FIA GT1 - San Luis - o majiteľoch titulov už je rozhodnuté
Nervózny začiatok hlavných pretekov dával tušiť, že sa bojuje o veľa. V hre bol šampionát tímov a v posledných pretekoch sezóny mali šancu ešte štyri tímy. Hneď na štarte došlo k hromadnej havárii a nádeje boli pochované pre tím All-Inkl.com Münnich Motorsport, pretože prišli o obe autá. Do problémov sa dostal aj druhý tím v priebežnom poradí. JR Motorsport prišiel o auto čerstvých majstrov sveta Lucasa Luhra a Michaela Krumma. Z pohľadu diváka a zápletky sa však všetko ešte viac zdramatizovalo. O prvenstvo tak bojovali po jednom aute z prvého a druhého tímu v priebežnom poradí a dve autá tretieho tímu, ktorým bol v tom momente tím Hexis AMR.
Po hromadnej havárii, v ktorej skončilo päť áut, vyšlo na trať bezpečnostné vozidlo (SC). Všetci zainteresovaní z havárie vyviazli bez zranení, no traťovým maršálom trvalo odpratávanie trosiek až 25. minút. K reštartu pretekov tak došlo až tesne pred povinnými zastávkami v boxoch. Poradie pri reštarte dávalo veľa nádejí prvému v štartovom poli, čím bolo auto č.7 s posádkou Alex Müller a Tomas Enge. Auto tímu Young Driver AMR viedlo v šampionáte tímov a do boxov vchádzalo ako prvé. Do kokpitu nasadol Tomáš Enge a aj s pomocou tímu si udržal skvelú pozíciu aj po výjazde z boxov. Vtedy ešte určite netušili, čo ich čaká. Do hry sa zapojili traťoví maršáli a po prezretí záznamov rozhodli, že tímový kolega Tomáša Engeho, Alex Müller, predbiehal pod žltými vlajkami. Auto č.7 dostalo trest prejazd boxami a sen o titule pre tím Young Driver AMR dostal ďalšiu trhlinu. Zhodou okolností, alebo s prispením osudu, dostal rovnaký trest aj druhý tím v priebežnom poradi JR Motorsport. Ich auto s číslom 22 rovnako nerešpektovalo žlté vlajky a aj napriek nevôli celého tímu, museli absolvovať s autom rovnako trest prejazd boxami.
Diváci boli opäť v napätí a pomohol tomu aj Peter Dumbreck na Nissane GT-R, ktorý sa zaradil po výjazde z boxov tesne za Tomáša Engeho s jeho Aston Martinom DB9. Ich súboj pútal všetku pozornosť nie len divákov, ale aj kamier. Pilot JR Motorsport napokon predbehol auto Young Driver AMR a podarilo sa mu predbehnúť aj Ford GT tímu Marc VDS Racing s číslom 40. To mu dávalo veľké šance na zisk titulu, no prišlo nečakané. Kde sa dvaja bijú, tretí víťazí a toto platilo aj na argentínskom okruhu. V chaotickom závere sa z prvenstva v pretekoch radovala posádka auta č.11, Francesco Pastorelli a Yelmer Buurman, ktorí zvíťazili aj v kvalifikačných pretekoch. Z druhého miesta sa radovala posádka Manuel Lauck a Christopher Haase z tímu DKR www-discount.de a z tretieho miesta má radosť posádka Clivio Piccione a Stef Dusseldorp z tímu Hexis AMR. A práve zisk tretieho miesta, spoločne so ziskom bodov za piate miesto, katapultovalo tím Hexis AMR na prvú priečku v hodnotení tímov a tým aj k zisku Majstra sveta FIA GT1 v tímovej súťaži sezóny 2011. V boxoch sa chvíľu nevedelo kto vlastne získal prvenstvo, no po gratulácii od Stephana Ratela, šéfa SRO Ltd, bolo všetko jasné a tím Hexis AMR mohol s kľudom oslavovať.
Hlavné preteky:
1 11 Francesco Pastorelli / Yelmer Buurman Corvette Z06
2 47 Manuel Lauck / Christopher Haase Lamborghini Murcielago 670 R-S
3 3 Clivio Piccione / Stef Dusseldorp Aston Martin DB9
4 20 Enrique Bernoldi / Nicky Catsburg Nissan GT-R
5 4 Christian Hohenadel / Andrea Piccini Aston Martin DB9
6 10 Markus Palttala / Antoine Leclerc Ford GT Matech
7 9 Jonathan Hirschi / Christoffer Nygaard Ford GT Matech
8 22 Richard Westbrook / Peter Dumbreck Nissan GT-R
9 40 Bas Leinders / Ricardo Risatti Ford GT Matech
10 7 Alex Müller / Tomas Enge Aston Martin DB9
11 41 Maxime Martin / Yann Clairay Ford GT Matech
12 12 Michael Rossi / Nico Verdonck Corvette Z06
Stanislav Škrátek