Mohács Kupa: Voda, voda, samá voda
Len dva týždne delili prvé dve súťaže maďarského šampionátu, ktorý sa tento rok pod záštitou nového generálneho partnera rozrástol na osem podujatí.
Na štarte prvej súťaže v Moháči (26. - 28. marec) sa zoradilo tridsať dva posádok v piatich samostatných klasifikáciách a na všetkých čakalo viac než 500 meraných kilometrov. Už v prológu sa o vzrušenie postaral Szilveszter Kéry, z jeho Bowleru vyšľahli plamene a v súťaži skončil. Slovinská posádka Andrej Brumet / Andrej Jereb položila svoju Toyotu triedy Open na bok, len o chĺpok podobnému trapasu unikli Balázs Benik (Opel Antara RR) a Károly Fazekas (BMW X5). Najrýchlejší bol Balázs Szalay (Opel Antara RR), Zdeněk Pořízek štvrtý.
V sobotu ráno sa nad Moháčom zbehli mračná, pred dažďom nebolo úniku. Hneď na prvej, 64-kilometrov dlhej rýchlostnej skúške (RS) všetkých prekvapil Balázs Benik a najbližšiemu súperovi, ktorým bol jeho tímový šéf Szalay, nadelil jeden a pol minúty. S druhou RS prišiel dážď a ruka v ruke s ním aj vážne problémy. Niektoré úseky trate sa zmenili na bahenné pasce a do jednej z nich sa chytili Károly Fazekas a Imre Varga (Nissan Pickup). Prvý menovaný po kotrmelci zo súťaže odstúpil, druhý zapadol a spálil spojku.
Po štyroch sobotných RS sa na čele usadil Erik Korda (Nissan Navara) s náskokom 1 min. 43 sekúnd pred druhým Szalayom. Tretie miesto patrilo László Palikovi (Nissan Navara), štvrté Zdeňkovi Pořízkovi (BMW X5 CC).
Výsledky prvého dňa prešli v noci dramatickou zmenou. Za všetko mohli štedro udeľované penalizácie za prekročenie rýchlosti či skracovanie trate a z prvej osmičky nikto nezostal na pôvodnej pozícii. Korda sa vďaka takmer štyrom trestným hodinám prepadol až na ôsmu priečku a len tri posádky vyviazli s trestom menším než hodina. Hromadný protest väčšiny zvrátil pôvodné rozhodnutie a všetky penalizácie boli zrušené.
Nedeľné tri RS viedli po rovnakých tratiach ako v sobotu, ale v opačnom smere. V jednej z nich bol najrýchlejší Korda, posledné dve opäť ovládol novic Benik. Celkovo však skončil na jedenástom, poslednom klasifikovanom mieste. Pod tento výsledok sa podpísali fixné penalizácie za nedokončené RS z predošlého dňa. Po nevydarenej Italian Baja však tentoraz absolvoval celú súťaž, získal tri najrýchlejšie časy a množstvo skúseností.
O pódiové umiestnenie prišiel v nedeľu Palik. V šiestej RS zapadol, z blata mu však pomerne rýchlo pomohol jeho kolega a učeň Zoltán Bálint z armádneho tímu Budapest Honvéd. Na tretie miesto poskočil Pořízek, druhý zostal Szalay a z prvého cross country víťazstva sa radoval Korda. Ozdobou súťaže sa stala dvojica moderátorov stanice TV2 Andrea Várkonyi, Csaba Azurák. Pod krídlami Opel Dakar Teamu absolvovali svoju prvú súťaž a hoci nepatrili medzi najrýchlejších, svojou ochotou pomôcť súperom v ťažkostiach si získali sympatie mnohých.
Konečné poradie:
1. Erik Korda - György Tóth Nissan Navara 4:10:47
2. Balázs Szalay - László Bunkoczi Opel Antara RR +01:41
3. Zdeněk Pořízek - Zdeněk Ulehla BMW X5 CC +13:08
4. László Palik - Gábor Darázsi Nissan Navara +14:55
5. András Lukács - Ferenc Szegedi G. Baba Proto Evo +39:07