Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Honda Accord Tourer 2,2 i-DTEC Executive

Friday, 04. 03. 2011 - 20:59, Ivan Václavík   

Honda Accord Tourer 2,2 i-DTEC Executive

Na dlhé cesty s množstvom batožiny je kombi Accord ôsmej generácie veľmi vhodným automobilom. Patrí do strednej triedy a zásluhou športového dizajnu vyžaruje charakteristickú príťažlivosť. Presvedčili sme sa o tom počas zvyčajného testovania - zhodou okolností v čase konania 81. ročníka autosalónu Ženeva 2011, ktorý bol verejnosti prístupný od 3. do 13. marca.

honda-acctourer4050g.jpg

Jazda na diaľnici v Rakúsku i v Nemecku ubieha príjemne, nikde žiadny výtlk, v kabíne je príjemné ticho. Na slovenských cestách o rôzne výtlky núdzu nemáme, no podvozok aj u nás výborne tlmí nerovnosti. V zákrute spoľahlivo drží vozidlo vo zvolenej stope. Spotreba s aktivovaným tempomatom a pri zaradenej šestke osciluje okolo 7 litrov nafty.

honda-acctourer4054g.jpg

Pri ustálenej stovke nám indikátor spotreby ukázal päť litrov, pri rýchlosti 120 km/h bola priebežná spotreba šesť litrov. Napokon sme priemernú spotrebu pri pokojnej jazde udržali na 7 litroch a dojazd na jednu palivovú nádrž bol 900 km. V náročných jazdných podmienkach to môže byť o 100 km menej.

honda-acctourer4052g.jpg

Ak si to situácia vyžaduje, dostatočný krútiaci moment zrýchli vozidlo s hmotnosťou 1,6 tony bez zbytočného zdržiavania. S Accordom Tourer môžete bez obáv pohotovo predbiehať aj v kopcovitom teréne. Brzdová sústava reaguje tradične pohotovo, dostatočne razantne, takže keď sme to všetko spočítali, vyšlo nám, že z hľadiska jazdných vlastností a prepravnej kapacity je Accord Tourer presne to, čo potrebuje klasická rodina na dlhé cesty.

honda-acctourer4061g.jpg

Kombi strednej triedy má dynamický dizajn so športovým nádychom, sympatické (aspoň pre nás) hladké plochy karosérie bez zbytočných okrás, bočná línia je po celej dĺžke karosérie nízka a páčilo sa nám aj strieborné lemovanie bočného zasklenia.

honda-acctourer4063g.jpg

Pohodlné predné sedadlá sú optimálne anatomicky tvarované, vyhrievané, elektricky nastaviteľné všetkými smermi a sedadlo vodiča má navyše dve pamäte nastavenia.

honda-acctourer4066g.jpg

Aj na zadných sedadlách majú pasažieri dostatok miesta, operadlá majú vhodný sklon, avšak vystupovanie z druhého radu sedadiel po dlhej ceste pripomína ekvilibristiku - zrazu niet ako vysunúť veľké chodidlo, v operadlách sú krajní pasažieri ako utopení... Okrem toho cestujúci vzadu musia byť dobre oblečení, lebo kožené čalúnenie v zime poriadne chladí.

honda-acctourer4058g.jpg

Objemom batožinového priestoru síce Accord Tourer až tak neoslní - v základnom usporiadaní len 406 litrov, ale satisfakciou pre majiteľa tohto kombíku je zatváranie zadného veka elektrickým impulzom: tlačidlo je na jeho spodnej hrane, alebo na držadle šoférových dverí.

honda-acctourer4059g.jpg

Na stredovej konzole je síce na prvý pohľad tlačidiel požehnane, ale na ich usporiadanie si zvyknete rýchlo a potom s ich ovládaním nie sú žiadne problémy - sú vždy poruke. Prístrojový panel pôsobí skôr konzervatívne, určite je však ďalším plusom tohto auta. Všetky potrebné tlačidlá sú v dobrom dosahu, plasty sú mäkké a dobre zlícované. Pred vodičom je však iba skromný informačný displej. Ten sa ovláda tlačidlom na volante, rovnako ako rádio a tempomat.

honda-acctourer4070g.jpg

Dobrou pomôckou je automatické sklápanie pravého vonkajšieho zrkadla pri cúvaní - lepšie tak môžete sledovať, či sa disk neoderie o obrubník. Tým, ktorí chcú jazdiť úsporne, odporúčame sledovať indikátor radenia rýchlostných stupňov pred vodičom.

honda-acctourer4055g.jpg

Základné údaje testovaného auta

Honda Accord 2,2 i-DTEC
Objem motora (cm3) 2 199
Výkon (kW/k) 132/180
Krútiaci moment (Nm) 380
Max. rýchlosť (km/h) 217
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 9,2
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 5,9

Cena testovanej verzie 35 250 €
Najlacnejšia verzia 25 650 €

+ Plusy
Výborné jazdné vlastnosti, ticho v kabíne
Úsporný motor, razantné brzdy, podvozok
Anatomicky tvarované, pohodlné sedadlá
- Mínusy
Sťažené vystupovanie zo zadných sedadiel

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri