Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Ford Kuga 2,0 TDCi Duratorq AWD Titanium X

Friday, 11. 04. 2014 - 20:02, Ivan Václavík   

Ford Kuga 2,0 TDCi Duratorq AWD Titanium X

Na vlnách technologického pokroku: Nová Kuga druhej generácie sa výrazne zmenila. V interiéri sa dospelý človek môže cítiť naozaj komfortne, keďže má dostatok priestoru nad hlavou, na nohy i na šírku ramien. Hoci na zadných sedadlách - ak vpredu sedia vyšší ľudia - už nezostáva dostatok miesta na kolená. V každom prípade sa však do auta nastupuje pohodlne, keďže všetky dvere sa otvárajú takmer do pravého uhla.

ford-kuga-9126g.jpg

Všetky štyri dvere sú v spodnej časti predĺžené, takže prekrývajú prahy a tie zostávajú čisté aj v nepriaznivom počasí. V interiéri nachádzame veľké odkladacie priehradky vo dverách, pod lakťovou opierkou i pred spolujazdcom. Pred monitorom sa nachádza užitočný odkladací priestor, kam sa dajú odložiť i dva mobilné telefóny. Na stredovom tuneli poslúži dvojica odkladacích miest na nápoje...

ford-kuga-9122g.jpg

Špecialitou Forda je otváranie piatych dverí ležérnym pohybom nohy pod zadným nárazníkom. Toto vtipné riešenie má výhodu najmä vtedy, ak máte v oboch rukách plné nákupné tašky. Pohyb nohy otvorí dvere batožinového priestoru, ktoré sa potom zatvárajú elektricky, tlačidlom. Alebo opäť pohybom nohy. Tlačidlom sa dá nastaviť aj výška otvárania piatych dverí.

Na volante je ovládanie informačného systému (vľavo), ľavou rukou a úplne intuitívne obsluhuje vodič aj tempomat; na pravom ramene volantu sú tlačidlá na ovládanie rádia a telefónu. Displej pred vodičom sa dá nastaviť aj tak, že  súčasne alebo samostatne sa zobrazujú údaje o spotrebe, dojazde a prejdenej vzdialenosti. Žiaľ, v testovanom aute sme nemali navigáciu.

ford-kuga-9121g.jpg

Spočiatku nám robila starosti stredová konzola s množstvom drobných tlačidiel na ovládanie mute, telefónu, informačného systému, či rádia, čo pôsobilo neprehľadne. Ale postupne sme sa zorientovali a zvykli sme si. Určite však Ford veľkým počtom malých tlačidiel netrafil do čierneho. Nehovoriac o pomerne zložitom ovládaní multimediálneho systému, čo neinformovanému spolujazdcovi komplikuje nastavenie čohokoľvek.

ford-kuga-9128g.jpg

Čelné sklo je vyhrievané, rovnako aj predné sedadlá, ktoré poskytujú dobré bočné vedenie. Operadlá zadných sedadiel sú polohovateľné, takže sa dajú nastaviť aj na uvoľnenejší sklon. Po sklopení zadných operadiel však nevznikne úplne rovná ložná plocha; pod dvojitým dnom sa nachádza dojazdová rezerva.

Batožinový priestor novej Kugy je teraz ešte väčší a flexibilnejší ako v predošlej generácii, takže dovnútra môžete uložiť všetko, čo potrebujete. Je o 20% väčší oproti jeho predchodcovi a ďalších asi 1 200 litrov získate sklopením zadných sedadiel. Základný objem je 456 litrov, zväčšený 1 653 litrov. Nakladacia hrana je 71 centimetrov nad vozovkou.

ford-kuga-9123g.jpg

Otváranie i zatváranie auta je bezkľúčové, Kuga sa štartuje tlačidlom. Dvojspojková automatická prevodovka PowerShift je k dispozícii len v spojení s naftovými agregátmi a pohonom všetkých kolies. Práve takú, najlepšie vybavenú verziu Titanium X, sme v čase konania 24. ročníka autosalónu v Bratislave prevzali od importéra na test. Potešilo nás, že súčasťou vybavenia je tiež automatické parkovanie – aktivuje sa stlačením príslušného tlačidla na stredovom paneli.

ford-kuga-9131g.jpg

Jazda s Fordom Kuga je dostatočne komfortná, a to aj na nekvalitnom povrchu s výtlkmi. S dieselovou verziou sa dá jazdiť svižne, toto SUV dobre sedí v zákrutách a do kabíny sa prenáša len minimálny hluk. V novej Kuge sa významne znížila úroveň počuteľného aerodynamického hluku. Zlepšenie sa dosiahlo vďaka novej technológii eliptických zrkadiel, ktoré významne ovplyvňujú hladinu hluku a vibrácií vnútri vozidla.

ford-kuga-9125g.jpg

Inteligentný systém pohonu všetkých kolies AWD v novom Forde Kuga okamžite reaguje na meniaci sa povrch a prispôsobuje sa mu. Každému kolesu sa prideľuje presne toľko krútiaceho momentu, koľko je potrebné pre jeho optimálnu priľnavosť. Účinné brzdy reagujú pohotovo. Množstvo spotrebovaného paliva záleží na spôsobe jazdy. Pri vyslovene ekonomickej jazde mimo diaľnice (teda rýchlosťou asi 90 km/h) môžete dosiahnuť citeľne nižšiu spotrebu - menej, než šesť litrov nafty.

ford-kuga-9130g.jpg

S aktivovaným tempomatom sme mali priebežnú spotrebu pri rýchlosti 100 km/h 6,3 litra a pri 130-ke stúpla na 8,1 litra. V kombinovanom režime určite spotrebujete vyše osem litrov nafty, ak sa rozhodnete pre svižnú jazdu, razantnú akceleráciu a rýchle predbiehanie. Nám ukázal displej priemernú spotrebu 8,1 litra na 100 km. Na poriadnu akceleráciu môžete využiť aj režim S, pričom radiacou pákou sa dajú meniť rýchlostné stupne pomocou tlačidiel + alebo – sekvenčným spôsobom. Podľa štýlu jazdy sa reálny dojazd pohybuje okolo 600 - 650 kilometrov.

ford-kuga-9132g.jpg

Údaje výrobcu o testovanom aute
Ford Kuga 2,0 TDCi Duratorq

Objem motora (cm3) 1 997
Výkon (kW/k) 120/163
Krútiaci moment (Nm) 340
Max. rýchlosť (km/h) 196
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 10,4
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 6,2
(Skutočná spotreba pri teste 8,1)

Cena testovanej verzie 32 900 €
Najlacnejšia verzia 21 990 €

+ Výrazné plusy
Pružný a tichý motor, odhlučnená kabína
Otváranie dverí batožinového priestoru
Odomykanie auta a štartovanie bez kľúča
- Najväčšie mínusy
Vyššia spotreba najmä na diaľnici
Veľký počet malých tlačidiel v strede panelu

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri