Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Škoda Superb Combi Elegance 2,0 TDI 4x4

Saturday, 02. 11. 2013 - 21:06, Ivan Václavík   

Škoda Superb Combi Elegance 2,0 TDI 4x4

Má všetko, čo má mať moderné kombi: Prirovnanie k zaoceánskej lodi je v prípade Škody Superb Combi Elegance plne na mieste. Veľkorysý priestor v kabíne i batožinovom oddelení už patrí k dobrej tradícii tejto českej značky. Pridanú hodnotu v podobe spoľahlivých motorov od koncernu Volkswagen zákazníci vždy radi ocenia. A nejedného klienta naláka i cena v porovnaní s hodnotou, ktorú za svoje peniaze dostane. Aj keď cena modelu v najvyššej výbave, ktorý sme testovali, je troška nad limitom.

superb-combi-8665g.jpg

S čím teda prichádza na trh česká vlajková loď vo verzii kombi? Má prepracovanú prednú časť s integrovaným denným svietením LED a túto technológiu uplatnil výrobca aj v prípade smeroviek a zadných svetiel. Vpredu dominuje nové logo Škoda, umiestnené nad chrómovaným rámom mriežky chladiča v línii svetlometov, ktoré svojimi čistými kontúrami dodávajú Superbu kompaktný a zároveň dynamický vzhľad. Hmlové svetlá sú integrované do spodnej mriežky privádzajúcej vzduch k motoru. Atraktívnosť verzie combi ešte viac zdôrazňuje strešný nosič striebornej farby.

superb-combi-8675g.jpg

Vo vynovenom interiéri má zákazník na výber troj- alebo štvorramenný volant a zaujímavé farebné kombinácie prístrojovej dosky. Moderné technológie nielen spríjemňujú cestovanie, ale uľahčujú aj riadenie a ovládanie vozidla. Napríklad dobre tvarovaný trojramenný multifunkčný kožený volant umožňuje ovládať autorádio, telefón i tempomat a informačný displej.

superb-combi-8672g.jpg

Dvojzónová klimatizácia Climatronic obsahuje senzor kvality vzduchu, pričom jej ovládanie ponúka viacero možností optimálneho nastavenia. Výduchy vzduchu v B-stĺpikoch najmä v lete výrazne zvyšujú teplotný komfort cestujúcich na zadných sedadlách. Na zadnej strane JUMBO BOXu sa nachádza informačný displej, ktorý ukazuje presný čas a vonkajšiu teplotu. Pod displejom je umiestnená 12 V zásuvka, ovládač vyhrievania zadných sedadiel a odkladacia schránka.

superb-combi-8670g.jpg

Prístrojový panel evokuje pocit komfortu nielen na prvý pohľad, ale aj na prvý dotyk. Umiestnenie jednotlivých ovládacích prvkov je riešené tak, že za volantom sa zorientujete rýchlo a ľahko. Všetky ovládacie prvky sú na dosah a presne tam, kde ich intuitívne očakávate. Dvojité slnečné clony chránia pred priamym slnečným svetlom z prednej, ako aj z bočnej strany vozidla; určite urobia dobrú službu počas jazdy proti slnku a pri častej zmene smeru jazdy, napríklad v serpentínach.

superb-combi-8673g.jpg

Výnimočne priestranný interiér nového Superbu poskytuje celej posádke vozidla dostatok priestoru na nohy i hlavu. Vodič má dobrý výhľad vo všetkých smeroch. Elektricky nastaviteľné sedadlo vodiča je vybavené pamäťou, do ktorej si môžete uložiť tri rôzne polohy sedadla a vonkajších spätných zrkadiel. Tie sa po zaradení spiatočky sklápajú mierne nadol.

superb-combi-8666g.jpg

Ventilované predné sedadlá sú dostupné výhradne v kombinácii s elektricky nastaviteľnými, vyhrievanými prednými sedadlami s perforovaným koženým čalúnením. Ventiláciu je možné nastaviť na dva stupne intenzity. Vyhrievanie zadných sedadiel sa reguluje osobitným ovládacím prvkom na zadnej strane odkladacieho boxu medzi prednými sedadlami. Tento užitočný doplnok prispieva k pohodliu pasažierov počas jazdy v chladnejšom počasí, no dodáva sa len v kombinácii s vyhrievaním predných sedadiel. Spolucestujúci na zadných sedadlách majú v Superbe podložku na nohy, čo im umožňuje nechať si oddýchnuť dolné končatiny pri dlhých cestách.

skoda-superb-combi-03g.jpg

Vyhrievanie čelného skla dokáže rýchlo zbaviť sklo námrazy alebo skondenzovanej pary, a tak máte jasný výhľad cez predné sklo v akomkoľvek počasí. Zaujímavosťou je ovládanie predného pravého sedadla zo zadného sedadla - taktiež elektricky. Dôvtipný odkladací priestor s originálnym dáždnikom Superb je navrhnutý tak, aby voda z mokrého dáždnika odtekala von z vozidla.

