Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Renault Laguna Grandtour 2,0 dCi

Thursday, 10. 03. 2011 - 19:41, Ivan Václavík   

Renault Laguna Grandtour 2,0 dCi

Nová Laguna Grandtour je výnimočná svojim strmým zadným oknom a celkovým tvarom zadných bočných okien, ktoré zvýrazňujú jej plynulé, športové línie. To všetko je umocnené efektným dizajnom reflektorov a profilovanými strešnými nosičmi.

ren-laguna-gtour4239g.jpg

Aj keď rázvor (2.76 metra) je zhodný s verziou sedan, súčasná Laguna Grandtour je o 11 cm dlhšia (4.80 metra). Dlhší zadný previs umožnil vytvoriť väčší objem kufra - 501 litrov pri základnom usporiadaní zadných sedadiel. Po ich sklopení sa celková kapacita batožinového priestoru zväčší až na 1 593 litrov.

ren-laguna-gtour4252g.jpg

V kufri sú po stranách zasúvateľné háčiky, takže napríklad tašky s nákupom máte dobre fixované. Vedľa nich sú páčky na odistenie operadiel zadných sedadiel a vpravo zásuvka na 12 V.

ren-laguna-gtour4254g.jpg

Páčilo sa nám rýchle a jednoduché sklápanie zadných operadiel - buď pri zadných dverách alebo z batožinového priestoru. Ak potrebuje naložiť do kufra len nejakú drobnosť, poslúži vám tlačidlo pod osvetlením evidenčného čísla (vpravo) a po jeho stlačení sa samostatne vyklopí len sklo piatych dverí. Zadné plató automaticky zrolujete po zatlačení na jeho konci. Ak potrebujete autom prejsť úzkou uličkou, stačí elektricky sklopiť vonkajšie zrkadlá.

ren-laguna-gtour4241g.jpg

Cestovný komfort je zaistený celou flotilou elektronických pomôcok, medzi ktoré patrí elektronická parkovacia brzda, tempomat s obmedzovačom rýchlosti, svetelný a dažďový senzor a podobne. V noci prídu vhod natáčacie reflektory. V interiéri je k dispozícii množstvo praktických a užitočných odkladacích priestorov vrátane veľkej priehradky pred spolujazdcom.

ren-laguna-gtour4240g.jpg

Verzia s motorom dCi 175, ktorú sme testovali, je vybavená hydraulickým posilňovačom riadenia s premenlivým účinkom. Ostatné verzie majú aktívnu elektrickú pumpu, ktorá umožňuje upravovať mieru asistencie pomocou úpravy výkonu elektronickej pumpy. Ten je závislý od jazdných podmienok, teda od rýchlosti jazdy a požadovanej miery asistencie (rýchlosť, uhol natočenia kolies). Toto riešenie vedie k úspore pohonných látok, keďže optimalizuje výkon pumpy.

ren-laguna-gtour4242g.jpg

Podvozok novej Laguny výborne filtruje nerovnosti vozovky, no všimli sme si, že v zákrutách akoby toto kombi malo tendenciu vyjsť zo stopy. Inžinieri Renaultu však venovali optimalizovaniu presnosti zatáčania a náklonom karosérie špeciálnu pozornosť. Špecifický náklon je podľa nich objektívnym meradlom schopnosti auta absolvovať zákrutu bez problémov.

ren-laguna-gtour4247g.jpg

S podvozkom 4Control, ktorý testované auto nemalo, je polomer otáčania Laguny (v porovnaní s verziou vybavenou bežným podvozkom) menší až o 10 %. Čím väčší je uhol natočenia zadných kolies, tým menší je polomer otáčania. Táto zlepšená manévrovateľnosť sa zvlášť zíde pri tesnom parkovaní a v úzkych mestských uličkách. Samozrejme, na potrebný polomer zatáčania je pri súčasnom natáčaní predných a zadných kolies potrebná menšia práca s volantom. Na kruhovom objazde sa auto správa, ako keby sa len vlnilo okolo prekážok.

Od rýchlosti 60 km/h ponúka nový Renault Laguna precíznejšie riadenie. Zadné kolesá sa natáčajú v zhodnom smere s prednými, a tým sa zvyšuje stabilita. Túto fajnovosť sme si síce museli odrieknuť, no napriek tomu bola jazda aj v zákrutách príjemná a bezpečná.

ren-laguna-gtour4255g.jpg

Na stredovej konzole je ovládanie kvalitného navigačného systému. Ten dokonca vizuálne a vo výrazných farbách naznačoval, do ktorého z niekoľkých jazdných pruhov sa máme zaradiť. Anatomicky tvarované predné sedadlá sú vyhrievané a vcelku pohodlné. Žiaľ, vyhrievanie predných sedadiel sa reguluje nepraktickými otočnými kolieskami, ktoré sa zle nahmatávajú a chýba vizuálna kontrola intenzity vyhrievania. Vpredu majú pasažieri dostatok priestoru, vzadu však - najmä vyšším postavám ­- zostáva málo miesta na nohy a pod znížené sedadlo niet kam zasunúť topánky. Diskutabilná je tiež elektronická ručná brzda a tradične u Renaulta chýba známy trojblik smeroviek.


Ovládanie tempomatu na volante je však premyslené a veľmi jednoduché, rovnako aj ovládanie rádia na satelite pod volantom. Na oknách zadných dverí sú perforované roletky, pod výklopným sklom na streche sú dve nepriehľadné zasúvacie rolety.

ren-laguna-gtour4256g.jpg

Plynový pedál ma veľmi citlivé ovládanie a takisto sa nám pozdávala svižná akcelerácia, hoci preraďovanie jednotlivých stupňov sa nezaobíde bez klasického ubratia plynu, ktorému v Česku hovoria „prodleva".
Automatická šesťstupňová prevodovka však inak radí spoľahlivo. Rozjazd je svižný a pomerne športový. Sklamaním, naopak, zostal manuálny (sekvenčný) režim automatu, ktorý sa prejavil len nevýrazne, bez očakávanej agresivity. Voľba požadovanej rýchlosti je síce okamžitá, ale realizácia pod dohľadom elektroniky veľmi zdĺhavá.


Čo sa týka spotreby, zaznamenali sme veľké rozdiely a nepríjemne nás prekvapil celkový priemer v kombinovanom režime 8,4 litra na 100 km. Dojazd na jednu nádrž paliva bol necelých 800 km. Prakticky sme jazdili stále nad 6 l/100 km, na diaľnici ukazoval displej priebežnú spotrebu 7 - 8 litrov. Najväčší apetít mal motor (spojený so 6° automatickou prevodovkou) v meste, na rovine s aktivovaným tempomatom sme dokázali znížiť spotrebu pomerne radikálne: pri rýchlosti 90 km/h to bolo iba 4,5 litra, pri stovke 5,1 l/ 100 km.

ren-laguna-gtour4257g.jpg

Základné údaje testovaného auta

Renault Laguna Grandtour 2,0 dCi
Objem motora (cm3) 1 995
Výkon (kW/k) 127/173
Krútiaci moment (Nm) 360
Max. rýchlosť (km/h) 215
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 9,8
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 6,3

Cena testovanej verzie 27 590 €
Najlacnejšia verzia 18 290 €

+ Plusy
Komfort na palube, výborné brzdy
Dostatok odkladacích priestorov
Systém sklápania zadných sedadiel

- Mínusy
Zdĺhavé sekvenčné preraďovanie rýchlostí
Vyššia spotreba v meste
Vzadu málo miesta na nohy

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri