Ďalší úspech pre slovenský motoršport
Na pretekoch v Talianskom Cividale, ktoré boli záverečným podujatím FIA CEZ ( Central European Zone ) si jazdec Autotechna Racing Teamu s vozidlom Ferrari 308 GT4 Dino pripísal 15 bodov a potvrdil tak svoju dominanciu v kategórii 3. V celkovom súčte nad svojimi súpermi s prehľadom zvíťazil a získal cennú trofej pre rok 2012. Do kategórie 3 sú zaradené vozidlá, ktoré boli pre motoristický šport homologované v rokoch 1976 až 1981.
Seriál FIA CEZ vyhlasuje Medzinárodná automobilová federácia v rôznych motoristických disciplínach pre jazdcov z krajín Rakúsko, Bosna a Hercegovina, Chorvátsko, Česká republika, Maďarsko, Taliansko, Macedónsko, Čierna Hora, Poľsko, Srbsko, Slovinsko a Slovensko. Medzi jazdcami je tento seriál nazývaný aj „Malá Európa" a je medzi nimi veľmi obľúbený. Len v tabuľkách hodnotenia „historikov" nájdeme viac ako deväťdesiat jazdcov. To je naozaj pekné číslo.
Jaroslav Baránek Jazdí za Autotechna Racing Team zo Zvolena už od roku 1996.
Počas svojej kariéry ako automobilový pretekár získal päť titulov Majster Slovenska. Ako sám tvrdí, najväčšiu radosť má z najťažšie vybojovaného prvého titulu v roku 1996 na vozidle Škoda Favorit. Zatiaľ najúspešnejšou sezónou pre Jara je však určite tohtoročná, keď získal nielen Tofej FIA CEZ, ale aj titul Majster Európy v pretekoch historických automobilov do vrchu v kategórii 3. Európsky titul v historických vozidlách je o to cennejší, že ho získal ako vôbec prvý Slovák v histórii.
Vozidlo Ferrari 308 GT4 Dino, na ktorom Jaro získal obe tohtoročné trofeje má osemvalcový motor s objemom 3 litre, výkon cca 220 Hp a maximálnu rýchlosť 220 kilometrov. Na to, že automobil má 38 rokov, sú to obdivuhodné parametre. Zvlášť keď si uvedomíme, že motor je bez akejkoľvek elektroniky, vybavený štyrmi dvojkomorovými karburátormi a dvoma rozdeľovačmi.
V roku 2013 Jaro Baránek bude opať reprezentovať Autotechna Racing Team a plánuje jazdit preteky ME, FIA CEZ aj Majstrovstvá Slovenska. Jeho cieľom je obhájenie oboch tohtoročných trofejí, aj keď vie, že to bude mimoriadne náročné. Základom dobrých výsledkov je pripravovaná zimná repasia vozidla Ferrari 308 GT4 Dino, ktorú budú robiť šikovní mechanici v Koiš Racing Teame, ktorí tento automobil aj upravili pre automobilové preteky.
V novej sezóne si Jaro želá, aby sa na európskych tratiach objavovalo viac slovenských jazdcov v historických vozidlách. Spoločná účasť na pretekoch nielen viac zviditeľní našu krajinu, ale môže znížiť náklady na účasť v pretekoch pre jednotlivé teamy. Potešila by ho aj účasť slovenských fanúšikov na pretekoch „vonku". Všetky preteky sa konajú v miestach, ktoré majú čo návštevníkom ponúknuť. Čo tak si urobiť víkendový výlet do cuziny a návštevu pretekov si spestriť prehliadkou miestneho hradu, historického centra, kúpaním v jazere či túrou po krásnej prírode.....Láka vás to? Jaro Baránek rád každému poskytne informácie o chystaných pretekoch.