superb-combi-8668g.jpg

Osvetlenie batožinového priestoru Škody Superb Combi je navrhnuté účelovo. Na vnútornej strane piatych dverí sa nachádzajú dve malé svietidlá, ktoré intenzívne osvetlia nielen priestranný batožinový priestor, ale aj bezprostredné okolie za vozidlom. Na ľavej strane batožinového priestoru sa nachádza praktické odnímateľné LED svietidlo, ktoré sa dobíja automaticky (pri naštartovanom motore) po zasunutí na svoje miesto. Svietidlo je vybavené magnetom, takže v prípade potreby ho môžete uchytiť na karosériu vozidla. Toto je praktická pomôcka napríklad pri výmene kolesa s defektom.

superb-combi-8677g.jpg

Superb Combi má rekordný objem kufra 633 litrov a po sklopení sedadiel až 1 865 litrov. Elektricky ovládané piate dvere sa otvárajú a zatvárajú automaticky. Dajú sa ovládať zo štyroch nezávislých miest: tlačidlom na kľúči diaľkového ovládania, tlačidlom na stredovej konzole, vnútorným tlačidlom vo výplni piatych dverí a vonkajším dotykovým tlačidlom Softbutton. Hornú polohu otvorených piatych dverí si môžete individuálne nastaviť podľa potreby. Roletový kryt batožinového priestoru sa automatický zasunie do stredovej polohy po otvorení elektricky ovládaných piatych dverí a uľahčí tak prístup k batožine.

superb-combi-8678g.jpg

Na umiestnenie a zabezpečenie batožiny je Superb Combi možné vybaviť systémom vstavaných hliníkových pásov s úchytkami. Súčasťou systému je teleskopická zaťahovacia priečka, pomocou ktorej môžete napríklad rozdeliť batožinový priestor na dve časti, pričom upevňovací popruh využijete na zabránenie voľného pohybu batožiny počas jazdy. Sieťový program obsahuje dve zvislé a jednu horizontálnu sieť; tie zvyšujú variabilitu batožinového priestoru a bránia prevážaným predmetom v pohybe. Zvislú sieť je možné umiestniť v strede batožinového priestoru, ak je vozidlo vybavené vstavanými hliníkovými pásmi. Toto všetko sme v testovanom aute mali.

superb-combi-8679g.jpg

Počas nočnej jazdy oceníte rôzne možnosti osvetlenia interiéru a okolia vozidla. CatVision je jemné difúzne presvetlenie interiéru dvoma bielymi LED diódami. Rozsvietia sa spolu s podsvietením vnútorných kľučiek dverí pri rozsvietení stretávacích svetiel. Osvetlenie priestoru pre nohy vzadu sa aktivuje pri otvorení zadných dverí. Osvetlenie nástupného priestoru Boarding Spots vo vonkajších spätných zrkadlách a v spodnej časti predných i zadných dverí vám pomôže vyhnúť sa pri nastupovaní v tme napríklad kalužiam.

superb-combi-8669g.jpg

Niektoré špecifické funkcie sú určené výlučne pre model Superb vo verzii liftback. Jednou z takýchto funkcií je TwinDoor, variabilné otváranie piatych dverí, ktoré je patentom značky Škoda. Tento špecifický typ výbavy umožňuje transformáciu klasicky elegantného sedana na praktický liftback. My sme testovali verziu, kde sa otváralo veko kufra len vcelku.

40-superb-combi-g.jpg

Za zadnými podbehmi sa nachádzajú uzatvárateľné úložné schránky. Nad nimi nájdete výklopné háčiky, ktoré uľahčia prepravu nákupných tašiek. Je tu aj užitočná 12 V zásuvka. Príjemným prvkom je dvojdielne, elektricky nastaviteľné panoramatické strešné okno, ktoré v lete celej posádke vozidla spríjemní jazdu. Celé strešné okno je možné prekryť elektricky nastaviteľnou sieťovou roletou. Elektricky sťahovateľné strešné okno so solárnymi článkami dokáže znížiť teplotu interiéru až o 25 °C.

superb-combi-8677g.jpg

Ovládanie sedadla predného pasažiera zo zadného sedadla predstavuje novinku modelu Superb. Ak nie je predné sedadlo obsadené, môže si pasažier vzadu rýchlo a pohodlne zväčšiť priestor pre svoje nohy. Ovládacie prvky sú taktiež pohodlne dostupné z miesta vodiča.

38-superb-combi-g.jpg

Motor sa štartuje tlačidlom pod volantom - stačí mať kľúč vo vrecku. Táto podmienka je rozhodujúca aj pri otváraní vozidla dotykom kľučky dverí. Zo širokej ponuky troch dieselových a štyroch benzínových motorov sme si vybrali agregát 2,0 TDI s výkonom 170 koní, spojeným so 6-stupňovou automatickou prevodovkou DSG a pohonom všetkých kolies. Automatická prevodovka DSG je dostupná aj so 7 rýchlostnými stupňami.

32-superb-combi-g.jpg

Ako sme sa presvedčili, poskytuje hladké a rýchle radenie, vďaka čomu je maximálne využitý potenciál krútiaceho momentu motora. Napriek celkovej hmotnosti vozidla 2,2 tony bola akcelerácia uspokojivá. Ak sme potrebovali razantne zrýchliť pri predbiehaní, využili sme režim S, respektíve sekvenčné radenie pákou.

19-superb-combi-g.jpg

K zníženiu spotreby prispieva systém stop&start (reaguje na uvoľnenie brzdového pedálu, avšak zlomok sekundy to trvá), indikátor radenia rýchlostných stupňov a rekuperácia brzdnej energie. Spotrebu znižuje aj menší odpor vzduchu; zlepšená aerodynamika sa zároveň prejavuje v nižšej hlučnosti v kabíne vozidla.

011-superb-combi-g.jpg

Veľkou vymoženosťou je parkovací asistent druhej generácie, ktorý namiesto vodiča poľahky zvláda parkovanie pri okraji vozovky, ale aj kolmo ku krajnici. Automatický parkovací asistent novej generácie sa aktivuje tlačidlom vpravo od radiacej páky. Celá procedúra parkovania vrátane hľadania vhodného parkovacieho miesta sa zobrazuje na displeji Maxi DOT. Asistent vyberie vhodné parkovacie miesto (o situácii informuje vodiča na displeji), zaparkuje v rade pozdĺžne alebo kolmo vedľa stojacich áut a dokonca dokáže vyjsť z radu pozdĺžne zaparkovaných vozidiel.

31-superb-combi-g.jpg

V prípade pozdĺžneho parkovania potrebuje len o 60 cm dlhšiu plochu, než je dĺžka samotného vozidla. Pri všetkých slovách chvály však v tejto chvíli musíte vysloviť výhradu: prečo nemá špičkové kombi cúvaciu kameru, ale iba akustické a grafické znázornenie prekážky pred alebo za vozidlom?

16-superb-combi-g.jpg

K vyššej bezpečnosti, predovšetkým na dlhých cestách po diaľnici, prispieva asistent rozpoznania únavy, ktorý pri rýchlostiach nad 65 km/h vyhodnocuje údaje zo senzorov posilňovača riadenia. Ak systém zistí chovanie, ktoré vykazuje únavu vodiča, navrhne mu odpočinok. Na displeji sa objaví šálka kávy...

25-superb-combi-g.jpg

S najdrahším - teda najlepšie vybaveným - dieselovým Superbom Combi sme jazdili prevažne po meste a na diaľnici. Testovacie kilometre nám ubiehali skutočne príjemne. Pri rýchlosti 100 km/h sme na rovine priebežne zaznamenali spotrebu nafty 4,1 litra na 100 km, na diaľnici pri 130 km/h bola spotreba 5,8.

28-superb-combi-g.jpg

Reálny dojazd 700 km sa nám zdá malý, očakávali sme dlhšiu vzdialenosť. Celková spotreba v kombinovanom režime 6,3 litra nás však uspokojila. A nanajvýš spokojní sme boli s reakciami bŕzd - spočiatku je ich účinok jemný, no v prípade nutnosti dokážu zabrzdiť auto s celkovou hmotnosťou 2,2 tony poriadne ostro.

17-superb-combi-g.jpg

Každý model z portfólia Superbov je komfortný, ale tí najnáročnejší z vás sa budú najlepšie cítiť v exkluzívnom vyhotovení, aké sme testovali. Model s pohonom 4×4 sa cíti ako doma aj v tých najnáročnejších podmienkach. V konečnom dôsledku si každý z pasažierov môže užívať jazdu z ktoréhokoľvek sedadla. Panoramatické strešné okno ešte viac zvyšuje pôžitok a radosť z jazdy. Keďže pri cestovaní na dlhšiu vzdialenosť zohráva dôležitú úlohu komfort, v tomto smere ponuka príslušenstva v Superbe Combi zákazníkov určite nesklame.

Údaje výrobcu o testovanom aute
Škoda Superb Combi 2,0 TDI

Objem motora (cm3) 1 968
Výkon (kW/k) 125/170
Krútiaci moment (Nm) 350
Max. rýchlosť (km/h) 218
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 8,8
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 5,7
(Skutočná spotreba pri teste 6,3)

Cena testovanej verzie 40 167 €
Najlacnejšia verzia 22 487 €

+ Výrazné plusy
Veľkorysý priestor, príjemný podvozok
Nízka hlučnosť v kabíne, ergonómia
Pestrá ponuka prvkov zvyšujúcich komfort
- Najväčšie mínusy
Chýba parkovacia kamera
Len priemerný dojazd 700 km

 

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri