Ferrari odštartuje na Hungaroringu z prvého radu
Znova sa potvrdilo, že koncept vozidiel mercedes a ferrari je rozdielny. Zatiaľ, čo mercedesy s väčším rázvorom a silnejším motorom sú lepšie na rýchlych tratiach, tak autá z Maranella sú šikovnejšie na technickejších okruhoch. Mimochodom naposledy to ukázali aj v Monte Carle, kde sa tiež obaja piloti červeného tímu postavili do prvého radu. Hungaroring neraz prirovnávajú charakterom práve k Monte Carlu a dnešná kvalifikácia to len potvrdila.
Už pri prvom ostrom kole v záverečnej časti kvalifikácie posunul Sebastian Vettel traťový rekord na neuveriteľnú hodnotu 1:16,276 a navyše vo finále zajazdil len o dve tisíciny pomalšie! Nemec ukázal silu i konzistentnosť a právom vybojoval 48 pole position. Hneď vedľa neho sa postaví jeho starší tímový kolega Kimi Räikkonen.
Rovno si treba povedať, že atak mercedesov na pozície Ferrari dnes nemal šancu. Valtteri Bottas zaostal o štvrť sekundy a Lewis Hamilton sa pri prvom pokuse najprv nevmestil do tretej zákrut a vo finále posledného pokusu zaostal o viac, ako štyri desatiny sekundy. Tretí rad podľa očakávania obsadili tesne vedľa seba Verstappen a Ricciardo na redbulloch. Zaujímavé pritom je, že RB za mercedesmi zaostali len o desatinu sekundy. A pretože preteky bývajú zasa o niečom inom, tak sa môžeme právom nádejať, že zajtra aj vďaka tomuto rozloženiu síl na štarte uvidíme pekne vyrovnané a dramatické preteky.
Trochu očakávaným, no aj tak milým prekvapením je, že do prvej desiatky sa vmestili obidva mclareny. Po penalizácii Hulkenberga budú oba (Alonso aj Vanddorne) štartovať zo štvrtého radu, čo je azda najlepší spoločný výsledok za posledné neúrodné roky.
Za sklamanie však možno označiť postavenie Force Indie, keď Ocon je „len" jedenásty a Perez dokonca až štrnásty! A rovnako sklamaní sú vo Williamse, kde sa nikto nedokázal prebojovať ani do Q2. Od Massu zaskakujúceho Paula di Restu sa to ani nečakalo, no sebavedomí Stroll mal dať aspoň Q2.
Každopádne karty boli dnes zaujímavo rozdané. Zajtra sa začína o 14-tej hodine a ak sa náhodou rozhodnete pozrieť si preteky naživo, tak mám dobrú správu. Lístky ešte sú. Zároveň vám však odporúčam vyraziť čo najskôr, pretože pred Hungaroringom sa v nedeľu tvoria dlhé kolóny a kto skôr príde, ten stojí menej.