Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Nissan Micra 1,2

Saturday, 26. 02. 2011 - 23:15, Ivan Václavík   

Nissan Micra 1,2

Výhradne s benzínovým motorom je v predaji súčasná, štvrtá generácia Nissanu Micra, ktorej hranatý prapredok sa predstavil na jeseň v roku 1982. Druhá, aj slovenským motoristom dobre známa generácia prišla na cesty o desať rokov neskôr, aby v nasledujúcom roku (1993) získala ako prvý japonský automobil titul Auto roka v Európe.

nissan-micra01g.jpg

V pravidelnom desaťročnom intervale nastúpila v roku 2002 do ringu v segmente B tretia generácia a hoci prakticky nič nestratila zo svojej príťažlivosti, už vlani ju nedočkavo vytlačila novinka v podobe terajšieho modelu, ktorý sme mali na test v čiernej farbe. Tá síce pôsobí zaujímavo, no toto auto je určite príťažlivejšie vo výraznej svetlejšej farbe.

nissan-micra4032g.jpg

Oproti predchodcovi sa Micra (3,8 m) trošku zväčšila, na dĺžku o 6 cm, takže za piatymi dverami je viac priestoru na batožinu. Potešiteľná je variabilita delených zadných sedadiel. V základnom usporiadaní je objem kufra 265 litrov, po sklopení operadiel sa zvýši na 605 litrov. Škoda, že nová Micra nezdedila od predchodcu posuvné zadné sedadlá.

nissan-micra4043g.jpg

Zaujímavým detailom sú prelisy na streche v tvare bumerangu, ktoré majú prispieť k lepšej aerodynamike, vyššej tuhosti strechy a čiastočne i k zníženiu hluku v kabíne. Počas veterných dní sme sa presvedčili, že Micra má na ceste dobrú stabilitu, vyššia hladina hluku v kabíne však k tomuto autu akosi patrí...

nissan-micra4037g.jpg

Nastupovanie i vystupovanie uľahčuje všetkým pasažierom štvoro dverí, ktoré sa otvárajú vo veľkom uhle. Vzadu však môže čiastočne prekážať vyšší prah. Rozpaky vzbudzuje obrovský kruh na stredovej konzole, v ktorom sú ovládacie tlačidlá ventilácie a klimatizácie. Je pravda, že sú usporiadané prehľadne, ale celkovo pôsobí toto riešenie ako pokus o imitáciu rýchlomera z Mini Coopera.

nissan-micra4048g.jpg

Na druhej strane jednoznačne chválime tlačidlá na ramenách volantu, ktorými sa ovláda rádio a tempomat s obmedzovačom rýchlosti. Rovnako aj cúvacie senzory, hoci neprerušovaný signál sa ozve, až keď je nárazník 3 - 5 centimetrov od prekážky.

nissan-micra4041g.jpg

Prínosom sú tiež dve odkladacie priehradky pred spolujazdcom (obe s vekom). Vtipným detailom je odklápanie vnútornej časti sedáku spolujazdca; do otvoru sa dajú uložiť drobné predmety, či písomnosti.

nissan-micra4044g.jpg

Palubný počítač sa ovláda tlačidlom vľavo od volantu, avšak jeho displej je pomerne malý a v slnečnom počasí zle čitateľný. Ergonómia je v poriadku, volant je nastaviteľný výškovo, rovnako ako sedadlo vodiča. Otázne je použitie lakťovej opierky len pri sedadle vodiča, v skutočnosti však viac prekáža ako prospieva. Nie každému šoférovi bude vyhovovať vyšší posed.

nissan-micra4045g.jpg

Trojvalcový motor s objemom 1,2 litra je odvodený od štvorvalcového súrodenca 1,6 l spod kapoty modelov Note, či Juke. Ochotne pracuje aj vo vyšších otáčkach a veľmi prekvapuje jeho dynamika v mestskej premávke. Predbiehanie teda nerobí žiadne problémy, práca s plynovým pedálom je mimoriadne jemná, takže sa dá jazdiť aj úsporne. Brzdy účinkujú dostatočne razantne.

nissan-micra4035g.jpg

Pri jemnej práci s pedálom a keď bol motor zohriaty, naša priebežná spotreba na mestskej diaľnici (90 km/h) sa pohybovala - na päťke - okolo štyroch litrov. V kombinovanom režime sme dosiahli priemernú spotrebu 6,2 l/ 100 km a dojazd 650 kilometrov. To všetko v náročných zimných podmienkach (mrazy pod -10 °Celzia).

nissan-micra4038g.jpg

Malý motor v malej Micre sa má čulo k svetu a nejedného okolo jazdiaceho motoristu v honosnej limuzíne prekvapila razancia jazdy najmenšieho Nissanu. Svižnú akceleráciu - najmä málo zaťaženého auta - sprevádza charakteristický brblavý (ale sympatický) zvuk ľahko sa vytáčajúceho trojvalcového motora.

nissan-micra4039g.jpg

Nová Micra znesie aj ostrejšiu športovú jazdu, v zákrute dobre drží stopu, nekompromisne zaberajú brzdy a osobitne sme ocenili obratnosť tohto trpaslíka - veď polomer otáčania je iba 4,65 metra. Pri parkovaní je výhodou parkovací asistent (v najvyššom stupni výbavy), ktorý pri prejazde popri zaparkovaných autách signalizuje, či je medzera na zaparkovanie dostatočne veľká.

nissan-micra4034g.jpg

Tento systém sa dá nastaviť do jednej z troch úrovní. V prvom prípade označí za vhodné parkovacie miesto len to, kde je naozaj veľká medzera. Druhou možnosťou je medzera pre priemerne zdatného šoféra. Tretí stupeň si nastaví ten vodič, ktorý zvládne aj malú medzeru.

nissan-micra4036g.jpg

Z hľadiska hmotnosti patrí Micra k najľahším malým autám na trhu. Ak ju posudzujeme podľa vybavenia, vyrovná sa nejednému autu z vyššieho segmentu. Je to svojimi rozmermi trpaslík medzi autami, ale vo svojom segmente má dominantnú pozíciu vybavením: veď má ovládanie na ramenách volantu, tempomat, cúvacie senzory so zvukovou signalizáciou, klimatizáciu, výborné vyhrievanie interiéru, dotykové ovládanie rádia na monitore, niektoré modely dokonca aj signalizáciu pri hľadaní vhodného miesta na zaparkovanie v rade vozidiel.

nissan-micra4042g.jpg

A čo sa týka pomeru ceny a úžitkovej hodnoty, ak hľadáte šikovné malé auto do hustej mestskej premávky - niet čo váhať. Pružný trojvalec dovoľuje mimo mesto jazdiť s ľahkou nohou za menej ako päť litrov, v meste aj pod sedem.

Základné údaje testovaného auta

Nissan Micra 1,2
Objem motora (cm3) 1 198
Výkon (kW/k) 59/80
Krútiaci moment (Nm) 110
Max. rýchlosť (km/h) 170
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 13,7
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 5,0

Cena testovanej verzie 12 300 €
Najlacnejšia verzia 8 400 €

+ Plusy
Dynamické auto do mesta
Veľmi malý polomer otáčania
Príjemný podvozok dobre tlmí nerovnosti
- Mínusy
Vyššia hladina hluku v kabíne
Na slnku zle čitateľný malý displej

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri