Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Ford C-Max 1,6 Duratec Titanium X

Friday, 07. 10. 2011 - 08:56, Ivan Václavík   

Ford C-Max 1,6 Duratec Titanium X

Zamatový chod motora, svieži štýl, nápaditý interiér, dostatok priestoru v kabíne, výborná ergonómia, univerzálny pre rodinu. Taký je v stručnosti Ford C-Max druhej generácie. Nie je omnoho vyšší ako bežné vozidlá, dlhý je 4,4 m, má nezvyčajne veľa miesta v oblasti hlavy a ramien. Dĺžka vnútorného priestoru je dostatočná aj vďaka dlhému rázvoru náprav.

ford-c-max5753g.jpg

Ford C-MAX ťaží z extra pevnej štruktúry karosérie a zosilnenej bezpečnostnej klietky pre pasažierov. Cez veľké čelné sklo, ktoré je extrémne sklonené, má vodič výborný výhľad na cestu. Predné stĺpiky sú relatívne tenké, takže neprekážajú.

ford-c-max5744g.jpg

Sklo je vyhrievané, čiže ani zimné mrazy nesťažujú výhľad spoza volantu. Variabilita zadných sedadiel umožňuje upraviť interiér aj na prevoz nadštandardného množstva nákladu. Základný objem batožinového priestoru (po kryt) je 432 litrov, po strop so súpravou na opravu defektu 666 litrov a po sklopení zadných operadiel až 1 684 l.

ford-c-max5742g.jpg

Interiér je veľmi slušne odhlučnený, takže do kabíny preniká len príjemné vrčanie motora. Pruženie je prekvapivo mäkké a komfortné. Pri jazde sa C-Max príjemne pohojdáva, cez väčšie nerovnosti sa plavne prenesie. Predné sedadlá sú vyhrievané, anatomicky tvarované, ich operadlá majú nastaviteľnú bedrovú opierku a sedadlá sa dajú nastavovať v nečakane veľkom rozsahu aj výškovo, takže problém nemá ani človek s výškou nad dva metre.

ford-c-max5737g.jpg

Moderný a útulný interiér zvýrazňuje moderný prístrojový panel so zošikmenou stredovou konzolou, na ktorej je ovládanie rádia. To je aj na volante, takže vodiča nič neodpútava od šoférovania, ak si chce preladiť, či zmeniť nastavenie hlasitosti. Na displeji sa mu ukážu predvolené stanice, samostatnými tlačidlami ich spolujazdec môže navoliť na stredovej konzole desať. Ručičky prístrojov sú modré, čo dotvára atmosféru, v noci zvýraznenú podsvietením interiéru.

ford-c-max5739g.jpg

Odkladacích priestorov nie je v kabíne veľa, ale sú dostatočne veľké a nechýba ani priehradka (síce plytká) pod stropom. Na operadlách predných sedadiel sú tzv. letecké stolíky. Užitočnou maličkosťou je signalizácia pri ikone s čerpadlom - malá trojuholník ukazuje vodičovi, na ktorej strane je nalievacie hrdlo. Mimochodom, Ford má už niekoľko rokov rozlíšené priemery potrubia pre benzínové a dieselové modely. Takže omyl s pištoľou pri tankovaní je vylúčený. Za zmienku stojí aj jednoduché a prehľadné ovládanie tempomatu tlačidlami na volante. Mimochodom, tlačidlá sú v noci osvetlené. Komu by to nestačilo, má k dispozícii ostré stropné svetlo.

ford-c-max5752g.jpg

Štartuje sa tlačidlom, ktoré je mierne utajené pod hrubým vencom volantu. Rozjazd môže byť pre niekoho sklamaním, avšak atmosférický motor 1,6 Duratec zrejme viac nedokáže. Zrýchlenie z pokoja na stovku za 11,5 sekundy patrí iba k šedému priemeru. Športovo založeným šoférom preto odporúčame výkonnejšiu verziu so systémom Ecoboost.

ford-c-max5751g.jpg

Príjemný nástup a účinok majú brzdy. Reagujú okamžite, ale nie ostro a príjemne sa dá ich účinok dávkovať. C-Max má výborné riadenie, podvozok i brzdy, pričom k týmto silným stránkam zároveň pridal plavnosť jazdy a komfort na palube. V hierarchii značky ho azda môžeme zaradiť medzi modely Focus a Kuga. Karoséria je však určite priestrannejšia a je z nej výborný výhľad pri jazde v meste i pri parkovaní.

ford-c-max5749g.jpg

V tomto MPV priviedol Ford komfort a ovládateľnosť vozidla k hranici dokonalosti. Bežné nerovnosti tlmí priam dokonale, v zákrute sa nakláňa primerane, no po celý čas C-Max zostáva dobre ovládateľný. Ani riadenie v tomto duchu nezaostáva a opakovanú chválu si určite zaslúži skvelá brzdová sústava. Skúste s ním zabrzdiť a pochopíte.

ford-c-max5748g.jpg

Významnou maličkosťou je funkcia, ktorá stíši rádio pri cúvaní a ďalšia, ktorá vozidlo pri rozjazde udrží chvíľku na mieste. A v testovanej verzii Titanium X sme mali aj systém BLIS vo vonkajších zrkadlách - signalizáciu auta v mŕtvom uhle.

ford-c-max5747g.jpg

Aj čo sa týka spotreby, môžeme pokračovať v pochvalnom tóne. Náš priemer počas testu bol pri pokojnom štýle jazdy 6,7 litra na 100 km, s aktívnym tempomatom sme mali pri stovke aktuálnu spotrebu 5,7 l/100 km. Pravdaže, na diaľnici boli tieto hodnoty vyššie - na rovine nám displej ukázal pri 130 km/h priemer 7,5 litra. Práve na diaľnici sa negatívne prejavil chýbajúci šiesty prevodový stupeň. S benzínovým agregátom sme napokon v reálnej premávke absolvovali na jednu nádrž 650 km.

ford-c-max5745g.jpg

Základné údaje testovaného auta
Ford C-Max 1,6

Objem motora (cm3) 1 596
Výkon (kW/k) 92/125
Krútiaci moment (Nm) 159
Max. rýchlosť (km/h) 188
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 11,5
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 6,6

Cena testovanej verzie 19 630 €
Najlacnejšia verzia 17 590 €

+ Plusy
Brzdy majú príjemný nástup aj účinok
Tichý a úsporný motor, ovládače na volante
Výborné jazdné vlastnosti, citlivé riadenie
- Mínusy
Zdĺhavé zrýchľovanie pri rozjazde
Na diaľnici cítiť absenciu šestky

 

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri