Dabl Ferrari na Hungaroringu
Mdlé preteky bez kúska vzrušenia len potvrdili priebežné poradie pred nadchádzajúcimi prázdninami F1.
Tento rok sa veľká cena Maďarska priebehom veľmi nevytiahla. „Čípoš" paprika nefungovala a my sme sledovali mdlé preteky bez chuti v ktorých od začiatku až do konca diktovali tempo piloti tímu Ferrari. Mercedesom technické trate sedia menej a akoby sa s touto pozíciou zmierili. Bottas síce (asi) dvadsaťpäť kôl pred koncom pustil pred seba dravšie sa tváriaceho Hamiltona, no ani ten nemal dosť ostré zuby, aby prekusol ľadového Kimiho - alias „ľadový Vettel vankúš" a v závere radšej pozíciu Valtterimu vrátil. No a ak k tomu pripočítame, že nebola ani žiadna „mimoriadka" (Ricciardo v 1.kole sa nepočíta), tak sme si dnes pri pretekoch dobre zdriemli. Milým prekvapením je najrýchlejšie kolo Fernanda Alonsa v poslednom kole.
Na rozdiel od nás majú však pretekári celkom iný pocit. „Boli to veľmi náročné preteky. Diktoval som tempo celé preteky a nebolo to ľahké. Rýchlejšie sa už nedalo. Bolo to naozaj tesné," presviedčal nás Vettel. Nemec udržal vedenie aj v prvej zákrute pred svojim tímovým kolegom a okrem miešania pozícií počas PIT série, keď sa na jedno kolo dostal pred neho Kimi a asi na desať kôl aj Verstappen, mal Sebastian všetko úplne pod kontrolou. Drobné problémy s riadením Vettelovho ferrari evidentne neboli tak dramatické, ako sa prezentovali.
Divne sa tvárili v RedBulle, kde najprv Max v tretej zákrute vyradil Ricciarda a potom zostal na trati o desať kôl dlhšie, hoci súperi boli na nových gumách rýchlejší. Táto impotentná taktika viedla podľa očakávania iba k piatemu miestu, ktoré bolo dnešným „okrídleným" maximom. Desaťsekundová penalizácia na Maxov výsledok veľmi nevplývala. "Červení býčkovia" jednoducho na monoposty ferrari a mercedes ešte stále nestačia.
V nudných pretekoch, ktorým nepomohlo ani záverečné robenie „strieborných" svalov nás potešilo azda šieste miesto pre Alonsa a jeho mclaren-honda. Navyše Vandoorne pridal ďalší bod za desiate miesto. Honda teda konečne vozí do cieľa obidve autá a verme, že postupne sa začne zlepšovať aj na pozíciách.
Na body sa už pravidelne tlačí aj mladá generácia, keď Sainz junior odváža z Maďarska siedme miesto a nováčik Ocon deviate miesto. Nemuseli by sme byť preto prekvapení, ak by sa na mieste starnúceho Kimiho o rok, dva objavil práve niekto z týchto chlapíkov.
Po štvrtom víťazstve v sezóne si Vettel (202) upevnil vedenie a Hamilton (188) momentálne stráca štrnásť bodov. Bottasovi vrátené tri body možno budú v závere sezóny Hamiltonovi chýbať. Ale aspoň sa zachoval gentlemansky. Räikkonen na piatom mieste priebežného poradia znova dobehol Ricciarda (118). V Pohári konštruktérov červeným nepomohol ani dabl a stále strácajú na strieborných 39 bodov. Teraz však budú nasledovať okruhy, ktoré charakteristikou budú napomáhať skôr Mercedesom a tak to o dva mesiace môže vyzerať zasa inak.
V utorok začínajú na Hungaroringu oficiálne testy a po nich si časť tímov konečne oddýchne na zaslúženej letnej dovolenke. Šampionát pokračuje koncom augusta na obľúbenom belgickom okruhu v Spa-Francorchamps.