Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Honda CR-V 2,2 i-DTEC Lifestyle

Thursday, 23. 05. 2013 - 23:01, Ivan Václavík   

Honda CR-V 2,2 i-DTEC Lifestyle

Honda v stope etáp Giro ď Italia: V klasických zimných podmienkach začiatkom februára sme si vyskúšali športovo úžitkový automobil (SUV) Honda CR-V s novým dizajnom, bez charakteristického previsu vpredu a vypuklých blatníkov. Stratilo sa aj zaoblenie v spodnej časti piatych dverí.

cr-v-giro8006g.jpg

Klasik by povedal: „Čo bolo, bolo - terazky máme teplé dni." A tie sú ako stvorené na výlety. Spojili sme teda príjemné s užitočným a otestovali rovnakú Hondu CR-V na trase Bratislava - Graz - Klagenfurt - Villach - Tarvisio - Tolmezzo. Po ubytovaní v príjemnom hoteli Al Fogolar v dedinke Verzegnis sme si naplánovali výjazdy do strmých kopcov v okolí, ktorých vrcholy sú v nadmorskej výške 1 500 - 2 000 metrov.

cr-v-giro8023g.jpg

Presnejšie povedané, absolvovali sme niekoľko horských prémií, ktoré pripravili organizátori 97. ročníka cyklistických pretekov Giro ď Italia pre profesionálnych cyklistov. Nielen s plne naloženým autom, obsadeným štyrmi dospelými, ale niektorí z našej početnej skupiny výletníkov sa odhodlali prejsť kúsok etapy Giro ď Italia i na bicykli. O to väčší obdiv sme potom vyjadrili pri povzbudzovaní profesionálnych cyklistov.

cr-v-giro8024g.jpg

Prvý deň nášho pobytu čakalo pretekárov stúpanie na Passo Cason di Lanza (1 552 m n. m.), nad mestečkom Paularo. Náročný úsek 10. etapy z Tolmezza až na vrchol stúpania meral 36 kilometrov, pričom na začiatku stúpania boli cyklisti v nadmorskej výške 318 m. Pochopiteľne, my sme vyrazili dve hodiny pred nimi, inak by nás talianski carabinieri nepustili na úzku trať horskej etapy.

cr-v-giro7994g.jpg

Kým na vrchol prudkého stúpania bolo potrebné zvoliť najľahší prevody (vzadu 28 zubov), v zjazde plnom serpentín zasa najťažší prevod. Profesionáli tu predvádzali doslova kaskadérske výkony pri rýchlosti 80 km/h a nám sa pri pohľade do priepasti vedľa 2 m širokej lesnej cestičky zatajoval dych. No všetci to zvládli - napokon, sú to profesionáli.

cr-v-giro8034g-1.jpg

Na druhý deň sa scenár opakoval. Aj 11. etapa merala takmer 200 kilometrov a viedla cez najvyšší vrchol Sella Campigotto; z Tolmezza do výšky 1 790 metrov nad morom prešli cyklisti 48,7 km! Miestami museli prekonať i 20% prevýšenie!! Uff...

cr-v-giro8036g-1.jpg

Honda CR-V s našou posádkou mala na trase rovnaké podmienky a hoci v zjazde cyklistom (čo sa týka rýchlosti) nestačila, v horských stúpaniach nám pretekári mohli závidieť. Populárne japonské SUV, s osvedčeným dieselovým motorom s objemom 2,2 litra, ktorý bol spojený so 6° manuálnou prevodovkou, všetky nástrahy bravúrne zvládlo.

cr-v-giro7982g.jpg

Napriek plne obsadenému autu (vrátane batožiny) sme v priebehu štyroch dní absolvovali celkovo 1 300 km s priemernou spotrebou iba 6,4 litra, pričom najnižšia spotreba na rovine a s aktivovaným tempomatom bola 6,1 litra, čo je lichotivý priemer, ktorý sa už približuje k údaju výrobcu. Načim pripomenúť, že pri zimnom teste sme dosiahli priemer 6,7 litra na 100 km. Dojazd na jednu nádrž paliva sa oproti zime (800 km) zvýšil na 900 km. Priebežná spotreba pri rýchlostiach 100 a 130 km/h bola približne rovnaká (5, resp. 7 litrov), líšila sa len v desatinách.

cr-v-giro7992g.jpg

Novému majiteľovi Hondy CR-V môže k príjemne nízkej spotrebe prispieť indikátor radenia rýchlostných stupňov; ak sme ho dôsledne využívali, konzumácia paliva sa v prípade testovaného auta jednoznačne zredukovala. Aktivovaný tempomat udržiaval optimálne otáčky motora, takže ani v stúpaniach na rakúskej diaľnici v okolí Grazu pružný motor zbytočne neakceleroval, ale hospodárne dávkoval potrebnú energiu.

cr-v-giro7998g.jpg

Zároveň dostatočne zrýchlil auto, ak sme potrebovali predbiehať v stúpaní. Brzdy bezpečne zvládali aj prudké klesania, stabilita auta v zákrutách nás príjemne prekvapila aj pri vyššej rýchlosti.

cr-v-giro8001g.jpg

Čo sa týka jazdných vlastností, boli sme s Hondou CR-V nadmieru spokojní. V kabíne sme nezaznamenali žiadny zvýšený hluk, tlačidlami na volante sa ovláda tempomat veľmi komfortne, ďalšie vhodne umiestnené tlačidlá slúžia na ovládanie telefónu, informačného displeja, či rádia.

cr-v-giro8020g.jpg

Všetci pasažieri mali dostatočný priestor, azda len sedáky na zadných sedadlách mohli byť dlhšie. Hoci menším postavám vyhovovali. Dvom pasažierom bolo ľúto, že informačný displej neobsahoval údaj o aktuálnej nadmorskej výške...

cr-v-giro7984-cica-g.jpg

Údaje výrobcu o testovanom aute
Honda CR-V 2,2 i-DTEC

Objem motora (cm3) 2 199
Výkon (kW/k) 110/150
Krútiaci moment (Nm) 350
Max. rýchlosť (km/h) 190
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 9,7
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 5,8
(Skutočná spotreba pri teste 6,4)

Cena testovanej verzie 31 690 €
Najlacnejšia verzia 20 990 €

+ Výrazné plusy
Výborná ovládateľnosť, tlmenie nerovností
Priestorný, dobre odhlučnený interiér
Komfortné ovládanie funkcií tlačidlami na volante
Pružný a zároveň úsporný motor, stabilita v zákrute
- Najväčšie mínusy
V priebehu tohto testu sa nevyskytli;
(niekomu môže chýbať údaj o nadmorskej výške)
Malý uhol otvárania piatych dverí

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri