Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Honda Civic 1,8 GT

Thursday, 20. 05. 2010 - 20:14, Ivan Václavík   

Honda Civic 1,8 GT

Honda rozšírila počet rôznych vybavení svojho úspešného päťdverového modelu Civic 5D o športovú edíciu GT. Výbava vychádza z verzie Sport s motorom 1.8 i-VTEC a obsahuje niekoľko dizajnových prvkov, ktoré podčiarkujú športové rysy tohto auta. Konkrétne je to predná maska chladiča s voštinovou mriežkou, spodné časti nárazníkov i lemy kolies sú lakované vo farbe vozidla. Všimli sme si aj 17-palcové kolesá z ľahkých zliatin. V rámci akciovej ponuky platnej do 30.6.2010 je cena 18 790 €, teda rovnaká ako s výbavou Sport.

honda-civic-gt2572g.jpg

Hlavnou novinkou v interiéri sú nové poťahy sedadiel s kombináciou kože a textilu, ktoré majú protišmykovú úpravu a sedí sa v nich nanajvýš pohodlne. Veko nádrže, kľučky dverí a ďalšie doplnky v interiéri majú farbu tmavého chrómu. Civic GT je k dispozícii v štyroch farebných vyhotoveniach: metalická Alabaster Silver, dve perleťové Crystal Black a Deep Sapphire Blue, ale najtypickejšia je klasická červená Milano Red, ktorú farbu mal aj testovaný Civic GT so stále nadčasovou konštrukciou.

honda-civic-gt2566g.jpg

Keď sme ho preberali od importéra Hondy na Slovensku Civic GT, na ukazovateli svietilo iba 1 900 km. Na interiér sme už boli zvyknutí z predchádzajúcich testov tohto modelu nižšej strednej triedy, a tak iba konštatujeme, že nevšedný dvojzónový prístrojový panel informuje vodiča o všetkých podstatných údajoch. V jeho zornom poli - v strede otáčkomera - sa nachádza informačný displej; tlačidlo ovládania je na ramene volantu. Všetky dôležité údaje sú v zornom poli, takže nepotrebujete odvracať pozornosť od situácie na ceste. Hlavné kontrolné a ovládacie prvky sú pohodlne prístupné na volante alebo okolo neho. Veľkou prednosťou každej Hondy je ergonómia a Civic GT nie je výnimkou.

honda-civic-gt2577g.jpg

Nová priekopnícka konštrukcia súčasného modelu Civic ho posúva z prítomnosti do budúcnosti. Zadný spojler dodáva autu výrazný športový nádych, lenže prekáža vo výhľade dozadu. V kabíne je maximálny priestor aj na zadných sedadlách, ale predné sa nám zdali vo verzii GT zbytočne široké, takže telo v nich nie je pevne fixované. Ich posun je však dostatočne veľký, takže vhodnú pozíciu v nich nájdu aj dlháni. Predné stĺpiky čiastočne prekážajú vo výhľade, ak vodič sedí viac vzadu.

honda-civic-gt2587g.jpg

Cestujúci na zadných sedadlách majú takisto dostatok miesta i pohodlia, a to aj nad hlavami. Veľmi sa nám páčil mimoriadne jednoduchý systém sklápania zadných sedadiel, ktoré sa dajú jednoducho zložiť tak, že do vytvoreného priestoru s rovnou podlahou bez problémov umiestnite bicykel priamo z chodníka. Aby bol plne využitý úložný priestor v zadnej časti vozidla, dajú sa zadné dvere otvoriť až do uhla 80°.

honda-civic-gt2569g.jpg

V súlade s aerodynamickým tvarom a športovým vzhľadom je Civic GT vybavený motorom s technológiu i-VTEC poslednej generácie, ktorý má tichý chod a solídne stádo koníkov. Podvozok je mierne tvrdší, no práve preto GT dobre drží stopu v zákrutách. Nekompromisný účinok bŕzd považujeme u Hondy za samozrejmosť. Karoséria odolávala náporu vetra s rýchlosťou až okolo 100 km/h bez najmenšieho vybočenia z priameho smeru jazdy, o čom sme sa presvedčili počas vyčíňania silného vetra v polovici mája.

honda-civic-gt2586g.jpg

Vari jedinou výraznou slabinou tohto príjemného auta je spotreba. Optimistickému údaju výrobcu sme sa priblížili len pri vyslovene ekonomickom štýle jazdy, ku ktorému nás nabádali zelené trojuholníčky (up/down) na hornom poschodí prístrojového panelu. Ak sme - v súlade so vzhľadom verzie GT - prišliapli plynový pedál, hneď nám pribúdali obdĺžničky na kontrolnom ukazovateli. Tie informujú vodiča o momentálnej spotrebe. Ani dojazd nás neohúril - na jednu palivovú nádrž sme odjazdili iba 550 km. Naša priemerná spotreba bola 8,5 litra na 100 km. Samozrejme, na šestke sme s aktivovaným tempomatom dosiahli na rovine pri rýchlosti 100 km/h priemernú spotrebu len päť litrov; na diaľnici pri 130 km/h to bolo sedem. Najekonomickejšia spotreba je pri jazde so šiestimi zelenými kontrolnými guľôčkami, no to zodpovedá na šestke rýchlosti okolo 90 km/h.

honda-civic-gt2567g.jpg

Základné technické údaje testovaného vozidla

Honda Civic 1,8 GT
Objem motora (cm3) 1 799
Výkon (kW/k) 103/140
Krútiaci moment (Nm) 175
Max. rýchlosť (km/h) 205
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 8,9
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 6,7

Cena testovanej verzie 18 790 €
Základná verzia 15 990 €

+ Plusy
Veľmi dobrá ergonómia, veľa informácií
Stabilný podvozok, dobré brzdy
Veľkorysý priestor v kabíne

- Mínusy
Vyššia spotreba pri rýchlej jazde
Zbytočne široké predné sedadlá
Kľúč (stále) nie je sklápací

 

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri