Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Renault Trafic 2,0 dCi 115 Generation

Monday, 12. 11. 2012 - 14:46, Ivan Václavík   

Renault Trafic 2,0 dCi 115 Generation

Dobrá alternatíva pre rodiny i podnikateľov: Nielen pre rodiny s viacerými deťmi, ale aj pre hoteliérov, malých podnikateľov a pre živnostníkov, ktorí poskytujú nejaké drobnejšie služby je vhodným dopravným prostriedkom 7-miestny luxusný Renault Trafic Generation. Osobná verzia menšej dodávky je jednoznačne vhodnou alternatívou k drahším MPV, keďže ponúka ešte väčší (nadpriemerne komfortný) priestor pre pasažierov a ich batožinu.

ren-trafic-7349g.jpg

Trafic Generation vás na prvý pohľad upúta výrazným dizajnom, nečakaným komfortom pre každého člena posádky a tiež solídnymi jazdnými vlastnosťami. Na dĺžku meria 4,7 m, rázvor je tri metre. Už v základnej podobe poskytuje nezvyčajné pohodlie i na dlhšej trase až siedmim dospelým cestujúcim, z ktorých každý má k dispozícii samostatnú, dostatočne rozmernú, optimálne čalúnenú sedačku s lakťovou opierkou a dostatkom miesta. Na zadné sedadlá sa pohodlne nastupuje cez pravé posuvné dvere, batožina za zadnými sedadlami je pod krytom.

ren-trafic-7351g.jpg

Chválime prehľadne usporiadané ovládače klimatizácie na stredovej konzole, dobrým pomocníkom pre šoféra je indikátor radenia rýchlostných stupňov. A nechýba ani prehľadný počítač s navigáciou na farebnom monitore. Radiaca páka 6-rýchlostnej prevodovky je vždy poruke na stredovej konzole v blízkosti volantu, na volante sú ovládače tempomatu a pod ním na samostatnom satelite ovládanie rádia.

ren-trafic-7367g.jpg

Sedadlo vodiča i spolujazdca sa dá otáčať, takže pasažieri môžu pohodlne komunikovať (pravda, s výnimkou vodiča počas jazdy). Pre šoféra je hendikepom taktiež obmedzené nastavovanie volantu (len pozdĺžnym smerom); celkovo mu vyšší posed pripomína pozíciu za volantom v kamióne. Musí si zvyknúť aj na väčší priemer venca volantu.

ren-trafic-7350g.jpg

Pre človeka nižšieho vzrastu to znamená, že volant má sklonený v neprirodzenej polohe a zbytočne vysoko, sedí vzpriamene a na pedále šliape zhora, na čo sa musí chvíľku adaptovať. Na druhej strane je vysoký posed výhodný z hľadiska lepšieho prehľadu o dianí v premávke. Problém môže robiť odhadovanie šírky vozidla (2,2 m) - napríklad sme si to overili na kamennom moste v Piešťanoch - ale aj to chce len trošku cviku.

ren-trafic-7352g.jpg

Relatívne slabší dieselový agregát s výkonom 84 kW má štandardne k dispozícii šesť rýchlostí, avšak hoci je krútiaci moment sľubný (300 Nm), v praxi a najmä v kopcovitom teréne sme zhodnotili zrýchlenie len ako priemerné. Ani tuhšie brzdy nás veľmi nenadchli - vyžadovali si totiž väčší tlak na brzdový pedál. Podvozok je však veľmi príjemný, rovnako aj ticho v kabíne a samotná jazda neunaví ani na dlhšej trase. Schopnosti dieselového motora v podstate stačia na pohodlné držanie tempa s ostatnými účastníkmi premávky. Ani plne obsadený a naložený Trafic nie je výraznou brzdou na cestách.

ren-trafic-7366g.jpg

Spotreba paliva kolíše podľa štýlu jazdy medzi 8 a 10 litrami nafty na 100 km, čo je vzhľadom na hmotnosť vozidla vcelku priaznivé. Ak sme mali zaradenú šestku a tempomatom stabilizovali rýchlosť na 100 km/h na rovine okolo Bratislavy sme jazdili so spotrebou 5,5 - 6,3 litra. Na diaľnici (130 km/h) to bolo 8,8 litra a pri rýchlosti 140 km/h okolo desať litrov. Po skončení testu nám displej ukázal lichotivú priemernú spotrebu 8,7 litra na 100 km. Dojazd vyše 1 000 km na jednu nádrž je príjemným bonusom pre každého, kto dokáže jazdiť s ľahkou nohou.

ren-trafic-7372g.jpg

Renault Trafic Generation znamená geniálne riešenie pre tých, ktorým sa rodina rozrástla alebo častejšie prepravujú viac cestujúcich, či objemný náklad. Vonkajšími rozmermi sa totiž (až na šírku) podobá tento Trafic autu strednej triedy, čiže ani s parkovaním nebude väčší problém. Dá sa povedať, že sú v ňom hneď tri autá v jednom - nadpriemerne pohodlný minibus pre sedem cestujúcich, prakticky využiteľný karavan pre dvoch a, samozrejme, po odstránení zadných sedadiel klasická dodávka.

ren-trafic-7370g.jpg

Základné údaje testovaného auta
Renault Trafic 2,0 dCi

Objem motora (cm3) 1 995
Výkon (kW/k) 84/115
Krútiaci moment (Nm) 300
Max. rýchlosť (km/h) 160
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) neudáva sa
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 7,8

Cena testovanej verzie 32 390 €
Najlacnejšia verzia 32 390 €

+ Plusy
Nadpriemerný komfort pre 7 pasažierov
Variabilita usporiadania interiéru
Solídne jazdné vlastnosti, dojazd 1 000 km
- Mínusy
Len malé výškové nastavenie volantu
Zdĺhavé zrýchľovanie vozidla

 

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri