Chevrolet Cruze SW 1,4 T
Dostatočné pohodlie pre každého pasažiera: Po úspešnom účinkovaní Chevroletu Cruze v pretekoch automobilov na okruhoch (seriál WTCC) stúpol záujem zákazníkov o tento model. Ak nejde o sedan, ale kombi, ktoré sa na trhu objavilo iba nedávno, je to zaujímavá príležitosť otestovať osvedčený automobil s dostatkom priestoru a modernou nemeckou technológiou, ktorú americká značka s úspechom využíva.
Mimoriadne veľký priestor vnútri vozidla zaisťuje dokonalé pohodlie pre každého pasažiera. V porovnaní s inými vozidlami tejto triedy ponúka Cruze v skutočnosti viac miesta v prednej časti vozidla i väčší priestor pre nohy pasažierov na zadných sedadlách. Zaujímavý detail sme si všimli na oknách zadných dverí; sklá sa dajú stiahnuť až úplne dolu, keďže vodiaca lišta ich oddeľuje od klasického trojuholníkového okienka na dverách.
Základný objem kufra je päťsto litrov a celková kapacita batožinového priestoru po sklopení operadiel až 1 478 litrov, čo umožňuje pohodlne naložiť kempingové vybavenie, bicykle a iné väčšie, nielen športové predmety. Variabilita usporiadania umožňuje batožinový priestor prispôsobiť podľa potreby - teda môžete sklopiť operadlá všetkých zadných sedadiel alebo len časť z nich. Vtipným doplnkom je trojdielna odkladacia polička po celej šírke kabíny za operadlami zadných sedadiel. Chválime tiež dostatočne veľké ďalšie odkladacie priehradky v kabíne.
Priestor pre vodiča vo forme duálneho kokpitu bol inšpirovaný legendárnym modelom Corvette. Má štýl, aký môže ponúknuť len máloktoré rodinné vozidlo. Tvarovaná palubná doska a stredová konzola tvoria spolu jednu priebežnú líniu. Analógové prístroje a ovládacie prvky majú chrómové lemovanie a sú podsvietené diódami LED. Predné sedadlá sú nastaviteľné, v testovanom aute boli kožené a vyhrievané.
Systém rádia Chevrolet MyLink využíva dotykový displej s uhlopriečkou 7 palcov (17,8 cm) na prehrávanie hudby v audio systéme vozidla so šiestimi reproduktormi. Môžete si nastaviť 4x6 staníc na frekvenciách FM. Ďalej ponúka možnosť prehrávať vaše súbory obrázkov a video, keď vozidlo stojí. Určite si veľmi rýchlo obľúbite taktiež rozhranie MP3 a Bluetooth® pre bezpečné hands-free telefonovanie za jazdy.
Vzhľadom na takmer celotýždňové sneženie sme testovanie podriadili bezpečnej jazde. Teda stabilitu v zákrute sme mohli dostatočne otestovať až v závere týždňa. Cruze dobre drží stopu a páčili sa nám aj pohotové reakcie brzdovej sústavy. Brzdy sú - aj na klzkom povrchu - skutočne výborne.
Najmä mimo mesta sa osvedčil režim ECO a na mestských križovatkách zasa systém Stop&start. S aktivovaným tempomatom, ktorý sa ovláda tlačidlami na ľavom ramene volantu, a so zaradeným šiestym prevodovým stupňom sme dosiahli pri rýchlosti 100 km/h priemernú spotrebu 6,3 litra, na kvalitne ošetrenej diaľnici (130 km/h) to bolo 7,5 litra. Priemerná spotreba 7,3 l je vzhľadom na náročné zimné podmienky priaznivá; v oveľa lepších letných podmienkach odhadujeme priemer aspoň o liter nižší.
Páčilo sa nám tiež príjemné preraďovanie rýchlostných stupňov, presné riadenie a nízka hladina hluku v kabíne. K nej prispeli i dobré pneumatiky značky Continental, ktoré neprenášali do kabíny takmer žiadny hluk. Čo sa týka zrýchlenia, to v prípade tohto modelu považujeme len za priemerné, trošku zdĺhavé a naše dojmy len čiastočne naprávalo zvýšenie otáčok.
Tie sa však neoplatí zvyšovať nad 4 000 otáčok, lebo okrem zvýšeného hluku sa to nijako markantne neprejavilo na dynamike jazdy. Nadmerné túrovanie motora je vlastne jeho zbytočným trýznením. Naopak, v nízkych otáčkach - už od 1 500 - zrýchľuje Cruze oveľa lepšie; vyplatí sa teda skoršie preraďovanie rýchlostných stupňov. Pri dojazde 800 km na jednu nádrž paliva sme dosiahli priemer 7,2 litra na 100 km, no ak sme merali spotrebu s prevažujúcimi jazdami po meste, priemer stúpol na 7,5 l/ 100 km.
Údaje výrobcu o testovanom aute
Chevrolet Cruze SW 1,4 T
Objem motora (cm3) 1 364
Výkon (kW/k) 103/140
Krútiaci moment (Nm) 200
Max. rýchlosť (km/h) 200
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 9,5
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 5,7
Cena testovanej verzie 19 580 €
Najlacnejšia verzia 15 980 €
+ Výrazné plusy
Silný krútiaci moment v nízkych otáčkach
Stabilný podvozok, minimálny hluk v kabíne
Priestor v kabíne i v kufri
- Najväčšie mínusy
Slabá dynamika jazdy pri vysokých otáčkach