Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Citroën DS3 1,6 VTi 120 Style

Wednesday, 07. 11. 2012 - 03:45, Ivan Václavík   

Citroën DS3 1,6 VTi 120 Style

Krásavec na prvý pohľad dokáže očariť: Overili sme si, že z 10 okoloidúcich sa osem za týmto autom obzrelo. Hoci už je na trhu nejaký ten piatok, stále patrí v bežnej premávke skôr k výnimkám. Má nápaditý moderný dizajn karosérie aj interiéru, kde váš pohľad upúta efektný prístrojový panel vrátane kruhových prístrojov, oranžového podsvietenia a stredovej konzoly.

ds3cn7333g.jpg

Malý, na spodnej časti skosený volant je nádherne ergonomicky tvarovaný a dobre sa drží. Hlavica radiacej páky má príjemný tvar, radenie rýchlostných stupňov je presné a páčilo sa nám aj mäkké obloženie prístrojového panelu.
V anatomicky tvarovaných sedadlách sa dobre sedí a v zákrutách spoľahlivo držia telo vodiča i spolujazdca.

ds3cn7341g.jpg

Paradoxne sme však nedokázali nájsť optimálnu pozíciu za volantom - nohy sme museli mať pokrčené trošku viac, než zvyčajne alebo potom boli krátke ruky. Na zadných sedadlách je pre pasažierov iba symbolické miesto, takže z praktického hľadiska je Citroën DS3 určený len pre dvoch dospelých. No toto v prípade malého auta ani neprekvapuje.

ds3cn7334g.jpg

Podvozok celkom príjemne tlmí nerovnosti vozovky, nie je vyslovene športový, aj keď tvar karosérie by tomu napovedal. V zákrute toto malé auto dobre drží stopu, motor s elektronickým viacbodovým vstrekovaním si dlho udržiava tichý chod, ale je spojený len s 5° prevodovkou, takže vo vyšších otáčkach sa výrazne ohlási o slovo. Zvlášť chválime ostré brzdy a solídne zrýchlenie. Nechýba ani indikátor radenia prevodových stupňov, ale ten si pri športovom štýle jazdy šofér neveľmi všíma. Na satelite pod volantom vľavo je ovládanie tempomatu. Skrátka, Citroën DS3 ponúka vodičovi i spolujazdcovi všetko, čo očakávajú od malého auta so športovým imidžom. Pre viacerých je to krásne auto, oponenti sú v menšine.

ds3cn7335g.jpg

Ak nevyužijete extrémne možnosti, ktoré Citroën DS3 ponúka, ale uspokojíte sa s bežným štýlom jazdy, priebežná spotreba pri rýchlosti 100 km/h sa bude pohybovať okolo 4,7 litra. Na diaľnici však stúpne až na osem. Po týždni testovania sme dosiahli celkový priemer 6,8 litra (výrobca uvádza 5,9 l) a dojazd 600 kilometrov.

ds3cn7343g.jpg

So štvormetrovým autom sa výborne manévruje aj na malom priestore, jeho polomer otáčania je iba 5,1 metra. Objem batožinového priestoru je 285 litrov a dá sa zväčšiť sklopením zadných operadiel.

ds3cn7345g.jpg

Základné údaje testovaného auta
Citroën DS3 1,6 VTi

Objem motora (cm3) 1 598
Výkon (kW/k) 88/120
Krútiaci moment (Nm) 160
Max. rýchlosť (km/h) 190
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 8,9
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 5,9

Cena testovanej verzie 16 630 €
Najlacnejšia verzia 13 830 €

+ Plusy
Efektný dizajn celého vozidla
Tichý chod motora, ostré brzdy
Jazdné vlastnosti, malý polomer otáčania
- Mínusy
Nastavenie správnej pozície za volantom
Málo miesta na zadných sedadlách

 

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri