Desať zákrut do štartu – Vlčia dolina
Už o mesiac sa v Dobšinej stretne európska automobilová špička, aby vyštartovala do XXXVI.ročníka Dobšinského kopca 2019. Ešte predtým si však spolu prejdime desať najlepších zákrut divácky obľúbenej trate.
Výstavba cesty cez Dobšinský kopec do podoby, ako ju poznáme dnes sa začala v roku 1921. Tá pôvodná prašná cesta viedla cez miestnu časť Štempark na Roveň a ďalej na Pingarty. Nová však stvorila zákrutu, ktorá je dnes jednou z najobľúbenejších na celej trati. Prvú zákrutu, ktorej miestni nepovedia inak ako Vlčia dolina.
Dnes je to miesto tesne za štartom, no do roku 2006 tomu tak nebolo. Posunutím trate nižšie sa vytvorila náročná pasáž pre pretekárov a atraktívna pre divákov. Pneumatiky tesne po štarte ešte nemajú optimálnu teplotu a piloti sa s autami neraz pekne pasujú. Z priľahlého kopca sa preto stalo obľúbené divácke miesto, kde neskôr pribudli aj drevené lavice. Navyše neďaleko je vždy možnosť občerstvenia sa v stánkoch a tak čo treba viacej pre príjemne strávené popoludnie na pretekoch?
Zaujímavý je však aj samotný názov prvej zákruty – Vlčia dolina. Ten vychádza z historickej danosti doliny, cez ktorú počas tuhých zím kedysi schádzali do mesta vyhladované svorky vlkov. Aj preto staré pomenovanie Wolfzajfen. Neskôr sa v Bulinerskom nárečí začalo vravieť tiež Bolzajf, čo môžete zriedkavo začuť aj dnes. „Kopčiari“ si ju však svojho času pomenovali tiež aj ako „Kramského zatáčka“ potom, čo tu český pretekár Otakar Krámsky dva roky po sebe havaroval.
Sledujte nás aj naďalej. Informácie o Dobšinskom kopci nájdete na našej webovej stránke www.dobsinskykopec.com, ako aj na našom profile na FB. A nezabudnite prosím, tento rok štartujeme 19. – 21.júla.
Ľuboš Kašický
Tlačový tajomník DK 2019