Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Dacia Sandero Stepway 1,5 dCi Arctica

Monday, 29. 04. 2013 - 16:08, Ivan Václavík   

Dacia Sandero Stepway 1,5 dCi Arctica

Uspokojí aj náročnejších klientov: Počas testovania nového Sandera Stepway sme sa stretli s dvoma skupinami ľudí. Niektorí ohŕňali nos už aj nad samotným logom Dacie, iní, naopak, prejavili neskrývaný záujem o tento rumunský automobil s francúzskymi génmi. Koľko ľudí - toľko chutí. Faktom zostáva, že v susednom Rakúsku patrí Dacia medzi autá, o ktoré majú bežní zákazníci záujem pre ich jednoduchosť a účelnosť.

dacia-sandero-step7862g.jpg

Na Slovensku sa vlani predávala Dacia na úrovni Fiatov - celkovo zaregistrovali 1 517 Dacii. Najväčší záujem je trvale o Duster a Sandero. Verzia Sandero Stepway patrí ku špičke v ponuke tohto modelu. Určite uspokojí svojím vybavením aj náročnejších zákazníkov - veď v aute za 11 000 eur sme mali dotykové ovládanie monitora, navigáciu, tempomat, manuálnu i automatickú klimatizáciu, elektrické otváranie predných okien a pod kapotou najsilnejší - príjemne tichý a výrazne úsporný - dieselový motor 1,5 dCi.

dacia-sandero-step7945g.jpg

Priestrannosť interiéru spolu s prepravnou kapacitou sú na úrovni vozidiel vyššej kategórie, rovnako ako veľkorysé vonkajšie a vnútorné rozmery vozidla. Všetky dvere sa otvárajú takmer do pravého uhla, čo maximálne uľahčuje nastupovanie i vystupovanie z vozidla. Dvere vypadajú majestátne, ale pri zatváraní s nimi treba poriadne buchnúť.

dacia-sandero-step7863g.jpg

Automobily značky Dacia sú (rovnako ako Renaulty) testované v extrémnych podmienkach. Okrem bežných testov, ktoré sa uskutočňujú v továrenskej skúšobni, podrobuje skupina Renault svoje nové vozidlá záťažovým skúškam priamo v náročnom teréne a tak preveruje ich odolnosť i životnosť.Motory 1,5 dCi získali označenie Dacia eco2, čo je zárukou nízkej spotreby a nízkych emisií CO2. Vzhľadom na tieto fakty teda zákazník dostáva primeranú kvalitu.

dacia-sandero-step7935g.jpg

Na dĺžku meria Sandero Stepway štyri metre a má rázvor (bez 10 cm) 2,60 metra. Základný objem batožinového priestoru je 320 litrov a na zadných delených sedadlách nájdu pasažieri dostatok miesta i nad hlavou. Predné sedadlá s náznakom anatomického tvarovania síce pri rýchlom prejazde zákruty telo neudržia, ani na dlhšej trase ho však neunavia. Sedadlo vodiča je nastaviteľné aj výškovo, v prípade volantu je však výškové nastavovanie skôr symbolické.

dacia-sandero-step7947g.jpg

Na ramenách volantu sú tlačidlá aktivácie tempomatu, audio ovláda vodič na samostatnom satelite pod volantom. Takéto vybavenie nie je u lacných áut bežné. V protiklade s tým sa Dacia stále nedokáže odpútať od ovládania klaksónu na ľavej páčke - čo je špecialita rumunskej značky od jej počiatku. V súčasnosti však toto dedičstvo od Renaultu považujeme za zbytočné spiatočníctvo, ako sme sa o tom zmienili aj pri teste Dustera. Rovnako spiatočnícke je elektrické ovládanie okien na stredovej konzole. V tomto prípade chápeme, že je to lacnejšie riešenie. A napokon - na všetko sa dá zvyknúť.

dacia-sandero-step7936g.jpg

Prevodovka je síce len 5°, no vzhľadom na ostatné parametre vozidla (rýchlosť, zrýchlenie) to postačuje. Pochopiteľne, nejaké mimoriadne športové výkony od tohto auta zrejme nikto neočakáva. Na druhej strane jeho majiteľ má k dispozícii niekoľko bezpečnostných systémov: ABS s brzdovým asistentom, stabilizačný ESC, protišmykový ASR, ako aj systém kontroly nedotáčavosti CSV. Môže si zapnúť ekonomický režim ECO; po jeho vypnutí motor citeľne ožije. Pochvalu si zaslúži veľmi dobrý výhľad z auta.

dacia-sandero-step7948g.jpg

V strede prístrojového panelu nachádzame farebný monitor s dotykovým ovládaním a veľkými virtuálnymi tlačidlami. Má pomerne modernú grafiku, dobrú čitateľnosť a  maximálne jednoduchý systém ovládania.

dacia-sandero-step7940g.jpg

Sandero Stepway sme prevzali na test bezprostredne po odovzdaní Dacie Duster LPG. V porovnaní s ním nás menšie Sandero príjemne prekvapilo a možno by sme ho aj uprednostnili. Už po prvých kilometroch sme zaregistrovali nielen mäkko filtrujúci podvozok, ale aj príjemné ovládanie vozidla. V zákrutách sa správa pomerne suverénne, je však citlivé na bočný vietor. Povzbudivým detailom je teleskopická vzpera prednej kapoty, ktorú nemá napríklad ani nová Octavia...

dacia-sandero-step7941g.jpg

Osvedčený dieselový agregát je voči šoférovi veľmi priateľský - o jeho sile sa môžeme vyjadrovať pozitívne. Na voľnobeh sa neprejavuje hlučne, necítiť vibrácie, až vo vysokých otáčkach dá o sebe vedieť. Pri vyslovene ekonomickej jazde sme dosiahli priemernú spotrebu tesne pod 5 litrov a lichotivý je dojazd 1 000 kilometrov.

dacia-sandero-step7944g.jpg

Pri ustálenej rýchlosti 100 km/h sa dá jazdiť so spotrebou 4,1 litra, na diaľnici inak úsporný motor skonzumuje mierne nad šesť litrov na 100 km. Pri konečnom vyhodnotení však môže zavážiť cena - tá je v prípade testovanej verzie nového Sandera najvyššia.

dacia-sandero-step7938g.jpg

Údaje výrobcu o testovanom aute
Dacia Sandero Stepway 1,5 dCi

Objem motora (cm3) 1 461
Výkon (kW/k) 66/90
Krútiaci moment (Nm) 220
Max. rýchlosť (km/h) 167
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 11,8
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 4,0
(Skutočná spotreba pri teste 4,8)

Cena testovanej verzie 11 190 €
Najlacnejšia verzia 6 490 €

+ Výrazné plusy
Príjemný podvozok, kultivovaný motor
Dobré vybavenie najdrahšej verzie
Nízka spotreba, výborný dojazd
- Najväčšie mínusy
Nevhodne umiestnené ovládače okien
Obloženie dverí tvrdými plastmi
Nedostatočné výškové nastavenie volantu

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri