otváranie auta i štartovanie tlačidlom bez toho, aby ste museli otáčať kľúčikom v spínacej skrinke. Modul máte po celý čas vo vrecku. Pochváliť musíme aj posuvnú odkladaciu priehradku s lakťovou opierkou medzi prednými sedadlami. Rovnú podlahu pri zadných sedadlách tak môžete predeliť, ak nechcete, aby vám batožina na rovnej podlahe poletovala medzi dvermi.

ren-grand-scenic5825g.jpg

Malé plus dávame nápadu umiestniť do auta až tri 12 V zásuvky - jedna je vpredu na stredovej konzole, ďalšia pri druhom rade sedadiel a tretia v kufri. Pri cúvaní pomáha kamera, ktorá prenáša reálny obraz s vyznačeným i líniami na farebný displej. Ak sa vám zdá, že osvetlenie prístrojov je silné, jas môžete stlmiť reostatom. Mimochodom, klasické prístroje pred šoférom tu nenájdete, všetky potrebné údaje sú však na displeji, ktorý je mierne posunutý vpravo od osi volantu.

ren-grand-scenic5835g.jpg

Základné údaje testovaného auta
Renault Scénic 1,6 dCi
Objem motora (cm3) 1 598
Výkon (kW/k) 96/130
Krútiaci moment (Nm) 320
Max. rýchlosť (km/h) 195
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 10,5
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 4,4

Cena testovanej verzie 24 230 €
Najlacnejšia verzia 14 190 €

+ Plusy
Priestorný interiér, uhol otvárania dverí
Kultivovaný motor, dobre odhlučnená kabína
Priaznivá spotreba, veľký dojazd, brzdy
- Mínusy
Predné sedadlá nie sú dostatočnou oporou tela
Stále absentuje trojblik smeroviek

Fotogaléria Renault Grand Scénic



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri