Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Chevrolet Trax 1,7 CDTi AWD LT+

Tuesday, 29. 10. 2013 - 18:58, Ivan Václavík   

Chevrolet Trax 1,7 CDTi AWD LT+

Trax má šancu spôsobiť na trhu veľký tresk: Pod názvom Trax posiela americká automobilka Chevrolet do mestskej premávky malé SUV s dostatočným priestorom pre cestujúcich i batožinu. Na dĺžku meria 4,25 m a zvonka pôsobí robustným dojmom. Pasažierom ponúka dostatočný komfort na vyvýšených sedadlách. Základný batožinový priestor 356 litrov sa dá zväčšiť sklopením zadných sedadiel až na 1 370 litrov. V kufri nájdete aj praktickú zásuvku na 230 V.

chevrolet-trax-284337g.jpg

K dispozícii je osem rôznych konfigurácií sedadiel, vrátane delených zadných sedadiel v pomere 60/40. Po sklopení sedadla spolujazdca môžete prepravovať predmety s dĺžkou až 2,30 m, čo robí z tohto modelu jedno z najflexibilnejších malých SUV v meste. Do auta sa nastupuje pohodlne, aj vzadu je dostatok miesta a vyvýšené sedadlá zaručujú dobrý výhľad dospelým. Horšie sú na tom z tohto hľadiska detskí pasažieri, keďže sklá zadných dverí sú pomerne vysoko.

chevrolet-trax-274983g.jpg

Tri kruhové ovládače kúrenia (klimatizácie) na stredovej konzole môžu na niekoho pôsobiť zastaralo, z hľadiska ich ovládania je to však dobré riešenie. Volant má sympatický malý priemer, ovládače na jeho ramenách výborne plnia svoju funkciu. Vľavo je ovládanie tempomatu, vpravo slúžia na ovládanie telefónu a rádia.

chevrolet-trax-8636g.jpg

V interiéri sú k dispozícii praktické odkladacie priehradky s vekom - nájdete ich v strede palubnej dosky, ako aj na jej pravej strane (nad klasickým priečinkom pred spolujazdcom). Samozrejme, ďalšie odkladacie priečinky sú vo dverách, medzi prednými sedadlami a pred radiacou pákou.

chevrolet-trax-8637g.jpg

Samostatnú zmienku si zaslúži moderný informačný a zábavný systém Chevrolet MyLink, ktorý umožňuje ovládať hudbu z vášho smartfónu cez audiosystém vozidla. MyLink je nová generácia technológie informačného systému od Chevroletu. Zahŕňa Bluetooth® a ponúka USB pripojenie, takže máte prístup k zoznamom skladieb, uloženým na vašom mobilnom zariadení a môžete počúvať svoju obľúbenú hudbu cez reproduktory, zabudované vo vašom vozidle.

chevrolet-trax-8641g.jpg

Takisto môžete zobrazovať a prehliadať obrázky alebo si prehrávať videá, resp. aplikácie na plnofarebnom dotykovom displeji s uhlopriečkou 7" (17,8 cm). Samozrejmosťou je telefonovanie a prijímanie hovorov prostredníctvom technológie hands-free.

chevrolet-trax-8189g.jpg

Systém Chevrolet MyLink jednoznačne prispieva k tomu, aby vaša cesta ubiehala bezstarostne a príjemne. Spojte svoje kompatibilné digitálne zariadenie so systémom Chevrolet MyLink a získate prístup k zoznamom skladieb, k adresárom, obrázkom a videám - ba dokonca k niektorým mobilným aplikáciám, ktoré máte uložené na svojom digitálnom zariadení.

chevrolet-trax-8186g.jpg

Aby bol váš hudobný zážitok počas cesty dokonalý, systém Chevrolet MyLink používa viacero funkcií, ktoré dôverne poznáte zo svojho smartphonu. Dotykový monitor môžete použiť na triedenie svojich MP3 podľa skladieb, albumov, interpretov, žánru alebo si vytvorte svoj vlastný zoznam skladieb.

chevrolet-trax-8184g.jpg

Je tu ešte jedna vymoženosť. Hovorte a systém Chevrolet MyLink vás bude počúvať na slovo. Chcete začať telefónny hovor, vybrať rozhlasovú stanicu alebo prehrať hudbu z vášho kompatibilného smartphonu? Stačí jednoducho stlačiť ovládač na volante a vysloviť povel. Zdokonalená technológia rozpoznávania hlasu, ktorá je dostupná ako voľba systému Chevrolet MyLink, váš povel splní.

chevrolet-trax-8644g.jpg

Systém Chevrolet MyLink disponuje ľahko dostupnými ovládačmi, ktoré sú umiestnené na volante, takže vaše ruky sa môžu venovať bezpečnému riadeniu. Môžete si vyberať hudbu a uskutočňovať telefónne hovory počas jazdy - bez toho, aby ste zložili ruky z volantu.

chevrolet-trax-8645g.jpg

Výborným pomocníkom je zadná kamera, spojená so zariadením Chevrolet MyLink, ktorá prenáša do kabíny na monitor verný obraz situácie za vozidlom. To vám pomôže bezpečne zaparkovať. Zadné parkovacie senzory však spustia zvukový alarm zbytočne zavčasu - už keď sa dostanete príliš blízko k objektu, ktorý je za vami. Zvuková signalizácia je príliš úzkostlivá a ozve sa, aj keď je vaše vozidlo od prekážky ešte v bezpečnej vzdialenosti. Predčasné pípanie neraz zbytočne zneistí aj skúseného šoféra.

chevrolet-trax-8185g.jpg

Pri rozjazde v ostrom stúpaní udržiava asistent rozbiehania do kopca váš Trax na mieste bez cúvnutia. Vo výbave LT a LT+ je k dispozícii aj systém pre kontrolovaný zjazd zo svahu, ktorý vám uľahčí jazdu dolu strmým klesaním na nerovnom povrchu bez brzdenia.

chevrolet-trax-8188g.jpg

Trakciu výrazne zlepšuje motor s automatickou zmenou pohonu všetkých kolies, ktorý samočinne prepína z pohonu predných na pohon všetkých kolies. Spokojní sme boli s brzdovou sústavou i stabilitou vozidla v zákrute, no nepáčilo sa nám, že zvuk dieselového motora sa priveľmi prenášal do kabíny. A výčitku adresujeme aj smerom k systému stop&start. Opätovné naštartovanie je totiž ťažkopádne. Napríklad ak prichádzate ku križovatke alebo v kolóne pribrzdíte za vozidlom pred vami, v určitom momente sa motor vypne práve vo chvíli, keď potrebujete auto rozbehnúť.

chevrolet-trax-8643g.jpg

Nie raz sa nám stalo, že motor po zastavení a vypnutí nenaskočil ihneď; štartér reagoval ťažkopádne a za nami sa okamžite prejavili nedočkaví vodiči, lebo sme museli motor znova naštartovať kľúčom. Ešteže sa systém stop&start dá vypnúť tlačidlom ECO.

chevrolet-trax-8646g.jpg

Trax je určený najmä do mestskej premávky a na svoje si prídu tí, ktorí majú radi pocit, že sedia v robustnom aute a vyššie ako tí okolo nich. Za relatívne priaznivú cenu dostanú SUV, ktoré má už v základnej verzii LS tempomat, diaľkové ovládanie so sklopným kľúčom, vypínateľný systém stop&start, kontrolovaný rozjazd do kopca atď.

chevrolet-trax-ncap-g.jpg

Verzia LT ponúka navyše napríklad systém MyLink, integrovaný 7" farebný dotykový displej, zadnú parkovaciu kameru s akustickou signalizáciou, ovládače na volante, asistenta pre bezpečný (kontrolovaný) zjazd zo svahu, klimatizáciu a ďalšie prvky. Nami testovaná verzia LT+ mala okrem tohto aj vyhrievané predné sedadlá.

chevrolet-trax-8183g.jpg

S Traxom sme jazdili v meste i na diaľnici, respektíve okresných cestách. Priemernú spotrebu sme udržali takmer na úrovni, ktorú deklaruje výrobca, ba v meste nás príjemne prekvapil nízky apetít dieselového agregátu. Spokojní sme boli aj s dynamikou - Trax akceleruje dostatočne pohotovo. Celkový dojazd 900 kilometrov na jednu nádrž patrí k lepšiemu priemeru. Pri priemernej spotrebe 5,4 litra je však reálny.

chevrolet-trax-833g.jpg

Údaje výrobcu o testovanom aute
Chevrolet Trax 1,7 CDTi

Objem motora (cm3) 1 686
Výkon (kW/k) 96/130
Krútiaci moment (Nm) 300
Max. rýchlosť (km/h) 187
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 10,0
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 4,9
(Skutočná spotreba pri teste 5,4)

Cena testovanej verzie 21 150 €
Najlacnejšia verzia 15 590 €

+ Výrazné plusy
Systém Chevrolet MyLink s dotykovým ovládaním
Pohodlné nastupovanie, výhľad z vozidla
Ovládače na volante a jeho malý priemer
- Najväčšie mínusy
Ťažkopádny systém stop&start
Zvuk dieselového motora sa prenáša do kabíny

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri