Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Honda CR-V 2,2 i-DTEC Lifestyle

Thursday, 07. 02. 2013 - 22:31, Ivan Václavík   

Honda CR-V 2,2 i-DTEC Lifestyle

Večne mladá dáma s bohatými skúsenosťami:  Nová Honda CR-V z fabriky v anglickom Swindone sa svojím zovňajškom príliš nezmenila, ale pozorné oko pri porovnávaní s predchádzajúcim modelom zbadá, že táto dáma medzi SUV si zachovala mladistvý imidž. S novým dizajnom dáva na obdiv menej vypuklé blatníky, zmizol charakteristický previs vpredu a  zadný nárazník pôsobí menej mohutne. I zakončenie piatych dverí je ploché, bez zaoblenia v spodnej časti.

honda-cr-v-7557g.jpg

Sú to iba detaily, ktoré však karosériu zjemnili, pričom v balíku Robust (do konca marca len za 150 € - inak 1 500 €) sú aj štýlové prahové stúpačky pod zadnými dvermi, ochranná lišta hrany batožinového priestoru a spodný kryt predného i zadného nárazníka. Navyše, na Honde CR-V plasty bočných dverí prekrývajú prahy, takže pri vystupovaní nehrozí zašpinenie nohavíc. Toto vtipné riešenie považujeme pri vozidle SUV za mimoriadne užitočné.

honda-cr-v-7559g.jpg

Karoséria je rovnako dlhá i široká ako predchádzajúca, zhodný je tiež rázvor. Nepatrné zníženie strechy o 3 cm a zvýšenie svetlej výšky zo 155 na 165 mm si prakticky neuvedomíte, no pravdepodobne zaregistrujete nižšiu nakladaciu hranu. V kabíne je doslova kráľovský priestor pre všetkých pasažierov, ktorí majú k dispozícii pohodlné (vpredu vyhrievané) sedadlá s kvalitným protišmykovým čalúnením. Škoda, že sedáky nie sú dlhšie...

honda-cr-v-7564g.jpg

Mimoriadne nás zaujalo sklápanie zadných sedadiel. Stačí potiahnuť za látkové uško po bokoch sedadiel (prípadne z kufra) a všetko ostatné zariadi automatika: sedák sa bez dotyku ruky ihneď vyklopí, operadlo sa sklopí a súčasne s tým sa sklopí i hlavová opierka. Pekné divadielko s praktickým efektom! Plocha batožinového priestoru sa tak zvýši z 589 litrov na 1 669 (po strop). Vznikne prakticky rovná podlaha, kde môžete prevážať i rozmernejšie predmety.

honda-cr-v-7568g.jpg

Obľúbené denné svietenie LED je súčasťou svetlometov, nový model CR-V má tiež osvetlenie zákruty po natočení volantu. Chválime tradične veľké vonkajšie zrkadlá, aj umiestnenie radiacej páky na stredovej konzole - teda v blízkosti trojramenného volantu. Na ňom sú tlačidlá na ovládanie audiosústavy (vľavo) i tempomatu, medzi ramenami volantu sú ďalšie tlačidlá na ovládanie telefónu a informačného systému. Koleno si môže vodič (ale aj spolujazdec) oprieť o mäkké čalúnenie na stene stredovej konzoly. Maličkosť, ktorá poteší najmä na dlhšej trase...

honda-cr-v-7566g.jpg

Interiér je výborne odhlučnený a počas šoférovania sme si prakticky ani neuvedomili, aký prevodový stupeň máme zaradený; indikátor radenia nás však vždy zavčasu upozornil na vhodnosť preradenia rýchlosti. Manuálna prevodovka je 6-rýchlostná, na testovanom aute však nebolo radenie také mäkké, aké sme očakávali. Klasická páka ručnej brzdy je bližšie pri sedadle šoféra, čo je lepšie ako experiment s madlom. Medzi prednými sedadlami sú až tri držiaky na fľaše s nápojmi.

honda-cr-v-7556g.jpg

Prístrojový štít pred vodičom je prehľadný, v kruhu rýchlomera sa nachádza informačný displej so všetkými potrebnými údajmi. Dajú sa posúvať hore i dolu. Po stlačení gombíka ECON sa kruh okolo rýchlomera sfarbuje na zeleno alebo na bielo - podľa toho, či šofér jazdí v úspornom štýle alebo plytvá palivom. Oblé tvary palubnej dosky nechávajú viac priestoru cestujúcim vpredu, odkladacia priehradka pred spolujazdcom je dostatočne veľká a v strope nechýba zaoblené zrkadlo na sledovanie pasažierov vzadu.

honda-cr-v-7558g.jpg

Honda CR-V určite i naďalej patrí k najlepším športovo úžitkovým vozidlám (SUV) na trhu. Osvedčený dieselový motor 2,2 i-DTEC zostal takmer nezmenený, jeho prednosťou je plynulý rozjazd od voľnobehu; už pri 2 000 otáčkach nastupuje maximum točivého momentu. Spotreba závisí od štýlu jazdy, ani pri vysokej rýchlosti a častej akcelerácii však nie je vyššia ako desať litrov. Kto si zvolí bežný úsporný štýl jazdy (rešpektujúc indikátor radenia), u toho sa spotreba v meste, či na diaľnici udrží na siedmich litroch. S aktivovaným tempomatom sme na rovine jazdili stovkou za 5,2 litra, pri ustálených 130 km/h to bolo pod sedem litrov a celkový priemer po najazdení 800 km na jednu nádrž bol 6,7 l/100 km. A to navzdory nižšej vonkajšej teplote a jazde na zimných pneumatikách.

honda-cr-v-7561g.jpg

Modernizovaný pohon všetkých kolies funguje automaticky a prispôsobuje sa aktuálnym prevádzkovým podmienkam. Napríklad pri rozjazde sa väčšia časť krútiaceho momentu prenáša na zadné kolesá. Účinok tohto preskupenia sily sme si overili v prudkom 14% stúpaní po zasneženej lesnej ceste nad Trnavú Horu neďaleko Hronskej Dúbravy. Nový pohon všetkých kolies Real Time AWD vníma údaje o trakcii jednotlivých kolies a náklone vozidla. V určitých situáciách (jazda do kopca, či na snehu) sa potom prenáša na zadné kolesá viac točivého momentu, než na predné.

honda-cr-v-7562g.jpg

Najmä spočiatku testovania sme si museli zvyknúť na iný účinok spojkového pedálu - ten je presný, kladie iba mierny odpor, avšak spojka (čo nie je bežné) zaberá až v hornej časti. A tak sa nám zopárkrát stalo, že sme v záverečnej fáze pustili pedál spojky skôr a rýchlejšie, než to bolo potrebné. Výsledkom bol mierny skok auta dopredu... No v tomto prípade bola chyba jednoznačne na našej strane.

honda-cr-v-7563g.jpg

Počas testovania sme zišli aj mimo spevnenú vozovku a v lese Honda CR-V verne kopíruje terén, pričom aj cez nerovnosti sa prenáša zľahka, takže môžeme jednoznačne konštatovať, že medzi autami kategórie SUV patrí k najpohodlnejším. Technickým riešením, kvalitou spracovania i poriadnou dávkou chytrých riešení má v kategórii SUV určite miesto na špici pelotónu. Nájsť na nej výrazné slabiny sa nám nepodarilo. Azda, že uhol otvárania piatych dverí je malý a sedáky sú krátke.

honda-cr-v-7567g.jpg

Údaje výrobcu o testovanom aute
Honda CR-V 2,2 i-DTEC

Objem motora (cm3) 2 199
Výkon (kW/k) 110/150
Krútiaci moment (Nm) 350
Max. rýchlosť (km/h) 190
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 9,7
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 5,8

Cena testovanej verzie 31 690 €
Najlacnejšia verzia 20 990 €

+ Výrazné plusy
Výborná ovládateľnosť, tlmenie nerovností
Priestorný, dobre odhlučnený interiér
Systém sklápania zadných sedadiel, kryté prahy
- Najväčšie mínusy
Spojka v testovanom aute zaberá v hornej časti
Malý uhol otvárania piatych dverí

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri