Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Chevrolet Cruze SW 1,4 T

Sunday, 17. 02. 2013 - 22:54, Ivan Václavík   

Chevrolet Cruze SW 1,4 T

Dostatočné pohodlie pre každého pasažiera: Po úspešnom účinkovaní Chevroletu Cruze v pretekoch automobilov na okruhoch (seriál WTCC) stúpol záujem zákazníkov o tento model. Ak nejde o sedan, ale kombi, ktoré sa na trhu objavilo iba nedávno, je to zaujímavá príležitosť otestovať osvedčený automobil s dostatkom priestoru a modernou nemeckou technológiou, ktorú americká značka s úspechom využíva.

chevy-cruze-7573g.jpg

Mimoriadne veľký priestor vnútri vozidla zaisťuje dokonalé pohodlie pre každého pasažiera. V porovnaní s inými vozidlami tejto triedy ponúka Cruze v skutočnosti viac miesta v prednej časti vozidla i väčší priestor pre nohy pasažierov na zadných sedadlách. Zaujímavý detail sme si všimli na oknách zadných dverí; sklá sa dajú stiahnuť až úplne dolu, keďže vodiaca lišta ich oddeľuje od klasického trojuholníkového okienka na dverách.

chevy-cruze-7569g.jpg

Základný objem kufra je päťsto litrov a celková kapacita batožinového priestoru po sklopení operadiel až 1 478 litrov, čo umožňuje pohodlne naložiť kempingové vybavenie, bicykle a iné väčšie, nielen športové predmety. Variabilita usporiadania umožňuje batožinový priestor prispôsobiť podľa potreby - teda môžete sklopiť operadlá všetkých zadných sedadiel alebo len časť z nich. Vtipným doplnkom je trojdielna odkladacia polička po celej šírke kabíny za operadlami zadných sedadiel. Chválime tiež dostatočne veľké ďalšie odkladacie priehradky v kabíne.

chevy-cruze-7576g.jpg

Priestor pre vodiča vo forme duálneho kokpitu bol inšpirovaný legendárnym modelom Corvette. Má štýl, aký môže ponúknuť len máloktoré rodinné vozidlo. Tvarovaná palubná doska a stredová konzola tvoria spolu jednu priebežnú líniu. Analógové prístroje a ovládacie prvky majú chrómové lemovanie a sú podsvietené diódami LED. Predné sedadlá sú nastaviteľné, v testovanom aute boli kožené a vyhrievané.

chevy-cruze-7572g.jpg

Systém rádia Chevrolet MyLink využíva dotykový displej s uhlopriečkou 7 palcov (17,8 cm) na prehrávanie hudby v audio systéme vozidla so šiestimi reproduktormi. Môžete si nastaviť 4x6 staníc na frekvenciách FM. Ďalej ponúka možnosť prehrávať vaše súbory obrázkov a video, keď vozidlo stojí. Určite si veľmi rýchlo obľúbite taktiež rozhranie MP3 a Bluetooth® pre bezpečné hands-free telefonovanie za jazdy.

chevrolet-cruze-sw-004g.jpeg

Vzhľadom na takmer celotýždňové sneženie sme testovanie podriadili bezpečnej jazde. Teda stabilitu v zákrute sme mohli dostatočne otestovať až v závere týždňa. Cruze dobre drží stopu a páčili sa nám aj pohotové reakcie brzdovej sústavy. Brzdy sú - aj na klzkom povrchu - skutočne výborne.

chevy-cruze-7582g.jpg

Najmä mimo mesta sa osvedčil režim ECO a na mestských križovatkách zasa systém Stop&start. S aktivovaným tempomatom, ktorý sa ovláda tlačidlami na ľavom ramene volantu, a so zaradeným šiestym prevodovým stupňom sme dosiahli pri rýchlosti 100 km/h priemernú spotrebu 6,3 litra, na kvalitne ošetrenej diaľnici (130 km/h) to bolo 7,5 litra. Priemerná spotreba 7,3 l je vzhľadom na náročné zimné podmienky priaznivá; v oveľa lepších letných podmienkach odhadujeme priemer aspoň o liter nižší.

chevy-cruze-7579g.jpg

Páčilo sa nám tiež príjemné preraďovanie rýchlostných stupňov, presné riadenie a nízka hladina hluku v kabíne. K nej prispeli i dobré pneumatiky značky Continental, ktoré neprenášali do kabíny takmer žiadny hluk. Čo sa týka zrýchlenia, to v prípade tohto modelu považujeme len za priemerné, trošku zdĺhavé a naše dojmy len čiastočne naprávalo zvýšenie otáčok.

chevy-cruze-7580g.jpg

Tie sa však neoplatí zvyšovať nad 4 000 otáčok, lebo okrem zvýšeného hluku sa to nijako markantne neprejavilo na dynamike jazdy. Nadmerné túrovanie motora je vlastne jeho zbytočným trýznením. Naopak, v nízkych otáčkach - už od 1 500 - zrýchľuje Cruze oveľa lepšie; vyplatí sa teda skoršie preraďovanie rýchlostných stupňov. Pri dojazde 800 km na jednu nádrž paliva sme dosiahli priemer 7,2 litra na 100 km, no ak sme merali spotrebu s prevažujúcimi jazdami po meste, priemer stúpol na 7,5 l/ 100 km.

chevy-cruze-7581g.jpg

Údaje výrobcu o testovanom aute
Chevrolet Cruze SW 1,4 T

Objem motora (cm3) 1 364
Výkon (kW/k) 103/140
Krútiaci moment (Nm) 200
Max. rýchlosť (km/h) 200
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 9,5
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 5,7

Cena testovanej verzie 19 580 €
Najlacnejšia verzia 15 980 €

+ Výrazné plusy
Silný krútiaci moment v nízkych otáčkach
Stabilný podvozok, minimálny hluk v kabíne
Priestor v kabíne i v kufri
- Najväčšie mínusy
Slabá dynamika jazdy pri vysokých otáčkach

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri