Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Škoda Rapid Spaceback 1,2 TSI Ambition

Monday, 07. 04. 2014 - 21:49, Ivan Václavík   

Škoda Rapid Spaceback 1,2 TSI Ambition

Praktické riešenia v priestrannej kabíne: Pri pohľade na Rapid Spaceback zistíte, že tento kompaktný hatchback poskytuje pasažierom na zadných sedadlách - vzhľadom na svoje proporcie - najviac priestoru na nohy a hlavu vo svojej triede. Jeho batožinový priestor predstavuje voči ostatným vozidlám v triede absolútnu špičku. Je najväčší v segmente, pričom ponúka základnú kapacitu 415 litrov a po sklopení zadných sedadiel sa jeho kapacita zväčší na 1 380 litrov.

rapid-space-9077g.jpg

Sklopením operadiel zadných sedadiel však nevznikne úplne rovná ložná plocha, ale zostane schodík. Môžete ho odstrániť, ak si kúpite dodatočnú podlahu kufra. V opačnom prípade môže byť nevýhodou aj vysoká hrana kufra. Kryt batožinového priestoru sa dá vyklopiť pri nakladaní väčších predmetov a rýchlo vrátiť späť do pôvodnej polohy po vyložení nákladu. Praktické sú robustné háčiky v batožinovom priestore, na ktoré si môžete zavesiť napríklad tašky s nákupom.

rapid-space-9078g.jpg

Aj v kabíne je niekoľko praktických riešení: schránka na okuliare, umiestnená v strope nad spätným zrkadlom, príde vhod najmä vodičom, ktorí pred jazdou menia slnečné okuliare za dioptrické. Za držiakom dvojice nápojov v stredovej konzole sa nachádza ďalšia užitočná priehradka - napríklad na niekoľko CD. Obaly od sladkostí môžete odložiť do koša na odpadky, ktorý sa dá jednoducho vybrať a vysypať; je nasunutý na okraji odkladacej priehradky v predných alebo zadných dverách.

rapid-space-9081g.jpg

Súčasťou odkladacích schránok v oboch predných dverách sú veľké držiaky na 1,5-litrovú fľašu. Ďalšie miesta na odkladanie fliaš, plechoviek alebo termosiek sú pred zadnými sedadlami a v odkladacích schránkach zadných dverí. Vrecká v operadlách predných sedadiel sú ideálne na predmety, ktoré chcete mať v dosahu počas jazdy. Napríklad tam ľahko odložíte mapu, či oranžovú vestu. Medzi prednými sedadlami je úzka, výklopná lakťová opierka; pod jej vekom si môžete odložiť drobnosti (okuliare, mobil, pero a podobne). Skrátka, na odkladanie menších i väčších predmetov je v tomto kombi viacero praktických úložných priestorov.

rapid-space-9083g.jpg

Rapid Spaceback poteší aj skvelou ergonómiou ovládacích prvkov. Stredová konzola je prehľadná, prístrojový panel však vyrobili z tradičných tvrdých plastov, čo sa v súčasnosti javí ako nevýhoda. Všimli sme si tiež, že kozmetické zrkadielka v slnečných clonách sú neosvetlené. Medzi tlačidlami na prístrojovom paneli nechýba automatická klimatizácia s maximálnym ofukovaním čelného skla, ako aj voľba 3x6 rádiostaníc na frekvenciách FM.

rapid-space-9085g.jpg

Na volante je ovládanie palubného informačného systému (vpravo) a hlasitosti rádia (vľavo). Na obe činnosti slúžia dobre nahmatateľné valčeky. Elektrické ovládanie okien je iba na predných dverách, na zadných sú kľučky. K plusom patrí veľký (takmer pravý) uhol otvárania všetkých dverí, takže z auta sa vystupuje bez problémov.

Spaceback vychádza z klasického liftbacku, na dĺžku meria 4,3 metra. Vzhľad prednej časti Rapidu Spaceback zreteľne zaraďuje toto auto do rodiny značky Škoda, kde práve Rapid uviedol nový dizajn českej automobilky, ktorý striktne definuje tvar a umiestnenie jednotlivých prvkov exteriéru.

rapid-space-9088g.jpg

Logo Škoda výrazne dominuje nad chrómovaným rámom mriežky chladiča. K mriežke sú plynule zakomponované hlavné svetlomety s výraznými hranami, ktoré sú charakteristické aj pre hmlovky. Veľké zadné svetlá sú zaoblené do strán a do tmy svietia tradičným tvarom písmena C, ktorý je charakteristickým znakom pre škodovky v súčasnosti.

Línia strechy za stĺpikom B sa nezvažuje až tak rýchlo, čím vzniká viac priestoru pre cestujúcich na zadných sedadlách. Tenký stĺpik C v zadnej časti karosérie umožnil inštalovanie trojuholníkového okienka, čím sa Spaceback opticky predĺžil.

rapid-space-9082g.jpg

Pred vodičom je v zornom poli indikátor radenia rýchlostných stupňov, pričom vždy je k dispozícii údaj o konkrétnej zaradenej rýchlosti z piatich možností. Aktivovaný systém stop&start prináša pri dlhšom čakaní na zelenú alebo pri pomalom posúvaní auta v kolóne úsporu paliva. Stlačením pedálu spojky sa motor automaticky ihneď naštartuje. Tento systém však môže vodič deaktivovať tlačidlom umiestneným na centrálnom paneli, ak mu vypínanie motora nevyhovuje.

rapid-space-9084g.jpg

Ovládanie tempomatu na páčke smeroviek je praktické a jednoduché, čo uľahčuje používanie tohto systému. Mohli sme ho využívať nielen na diaľnici, ale aj cestách prvej a druhej triedy. Medzi benefity Rapidu Spaceback patria dobrá zotrvačnosť auta, tradične ostré brzdy, ako aj to, že podvozok dobre tlmí nerovnosti; pri prudkom prejazde zákruty sa však mierne nakláňa. No kvôli zachovaniu objektivity konštatujeme, že náklony karosérie neprevyšujú prípustnú hranicu. Reakcie zadnej nápravy oceníte hlavne na nekvalitnom povrchu, kde auto relatívne dobre drží zvolenú stopu.

rapid-space-9080g.jpg

Pri hodnotení spotreby musíme konštatovať, že ak má šofér ľahkú nohu, v stovke dosiahne priebežnú spotrebu 4,5 litra, na diaľnici pri 130-ke sa však zvýši reálne na 6,8 litra. Odporúčame teda využívať ako cestovnú rýchlosť 110 - 120 km/h. Nám sa podarilo udržať priemernú spotrebu v kombinovanom režime na úrovni 5,5 litra, pri vyslovene úspornej jazde, prevažne rýchlosťou 110 km/h, to bolo len 5,1 litra. Dojazd 800 km na jednu nádrž paliva sme dosiahli bez problémov, aj keď sme sa veľmi neupriamili na ekonomickú jazdu.

rapid-space-9079g.jpg

Údaje výrobcu o testovanom aute
Škoda Rapid Spaceback 1,2 TSI

Objem motora (cm3) 1 197
Výkon (kW/k) 63/86
Krútiaci moment (Nm) 160
Max. rýchlosť (km/h) 180
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 11,7
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 5,1
(Skutočná spotreba pri teste 5,5)

Cena testovanej verzie 13 730 €
Najlacnejšia verzia 9830 €

+ Výrazné plusy
Mäkký podvozok, dobré brzdy
Úsporný motor pri rýchlosti do 110 km/h
Dostatok priestoru v kabíne i v kufri
Otváranie dverí takmer do pravého uhla
- Najväčšie mínusy
Vysoká hrana batožinového priestoru
Schodík v kufri po sklopení zadných sedadiel

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri