Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Iné  »  Offroad

Ďalšie podrobnosti k smrteľnej nehode na Rallye Dakar 2010

Tuesday, 05. 01. 2010 - 09:26, Andrej Haverda   

Ďalšie podrobnosti k smrteľnej nehode na Rallye Dakar 2010

Nemec Mirco Schultis je skúsený pretekár. Má za sebou dvadsaťročnú kariéru, ale na najvychytenejších motoristických akciách by ste v štartových listinách jeho meno hľadali márne. Bol i je amatér. Štart na tohtoročnej Rallye Dakar mal byť spestrením športového života tohto 43-ročného šéfa zásielkového módneho obchodu. On ani jeho spolujazdec Ulrich Leardi zo Švajčiarska si nerobili zálusk na víťazstvo, napriek tomu sa ich mená po 1. etape skloňovali vo všetkých pádoch. Žiaľ, v smutných súvislostiach.

dakar2010-127.jpg

Ich auto zrazilo 28-ročnú argentínsku diváčku Sonju Nataliu Gallardovú, ktorá prišla o život. Ťažké zranenia postihli jej mozog, spodnú časť tela a hrudník. Aj keď sa vrtuľník na mieste nehody objavil veľmi rýchlo, transport do nemocnice neprežila. Dvakrát sa lekárom podarilo ju prebrať k životu, ale tretí raz už nie. Pri nehode sa zranili aj ďalšie štyri osoby. Stalo sa to 75 km po štarte. Schultis zrejme vbehol do mračna prachu, ktoré rozvíril jazdec pred ním, a prehliadol jednu zákrutu. Jeho 1 650 kilogramov ťažké terénne auto s motorom s 220 konskými silami vošlo medzi divákov. Schultis hneď po tragédii, hoci bol v šoku, pomáhal obetiam nehody a poskytoval im prvú pomoc. Večer ho aj so spolujazdcom odviezla polícia a následne sa z rallye odhlásili. Organizácia ASO (Amaury Sport Organisation), ktorá podujatie organizuje, reagovala na nehodu oneskorene. Až po tom, čo sa správa objavila v argentínskej tlači, ASO ohlásila smrť ženy a vyslovila sústrasť pozostalým, pričom pripomenula, že obeť sa nachádzala na mieste, na ktorom diváci byť nemali. Neboli tam síce pásky zamedzujúce vstup, ale vraj aj tak bola mimo bezpečnej zóny. Lokálne médiá však tvrdia, že žena bola na súkromnom pozemku. Táto informácia je pre políciu, ktorá skúma otázku viny a zodpovednosti, dôležitá.

4-1-2010-jaroslav-jindra.jpg

Rallye Dakar, ktorá sa jazdí od roku 1978, je nehodami priam popretkávaná. Štatistici sa stále dohadujú, koľko obetí majú tieto preteky na svedomí, v mennom zozname figuruje 57 mŕtvych. Vlani prišli o život dvaja Peruánci. Najkrvavejšia bola Rely Dakar v roku 1998, keď prišlo pri frontálnej kolízii o život v Mauretánii päť osôb nezúčastnených na pretekoch. Je isté, že publikum na pretekoch rallye býva veľmi vášnivé a ľudia uskakujú pred rýchlo jazdiacimi autami v posledných sekundách, aby im uvoľnili cestu. Jeden zo svedkov nehody v 1. etape vyhlásil: „Na mieste tragédie stáli ľudia husto natlačení v húfe, skoro sa nedalo prejsť." Mimochodom, stratu orientácie pretekára v oblaku prachu by mal zamedziť systém Sentinel, ktorý je v každom aute. Elektronickým signálom môže pretekár vzadu varovať toho pred ním. Ale zrejme to nefunguje spoľahlivo. Aj pilot Volkswagenu Carlos Sainz po etape prezradil, že sa nemohol na tento prístroj vôbec spoľahnúť.

Zdroj: www.denniksport.sk


 



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri