Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Ford Fiesta 1,25i Duratec Trend X

Wednesday, 31. 07. 2013 - 16:15, Ivan Václavík   

Ford Fiesta 1,25i Duratec Trend X

S mladou generáciou si Fiesta rada potyká: Ford Fiesta, najpredávanejší malý automobil v Európe, nepatrí na Slovensku vo svojej kategórii u zákazníkov medzi favoritov - napriek tomu však dosahuje celkom slušné čísla odbytu. A chcel by sa po rebríku popularity dostať ešte vyššie, čomu má napomôcť zásadný facelift tohto malého, štvormetrového modelu.

ford-fiesta-07g.jpg

Na test sme si od importéra požičali najlacnejšiu verziu s benzínovým 4-valcovým motorom 1,25 Duratec. Zvonka sú na ňom badateľné zásadné úpravy oproti predchádzajúcej generácii z roku 2008. Vpredu sa zmenilo prakticky všetko a dizajnéri odviedli výbornú prácu. Pozornosť určite upúta najmä nový tvar masky chladiča, ako aj predného nárazníka, ktorý ju obkolesuje. Svetlomety sú mierne zúžené a nadovšetko stojí za zmienku vyvýšená kapota s výraznými prelismi. Tie nie sú samoúčelné, ale majú lepšie ochrániť chodca v prípade kolízie.

ford-fiesta-8358g.jpg

Fiesta (v preklade slávnosť) prevzala od modelov Focus a Mondeo hrdlo nádrže bez vrchnáka, čo umožňuje veľmi jednoduchý, rýchly a bezpečný spôsob čerpania paliva. Po otvorení veka je k dispozícii nezameniteľné, otvorené hrdlo nádrže, ktoré znemožňuje natankovanie nesprávneho paliva.

ford-fiesta-8362g.jpg

Prístrojový panel má mäkký povrch, ale inak je jednoduchý; v interiéri sa dizajnéri na veľa zmien neodhodlali. Na stredovej konzole sú prehľadne rozmiestnené tri kruhové ovládače klimatizácie a vetrania. Kolíkom pred vodičom sa prepínajú údaje na miniatúrnom displeji, tamtiež je indikátor radenia rýchlostných stupňov. Na výškovo i pozdĺžne nastaviteľnom volante sú tlačidlá na ovládanie rádia. Dá sa predvoliť 2 x 6 staníc FM. V testovanej verzii sme mali vyhrievané predné sedadlá a dokonca aj vyhrievané čelné sklo. Ocenili sme tiež dostatok odkladacích priehradiek. Chýbajú však držadlá nad dvermi.

ford-fiesta-8354g.jpg

Batožinový priestor má objem 276 litrov, resp. po sklopení zadných operadiel 960 litrov. Priemer otáčania je 10,1 m. Pri cúvaní pomôžu menej skúsenému vodičovi parkovacie senzory. A na tomto aute je ešte niečo prevratné, čo určite stojí za zmienku. Je to technológia MyKey.

ford-fiesta-8350g.jpg

Tá dáva rodičom do rúk viac možností pri kontrole svojich ratolestí, ktoré nedávno získali vodičský preukaz na osobný automobil. Umožňuje im totiž obmedziť výkon vozidla a napríklad i hlasitosť reproduktorov audio sústavy. Rodič môže prostredníctvom technológie MyKey permanentne zapnúť bezpečnostné a asistenčné systémy, obmedziť maximálnu dosiahnuteľnú rýchlosť i hlasitosť reproduktorov.

ford-fiesta-8351g.jpg

Po dosiahnutí nastavenej maximálnej rýchlosti auta upozorní mladého vodiča na toto vizuálny i zvukový výstražný signál. Ak si pasažieri na predných sedadlách nezapnú bezpečnostné pásy, funkcia Belt - Minder vypne zvuk audio sústavy a ozve sa zvukový signál, ktorý prestane, až keď si pasažieri zapnú pásy. MyKey taktiež včas upozorní na pokles paliva v nádrži (zhruba na dojazd 120 km). Štandardne sa táto signalizácia zobrazuje pri núdzovom dojazde 80 km.

ford-fiesta-8352g.jpg

Ak je v zapaľovaní kľúč MyKey, asistenčné prvky (parkovací asistent, signalizácia neúmyselného vybočenia z jazdného pruhu a pod.) sa nedajú vypnúť. Pravda, mladí ľudia sú vynaliezaví a časom iste aj na túto „zbraň" vymyslia spôsob, ako to všetko obísť...

ford-fiesta-8353g.jpg

S Fiestou sme jazdili prevažne v meste, no skúsili sme si aj možnosti úspornej jazdy pri rýchlosti 100 km/h. So zaradenou päťkou nám displej ukázal na rovine spotrebu okolo 4 litrov. Na diaľnici pri využití rýchlostného limitu to bolo viac o takmer dva litre (5,7), čo je však celkom priaznivý údaj. V kombinovanom režime vrátane hustej mestskej premávky sme mali priemernú spotrebu 6,3 litra na 100 km a dojazd 650 km.

ford-fiesta-8359g.jpg

Chválime výborne reagujúcu brzdovú sústavu i jemnú spojku. Samotné zrýchlenie chvíľku trvá. Ak potrebujete razantnejšie akcelerovať, musíte podstatne zvýšiť otáčky (nad 4 000) a oželieť rapídne zvýšenie spotreby (okolo 20 litrov). S týmto malým autom sa však dá jazdiť svižne - hoci zrýchľovanie je trošku zdĺhavé - a netreba sa báť ani rýchlejších prejazdov zákrutami.

ford-fiesta-8360g.jpg

Prioritne je však Fiesta určená do mestskej premávky a na kratšie trasy po okolí. Hoci v segmente malých áut je výberová škála veľmi pestrá, pre mladých, začínajúcich šoférov je Fiesta určite jedným z vhodných vozidiel. Vlastne sme na nej výrazné nedostatky nenašli...

ford-fiesta-8355g.jpg

Údaje výrobcu o testovanom aute
Ford Fiesta 1,25i Duratec

Objem motora (cm3)     1 242
Výkon (kW/k)         60/82
Krútiaci moment (Nm)    114
Max. rýchlosť (km/h)     168
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 13,3
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 5,2
(Skutočná spotreba pri teste 6,3)

Cena testovanej verzie 9 999 €    
Najlacnejšia verzia 9 599 €

+ Výrazné plusy
Moderný, elegantný dizajn
Dobrá izolácia vibrácií, hrdlo nádrže
Výborné brzdy, jemná spojka

- Najväčšie mínusy
Len priemerné zrýchlenie
Chýbajú držadlá nad dvermi

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri