Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Iné  »  Offroad

Derecske Kupa: Rozhodovali sekundy

Tuesday, 20. 04. 2010 - 19:00, Michal Kostka   

Derecske Kupa: Rozhodovali sekundy

Víťaz z Moháča Erik Korda sa na Derecske Kupa (9. - 11. apríl) predstavil vo farbách nového sponzora, obľúbenej to značky hlavne pánov. Odteraz budeme jeho Nissan vídať so svetoznámym zajačikom na kapote. Playboy takto propaguje svoj vlastný energetický nápoj a nám nezostáva iné, ako len susedom závidieť takýto prístup k motoristickému športu.

Nyúl Eszter, www.dakar.hu;Balázs Szalay mal šťastie v nešťastí

Novou vizážou sa prišli pochváliť Kristóf Marton (Nissan Pickup) a Károly Fazekas (BMW X5). Do hry sa vrátilo aj overené Mitsubishi Pajero s ktorým Jozef Sýkora v roku 2006 vybojoval druhé miesto vo FIA Baja Cupe. Po Imre Fodorovi ho do rúk dostal Chorvát Dražen Ćurić. Oproti Moháču ubudlo šesť automobilov, quady neštartovali vôbec. Jediným jazdcom v kategórii motocyklov bol Rakúšan Gerhart Puchberger (KTM 450 EXC).

Nyúl Eszter, www.dakar.hu;Aj zajačik vie pretekať ak ho vedie Erik Korda

Prvé ostré kilometre absolvovali posádky už v piatok a o akciu nebola núdza. Jeden úsek, dva prejazdy, spolu vyše 50 kilometrov prevažne rýchlych roviniek. Posádky miestami atakovali rýchlosť 200 km/h a nie vždy bolo jednoduché tieto šprinty zvládnuť. Presvedčil sa o tom Péter Rónai (Opel Antara RR); mierna nerovnosť ho nakopla a poslala rovno do súbežne s cestou vedúceho kanála. Skôr ako na miesto dorazil tímový kamión, Rónai si zabezpečil záchranu u miestnych poľnohospodárov. Po provizórnej oprave dorazil do cieľa tri minúty po časovom limite, namiesto očakávanej penalizácie však zinkasoval DQ a bol vylúčený. Ďalej pokračoval už len ako predjazdec.

Nyúl Eszter, www.dakar.hu;Na drapákoch za zlatom - László Palik

Šťastie pri prvom prejazde neprialo ani Balázsovi Benikovi (Opel Antara RR), požiar motoru ho zastavil nadobro. Z Opel Dakar Teamu zostal v hre už len Balázs Szalay (Opel Antara RR) a neúspech kolegov čiastočne kompenzoval tretím najrýchlejším časom. Druhý bol Károly Fazekas, na prvom mieste nocoval Erik Korda.

Sobotné ráno privítalo súťažiacich prívalmi dažďa. Časti trate a depo pripomínali oráčinu, na nedostatok blata sa sťažovať nedalo. Skôr ako vyrazili na prvú z piatich sobotných RS, dostali posádky možnosť prezuť vozy na pneumatiky do blata. Szalay túto príležitosť nevyužil, čo sa hneď prejavilo minútovou stratou na najrýchlejších. Po servise to s vhodným obutím bolo podstatne lepšie a bolo by z toho aj priebežné vedenie nebyť defektu v siedmej RS. Deväťminútová strata znamenala prepad na tretie miesto. Ešte horšie dopadol Fazekas, výletom z trate prišiel o viac ako dvadsať minút. Dražen Ćurić sa držal na siedmej priečke. Extrémne podmienky najlepšie sadli dvojici Nissanov, na prvé miesto sa dostal Palik, druhému Kordovi na jeho pozíciu chýbalo dvadsaťtri sekúnd.

Nyúl Eszter, www.dakar.hu;V novom kabáte sa ukázal Károly Fazekas

Posledných sto kilometrov súťaže prinieslo dramatické súboje o pódiové priečky. Ôsmu a deviatu RS vyhral Palik o jednu, resp. tri sekundy a Kordovi zostávalo už len záverečných dvadsať kilometrov aby zlikvidoval necelú pol minútu straty. Snaha bola veľká a za prispenia drobnej jazdeckej chyby Palika aj takmer úspešná. Ale len takmer. V konečnom účtovaní bol rozdiel medzi prvým a druhým len tri sekundy!

Nyúl Eszter, www.dakar.hu;Pravidlený zberač bodov András Lukács

Dráma o troch aktéroch sa odohrala aj v boji o bronz. Szalay hneď na začiatku prišiel o zadný náhon a dve RS odjazdil s hendikepom pohonu jednej nápravy. Vďaka tomu sa na tretie miesto dostal Attila Gábor (Nissan Pathfinder). Pár kilometrov pred cieľom ho technika nechala v štichu a sen o pódiu sa rozplynul. Ambíciu nahradiť ho mal Zoltán Bálint (Nissan Navara), chvíľka nepozornosti ho zdržala na tak dlho aby nakoniec prehral o desať sekúnd. Na tretiu priečku sa so značným prispením Šťasteny vrátil Szalay. Na piatom mieste po druhý raz skončil András Lukács (G. Baba Proto Evo), šiesty bol Ćurić , ktorý túto sezónu berie ako prípravu na ďalší Dakar.

Nyúl Eszter, www.dakar.hu;Brazília-Slovensko-Maďarsko-Chorvátsko, toto Mitsubishi prešlo kus sveta

Tretie kolo maďarského šampionátu a zároveň začiatok Zónovej trofeje zabezpečí Rábaköz Kupa od 7. do 9. mája aj za účasti viacerých českých posádok s možným štartom jednej slovenskej.

Konečné poradie:
1. László Palik - Gábor Darázsi        Nissan Navara         2:49:29
2. Erik Korda - György Tóth        Nissan Navara         +00:03
3. Balázs Szalay - László Bunkoczi    Opel Antara RR         +19:07
4. Zoltán Bálint - dániel Marton    BMW X5 CC         +19:17
5. András Lukács - Ferenc Szegedi    G. Baba Proto Evo     +27:56



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri