Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Predstavujeme

Fascinujúci dizajn, maximálna dynamika

Wednesday, 15. 02. 2012 - 10:16, Ivan Václavík   

Fascinujúci dizajn, maximálna dynamika

Kompaktné kupé s dynamickými líniami a dramatickými proporciami, taká je trojdverová Astra GTC so znakom automobilky Opel. Päťmiestna karoséria s líniami kupé dokáže upútať na prvý pohľad. Ak k tomu pripočítame atraktívne farby - niet sa čomu čudovať, ak toto auto zo segmentu C patrí medzi zákazníkmi k obľúbeným.
Tobôž, ak je pod kapotou výkonný motor, či už benzínový alebo dieselový. Nehovoriac o technike, ktorou je prešpikované celé auto.

astra-gtc011-a273702g.jpg

Nová Astra GTC s precíznymi akcentmi a dramatickými proporciami robí z kompaktného kupé veľmi atraktívne vozidlo. Na ceste všetky verzie kupé Astra GTC profitujú zo špeciálnej konštrukcie prednej nápravy HiPerStrut (High Performance Strut), ktorá ideálne harmonizuje s patentovanou zadnou nápravou Opel s vlečenými ramenami spojenými torzne pružnou priečkou a Wattovým priamovodom. Táto kombinácia dodáva novému kupé vynikajúcu stabilitu a maximálne presné jazdné vlastnosti.

astra-gtc004-a271520g.jpg

K ďalším inováciám na palube nového modelu Astra GTC patria asistenčné systémy vodiča založené na druhej generácii kamerového systému Opel Eye s rozšírenou funkčnosťou a nová, štvrtá generácia bi-xenónových reflektorov Advanced Forward Lighting (AFL+4).

astra-gtc007-a270512g.jpg

Na rozdiel od mnohých existujúcich trojdverových hatchbackov v segmente strednej triedy je GTC samostatným modelom v programe značky Opel. Nemá nijaké spoločné diely exteriéru s inými členmi rodiny Astra s výnimkou krytov vonkajších spätných zrkadiel a strešnej antény.

astra-gtc026-a270521g.jpg

Exkluzívnym prvkom vybavenia nového modelu Astra GTC je aj panoramatické predné okno. Tento jedinečný prvok úspešne debutoval v sériovej výrobe už v roku 2006 v predchádzajúcej generácii modelu Astra GTC. Inžinieri Opel/GM pri jeho vývoji získali celkovo 11 patentov. Veľké panoramatické predné okno plynulo prechádza od kapoty do strechy vozidla až po úroveň stredných stĺpikov karosérie.

astra-gtc041-a273754g.jpg

Dizajnéri odviedli na karosérii kupé parádny kus práce. Prvá línia klesá nadol od predných dverí po spodnú časť zadného blatníka. Druhá línia vychádza z vonkajšej kľučky dverí a tiahne sa po zadnú časť vozidla, čím zvýrazňuje delenie bočnej časti karosérie na dve výrazné plochy. Tretia línia, ktorá sleduje športovú siluetu strechy, má lesklú čiernu povrchovú úpravu, čím zvýrazňuje grafiku bočných okien.

astra-gtc035-a273751g.jpg

Pri vývoji modelu GTC bola venovaná veľká pozornosť konštrukcii prednej nápravy Opel HiPerStrut, ktorá je v modelovom rade Astra použitá po prvý raz. Táto náprava vychádza z konštrukcie prednej nápravy modelu Insignia OPC a je adaptovaná na veľkostný formát kompaktného kupé.

astra-gtc031-a273749g.jpg

Vďaka novej prednej náprave HiPerStrut poskytuje Astra GTC športové jazdné vlastnosti, má zlepšenú ovládateľnosť a presnejšiu spätnú väzbu. Zmenená geometria nápravy umožňuje bez negatívnych vplyvov používať kolesá veľkého formátu až do 20 palcov.

astra-gtc009-a273704g.jpg

Od začiatku predaja bude Astra GTC k dispozícii so štyrmi motormi - troma benzínovými a jedným turbodieslovým - pokrývajúcimi výkonové rozpätie od 88 kW (120 k) do 132 kW (180 k). Od začiatku roka 2012 ponuku motorov rozšíril nový turbodiesel 1.7 CDTI v dvoch výkonových verziách: 81 kW (110 k) a 96 kW (130 k), štandardne vybavený systémom Štart/Stop.

astra-gtc048-a273790g.jpg

V priebehu roka 2012 sa začne predávať aj vysoko výkonná verzia OPC s dvojlitrovým motorom (206 kW / 280 k, 400 Nm, maximálna rýchlosť limitovaná na 250 km/h). Aktuálna ponuka verzií OPC zahŕňa modely Corsa s výkonom 141 kW (192 k) , resp. 154 kW (210 k) ako Nürburgring Edition a Insignia OPC, ktorý je k dispozícii ako 4- respektíve 5-dverová limuzína alebo kombi Sports Tourer.

astra-gtc073-a273719g.jpg

Prvý model Astra OPC sa objavil v roku 1999 a limitovanú sériu 3000 kusov rozpredali už za štyri mesiace po uvedení na trh. Automobil poháňal benzínový štvorvalec 2,0 l s atmosférickým nasávaním a výkonom 118 kW (160 k). V roku 2002 nasledovala druhá generácia. Objem motora zostal nezmenený, no štvorvalec vďaka prepĺňaniu turbodúchadlom dosahoval výkon 147 kW (200 k). Astra OPC druhej generácie sa vyrábala ako 3-dverový hatchback a 5-dverové kombi Caravan.

astra-gtc123-a270580g.jpg

V roku 2005 prišla na trh tretia generácia Astry OPC s výkonom 177 kW (240 k). V roku 2008 ju doplnila špeciálna limitovaná verzia Nürburgring Edition. O rok neskôr veľkú pozornosť vzbudila ďalšia špeciálna edícia OPC Race Camp, ktorá tvorila východisko pre pretekový špeciál. Benzínový motor V6 2,8 Turbo je s 239 kW (325 k) najvýkonnejším sériovým motorom Opel v histórii. Verzia Insignia OPC Unlimited dosahuje podľa karosérie a prevodovky maximálnu rýchlosť až do 270 km/h.

astra-gtc070-a273723g.jpg

Vráťme sa však k nastupujúcej Astre GTC. Vylepšený turbodiesel 2.0 CDTI s priamym vstrekovaním paliva common-rail má zvýšený výkon na 121 kW (165 k) a je štandardne vybavený filtrom tuhých čiastočiek vo výfukových plynoch, šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a systémom Štart/Stop, znižujúcim spotrebu paliva v hustej mestskej premávke. Motor 2.0 CDTI spája vynikajúce výkonové parametre s vysokou účinnosťou. Vďaka funkcii overboost poskytuje maximálny krútiaci moment 380 Nm a modelu Astra GTC udeľuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 8,9 sekundy.

Maximálna rýchlosť s týmto motorom je 210 km/h. Kombinovaná normovaná spotreba paliva je iba 4,9 litra nafty na 100 km a emisie CO2 dosahujú hodnotu 129 g/km. S jednou náplňou 56-litrovej palivovej nádrže môže Astra GTC 2.0 CDTI absolvovať vyše 1 100 km.

astra-gtc080-a273777g.jpg

Systém Štart/Stop sa montuje štandardne aj pri troch benzínových štvorvalcoch s objemom 1,4 litra. Základný motor s výkonom 74 kW (100 k) a päťstupňovou manuálnou prevodovkou spotrebuje iba 5,5 litra na 100 km a emituje 139 g/km CO2. Turbodúchadlom prepĺňané verzie dosahujú výkony 88 kW (120 k) a 103 kW (140 k). Obidva motory sa kombinujú so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, dosahujú rovnaký maximálny krútiaci moment 200 Nm, pričom majú aj rovnakú priemernú normovanú spotrebu paliva 5,9 litra na 100 km a emisie CO2 (139 g/km).


Vrchol ponuky benzínových motorov na začiatku predaja predstavuje motor 1.6 Turbo so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a výkonom 132 kW (180 k), umožňujúci dosahovať maximálnu rýchlosť 220 km/h.
Všetky motory s výnimkou základného neprepĺňaného benzínového 1.4 l sa štandardne kombinujú so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Šesťstupňová automatická prevodovka je v spojení s benzínovým agregátom 1.4 Turbo a turbodieselovým 2.0 CDTI.

astra-gtc081-a273778g.jpg

Nový Opel Astra GTC je na špičke medzi kompaktnými kupé vďaka asistenčným systémom. Pritom hrá kľúčovú rolu druhá generácia kamerového systému Opel Eye s rozšírenou funkčnosťou. Traffic Sign Recognition (TSR) dokáže identifikovať viac dopravných značiek používaných v EÚ a teraz rozoznáva aj hranaté značky ako napríklad diaľnica, označenia zón s obmedzenou premávkou a dodatkové tabuľky k značkám obmedzujúcim rýchlosť. Okrem známej funkcie Lane Departure Warning (LDW), upozorňujúcej vodiča na mimovoľné opustenie jazdného pruhu, systém teraz podporuje aj novú funkciu Following Distance Indication (FDI), ktorá vizuálne informuje vodiča o odstupe od vozidla idúceho vpredu.

astra-gtc091-a270517g.jpg

Astra GTC prináša tiež novú, štvrtú generáciu bi-xenónových adaptívnych reflektorov Bi-Xenon Advanced Forward Lighting (AFL+4). Navyše k deviatim funkciám doterajšieho systému AFL+ (obsahujúceho aj asistenčný systém diaľkových svetiel, automaticky prepínajúci medzi diaľkovými a tlmenými svetlami podľa prítomnosti iných vozidiel v premávke) môžu byť reflektory doplnené funkciou Intelligent Light Ranging System (ILR). Táto funkcia využíva kameru Opel Eye na meranie vzdialenosti od vozidla idúceho vpredu a na základe toho nastavuje dosah tlmených reflektorov, čím sa kontinuálne optimalizuje osvetlenie cesty bez oslňovania iných účastníkov cestnej premávky. S týmito desiatimi funkciami poskytuje Astra GTC najlepšie reflektory vo svojom segmente.

astra-gtc132-a262585g.jpg

V kabíne je miesto pre päť osôb, variabilný batožinový priestor má využiteľný objem od 370 do 1 235 litrov - čo je až o 200 litrov viac ako pri konkurenčných modeloch. Cena Astry GTC sa začína na 14 940 € a na vrchole je verzia 1,7 CDTI Sport za 20 900 €.

Fotogaléria Opel Astra GTC

 



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri