Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Dynamická Fiesta ST je už v predaji

Wednesday, 01. 05. 2013 - 22:38, Ivan Václavík   

Dynamická Fiesta ST je už v predaji

Najrýchlejší malý športový automobil v histórii značky Ford, Fiesta ST, sa môže pochváliť precízne vyladeným pohonným ústrojenstvom a podvozkom, čo v symbióze vodičovi poskytne dokonalý pôžitok z jazdy. Ide o najrýchlejšiu sériovo vyrábanú Fiestu v histórii. Jej 1,6-litrový zážihový motor EcoBoost s výkonom 134 kW/182 k poskytuje krútiaci moment 240 Nm, zrýchli z 0 na100 km/h za 6,9 sekundy a dosiahne max. rýchlosť 220 km/h.

ford-fiesta-st-4g.jpg

V protiklade s výkonovými parametrami je nová Fiesta ST príjemne úsporná: len 5,9 l/100 km. Tohto malého draka vyvinul tím špecialistov Ford Team RS, európska pobočka skupiny Global Performance Vehicle spoločnosti Ford Motor Company. Pre nový model Fiesta ST je typická veľká lichobežníková mriežka chladiča s jedinečnou štruktúrou v štýle medových plástov a výrazne tvarovaný zadný difúzor.

ford-fiesta-st-g.jpg

Dokonale prepracovaný interiér sa zasa vyznačuje vysokou mierou kontrastu. Nájdeme tu sedadlá Recaro, ako aj nový systém Sound Symposer, ktorý privádza upravený zvuk motora do kabíny, aby si pasažieri mohli vychutnať aj typické „vrčanie" motora. Spoločnosť Ford okrem toho vybavila vozidlo aj systémami SYNC a MyKey.

ford-fiestast-interior-01g.jpg

Pri prejazde zákrutou prenáša systém eTVC brzdný účinok na vnútorné predné koleso, čím zabezpečuje lepší kontakt kolies s vozovkou a zároveň zabraňuje nedotáčavosti bez nežiaduceho zníženia rýchlosti vozidla. Nový softvér reguluje rovnováhu vozidla v reakcii na otáčanie volantu pri zrýchľovaní a brzdení, zatiaľ čo systém ESC poskytuje režim s plnou účinnosťou systému; režim šmýkania s obmedzeným účinkom systému alebo možnosť úplného vypnutia systému ESC.

ford-fiesta-st-7g.jpg

Motor EcoBoost využíva mnohé moderné technológie, ako napríklad preplňovanie turbodúchadlom, vysokotlakové priame vstrekovanie paliva a dvojité nezávislé variabilné časovanie vačiek. Jeho nízka hmotnosť zasa prispieva k lepšej ovládateľnosti vozidla. Jedinečné nastavenia motora a novej šesťstupňovej manuálnej prevodovky sa podarilo doladiť na severnej slučke pretekárskeho okruhu Nürburgring počas jazdy, zodpovedajúcej vyše 100 okruhom po 21 km.

ford-fiestast-07g.jpg

Súčasťou predných svetlometov modelu Fiesta ST sú svetlá na denné svietenie s technológiou LED. Nové odtiene lakov karosérie zahŕňajú červenú Race Red, oranžovú Molten Orange a modrú Spirit Blue. V kabíne zasa nájdeme ozdobné detaily prístrojovej dosky z uhlíkových vlákien, zliatinové pedále a radiacu páku, ako aj volant v štýle ST.

ford-fiestast-05g.jpg

Pomocou systému MyKey môže majiteľ vozidla nastaviť maximálnu rýchlosť a maximálnu hlasitosť audiosystému v prípade, že zverí svoje vozidlo niekomu inému. Zároveň dokáže zamedziť deaktivácii bezpečnostných systémov. Hlasom aktivovaný komunikačný systém Ford SYNC s funkciou pomoci v núdzi Emergency Assistance dokáže cestujúcich v prípade nehody priamo spojiť s operátorom miestnej záchrannej služby.

ford-fiestast-04g.jpg

Spoločnosť Ford podrobila novú Fiestu ST vytrvalostným testom s dĺžkou 850 000 kilometrov. A aby bola vždy maximálne spoľahlivá aj v rukách tých najnáročnejších majiteľov, rozhodla sa spoločnosť Ford vystaviť tento športový hatchback ďalšiemu testovaniu na pretekárskej trati počas odjazdenia 7 500 km a vysokorýchlostným testom na 5 000 km.

ford-fiestast-15g.jpg

Testovanie zahŕňalo aj skúšku odolnosti v testovacích priestoroch talianskeho technického strediska Nardo Technical Centre, počas ktorej jazdila Fiesta ST na plný plyn pri teplotách vyšších ako 40 °C.

ford-fiestast-start-03g.jpg

„Mnohí fanúšikovia športových hatchbackov budú chcieť s Fiestou ST zažiariť na pretekárskom okruhu. Postarali sme sa teda o to, aby jej motor, prevodovka, podvozok a karoséria dokázali zvládnuť extrémne podmienky, ku ktorým výkonnosť vozidla priamo vyzýva," dodal vedúci konštruktér tímu Ford Team RS Tyrone Johnson.



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri