Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Predstavujeme

Deviata generácia Hondy Civic vstupuje do ringu

Friday, 02. 03. 2012 - 11:42, Ivan Václavík   

Deviata generácia Hondy Civic vstupuje do ringu

Japonská automobilka Honda uviedla na trh svoj prvý model Civic v roku 1972 ako víziu dostupného, ale napriek tomu komfortného a z hľadiska vodiča atraktívneho vozidla značky Honda. Prvý automobil na svete, ktorý splnil požiadavky amerického zákona o čistote ovzdušia a štyri roky po sebe dosiahol najnižšiu spotrebu v hodnotení americkej agentúry pre životné prostredie, vyrábali do roku 1979.

001-civic-front-g.jpg

Druhá generácia nasledovala v období rokov 1979 - 1983 a počet predaných vozidiel Civic prekročil 2,5 milióna kusov. Na všetkých hlavných trhoch sa predávali 3-, 4- a 5-dverové verzie s motormi od 1,3 do 1,5 litra. Do roku 1987 sa potom vyrábala tretia generácia, nasledovala štvrtá, kde sa motor DOHC VTEC stal prvým na svete, ktorý mal elektronické riadenie časovania i zdvihu ventilov (1987 - 1991), piata (1991 - 1995), ktorá aj v súčasnosti svojou aerodynamikou, nízkou hmotnosťou a malou výškou stále patrí k obľúbeným jazdeným autám a šiesta (1995 - 2000), z ktorej sa predalo vyše 3,2 miliónov kusov. Motor s trojfázovým systémom VTEC jasne preukázal možnosť zvýšenia výkonu bez zvyšovania spotreby paliva.

002-civic-rear-g.jpg

A sme v súčasnosti. Civic 7. generácie (2000 - 2005) sa vyznačuje priestrannejším interiérom, úplne rovnou podlahou a radiacou pákou umiestnenou na palubnej doske. Spojením technológií VTEC a VTC (premenlivé časovanie ventilov) konštruktéri Honda vytvorili výkonnejšie motory. Medzi fanúšikmi rýchlej jazdy si uznanie vyslúžil najmä Civic Type-R s výkonom 148 kW (200 k). V tejto generácii Honda predstavila aj prvý Civic Hybrid, ktorý poháňal motor s objemom 1,3 litra.

004-civic-rear-g.jpg

Doslova revolúciu spôsobil Civic ôsmej generácie (2006 - 2011), ktorý získal prezývku Ufo. Európska verzia si získala sympatie verejnosti harmóniou medzi dobrou ovládateľnosťou a výkonom, priestranným interiérom a mimoriadne nízkou spotrebou paliva. Od počiatku predaja v roku 1973 až dosiaľ zaregistrovali vo svete vyše 20 miliónov predaných modelov Civic. Nastupujúca deviata generácia, ktorú v závere februára 2012 predstavili slovenským motoristickým novinárom, si ponecháva unikátny vzhľad a praktický interiér. Konštruktéri tímu, ktorý viedol Mitsuru Kariya, chceli čo najlepšie porozumieť potrebám a prianiam európskych zákazníkov.

007-civic-front-g.jpg

Vývoj trval štyri roky. Prakticky všetky časti vozidla sú nové alebo boli oproti predchádzajúcej generácii vylepšené. Hlavná pozornosť bola pri vývoji venovaná nastaveniu podvozka (s cieľom zlepšiť jazdné vlastnosti a ovládateľnosť), materiálom v interiéri (s cieľom zvýšiť celkovú kvalitu priestoru pre cestujúcich) a novému vzhľadu - s cieľom zlepšiť aerodynamiku, ktorá by spoločne s vylepšenými motormi prispela k zníženiu spotreby paliva a emisií CO2.

018-civic-front-g.jpg

Všeobecne sa dá povedať, že nový Civic stavia na silných stránkach svojho predchodcu a posúva ich na vyššiu úroveň. Vstupuje do ringu v segmente C, kde je veľmi silná konkurencia. No vstupuje tam sebavedome a s vysokými ambíciami. Napríklad dieselový motor 2,2 l z Accorda s výkonom 110 kW (150 k) a krútiacim momentom 350 Nm patrí k veľmi úsporným, pričom produkuje len 110 g CO2 na km.

K lepšej aerodynamickej efektivite nového produktu prispieva taktiež použitie uzatvárateľnej mriežky chladiča v modeli s dieselovým motorom. Toto riešenie vedie k dosiahnutiu potrebného chladiaceho výkonu a zároveň znižuje aerodynamický odpor. Hodnota aerodynamického odporu vzduchu je len 0,27.

022-civic-rear-g.jpg

Civic s dieselovým motorom analyzuje údaje o teplote chladiacej kvapaliny, rýchlosti jazdy a vonkajšej teplote - a podľa toho sa mriežka otvára alebo zatvára. Pri nízkych rýchlostiach, kedy aerodynamika nemá až taký veľký význam, je mriežka otvorená. Rovnako aj pri vysokých rýchlostiach, kedy zaisťuje stabilitu riadenia znížením vztlaku na prednej časti vozidla. Pri stredných rýchlostiach (do 150 km/h) je mriežka chladiča obvykle uzavretá, čím sa znižuje spotreba paliva. Otvára sa vždy vtedy, ak je potrebné zlepšiť chladenie, prípadne zvýšiť odpor vzduchu.

023-civic-dashboard-g.jpg

Model s dieselovým motorom je taktiež vybavený novým hrdlom palivovej nádrže bez veka. Prvotnou motiváciou pre túto inováciu bola snaha predísť natankovaniu nesprávneho paliva, ktoré môže viesť až k poškodeniu motora. Plniaci otvor je totiž menší ako rúrka na pištoli.

025-civic-engine-g.jpg

Na karosérii urobili dizajnéri niektoré zmeny. Nová Honda Civic má iné vonkajšie kľučky dverí, ktoré sú pohodlnejšie na ovládanie, a taktiež sklenú strechu, ktorá posilňuje dojem priestrannosti interiéru. Zadné okno má nový tvar a je vybavené stieračom i vyhrievaním. Dolná hrana zvislého zadného okna je umiestnená nižšie, čo zlepšuje výhľad vodiča dozadu, - pri jazde, aj pri cúvaní. C-stĺpik je posunutý približne o 10 cm dozadu, čo prispieva k lepšiemu výhľadu a k zmenšeniu mŕtveho uhla pri pohľade smerom dozadu. Dve koncovky výfuku boli nahradené jednou integrovanou, ktorá zostáva skrytá za nárazníkom.

032-civic-dashboard-g.jpg

O výhodách nového riešenia sme sa presvedčili počas prvej jazdy. Nová Honda Civic bude na predaj v deviatich farbách, z ktorých tri sú nové. Všetky farby je možné kombinovať buď s čiernym alebo so šedým interiérom. Tri nové farby sú: metalíza Yellow Topaz Metallic, perleťová White Orchid Pearl a perleťová Woodland Green Pearl.

013-civic-detail-g.jpg

Súčasná generácia modelu Civic, ktorú už na Slovensku dopredávajú, je známa svojím unikátnym futuristickým interiérom, športovým vzhľadom a tiež rozmerným a variabilným priestorom pre cestujúcich. Tieto najdôležitejšie črty sú zachované aj pri Honde Civic deviatej generácie, významne sa však zlepšil celkový pocit z interiéru. V ňom ako zdroj inšpirácie poslúžilo usporiadanie ovládacích panelov v kokpitoch prúdových lietadiel a v pretekárskych automobiloch, ktoré sa vyznačujú prirodzeným a intuitívnym rozmiestnením všetkých ovládacích prvkov.

honda-civic-euro-ncap-g.jpg

Displeje pred vodičom zachovávajú dvojúrovňové usporiadanie, známe z predchádzajúcej generácie Hondy Civic. Ide o intuitívne riešenie, ktoré má najdôležitejšie informácie (napríklad digitálny ukazovateľ rýchlosti) na najvyššom mieste palubnej dosky; vodič ich môže sledovať bez toho, aby musel odvrátiť zrak od diania na vozovke. Sekundárne informácie a ovládacie prvky sú umiestnené nižšie. Pod volantom sa nachádzajú tri kruhové prístroje - otáčkomer, ukazovateľ teploty chladiacej kvapaliny a ukazovateľ množstva paliva. Na volante je ovládanie rádia a tempomatu.

033-civic-magic-seats-g.jpg

Vďaka palivovej nádrži, ktorá je v modeli Civic umiestnená uprostred, existuje u tohto vozidla prakticky neobmedzená flexibilita, pokiaľ ide o rozloženie sedadiel. Jediným jednoduchým pohybom sa operadlá sedadiel dajú sklopiť a vznikne tak úplne rovný batožinový priestor s dĺžkou 1 600 mm a šírkou 1 350 mm. Takýto priestor je dostatočný napríklad na prepravu troch horských bicyklov (s demontovanými prednými kolesami), troch extra veľkých kufrov Samsonite alebo troch veľkých golfových bagov. To je možné dokonca i vtedy, ak sú predné sedadlá posunuté úplne dozadu.

035-civic-magic-seats-g.jpg

Sedáky zadných magických sedadiel je možné taktiež vyklopiť nahor a na podlahe vznikne priestor na prepravu vysokých predmetov. Vďaka deleniu sedákov v pomere 60:40 je k dispozícii niekoľko možností na spoločnú prepravu osôb a nákladu. Toto miesto sa dá využiť aj ako praktický priestor v prípadoch, keď je obmedzený prístup do batožinového priestoru. Vďaka svojej variabilite, pokiaľ ide o prepravu nákladu, predstavuje Honda Civic atraktívnu voľbu pre rodiny, športových nadšencov a pre každého, kto požaduje priestrannosť a flexibilitu.

014-civic-front-g.jpg

Nová Honda Civic bude na trhu s troma motormi: benzínovými 1.4 i-VTEC a 1.8 i-VTEC a dieselovým 2.2 i-DTEC. Všetky motory sú spojené so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, sú vybavené systémom ECO Assist a funkciou vypnutia motoru pri zastavení vozidla. Okrem toho sú všetky vozidlá vybavené asistentom pre rozjazd do kopca.

010-civic-side-g.jpg

Cena základnej verzie Hondy Civic je 15 590 €, najdrahšia verzia stojí 26 190 €. Oficiálny predaj na Slovensku sa začne 12. marca 2012.

Fotogaléria Honda Civic 5 doors



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri