Captur ako stvorený pre individualistov
Nový mestský crossover s logom Renault práve prichádza do predaja. Ako celok je Captur unikátnou zmesou MPV, SUV a hatchbacku. Navyše si ho môžete ľubovoľne personalizovať na rôzne variácie zásluhou dvojfarebnej karosérie, rôznej farby kolies, svetlého a tmavého obloženia interiéru, poťahových látok a grafických motívov na streche.
Captur je veľmi priestranný, len nepatrne dlhší ako nové Clio. Posuvná zadná lavica ponúka rovnováhu medzi priestorom pre cestujúcich a ich batožinu. V priestore pre cestujúcich je unikátna, dostatočne veľká zásuvná priehradka v palubnej doske (objem 11 litrov) pred spolujazdcom, ktorá je ľahko dosiahnuteľná i pre vodiča. Vítaná je možnosť výmeny poťahov sedadiel, ktoré sa dajú jednotlivo rozopínať, prať alebo úplne obnoviť.
Popritom je v palubnej doske multimediálny tablet Renault R-Link, ktorý poskytuje prístup k celkom novej úrovni pripojiteľnosti, s neustále sa rozširujúcou knižnicou špecializovaných motoristických aplikácií.
Dva zážihové motory majú označenie Energy TCe 90 (tri valce a objem len 898 cm3) a TCE 120 EDC (štvorvalec, 1 198 cm3). Druhý z nich je k dispozícii výhradne s prevodovkou EDC (Efficient Dual Clutch), ktorá poskytuje vynikajúci jazdný komfort. Pokiaľ ide o výkon vznetového motora Energy dCi 90 - ten spáli iba 3,6 l/100 km a vypúšťa len 95 g CO2 na km, čo sú rekordne nízke hodnoty pre triedu, kam patrí Captur. Neskôr bude tento model k dispozícii aj s prevodovkou EDC.
Renault Captur meria na dĺžku 4 metre a vyrábajú v závode Valladolid v Španielsku, kde je venovaná obzvlášť veľká pozornosť kvalite a vplyvu na životné prostredie. Až 17 % plastov, použitých pri výrobe modelu Captur, pochádza z recyklácie, čo je vynikajúci úspech, hoci prakticky neviditeľný.
Na Slovensku sa Renault Captur predáva so štartovacou cenou 11 990 €, najdrahšia verzia stojí 16 780 €.
Na prezentácii pred uvedením na trh nás importér zaplavil množstvom zaujímavých detailov, ktoré vybavením povyšujú crossover Captur s hmotnosťou modelu Clio III nad zvyčajnú úroveň v segmente.
Má byť prvým automobilom, ktorý spojí prevodovku EDC s úsporným dieselovým motorom dCi 90. Rýchle radenie tejto prevodovky, spojenej s motorom, ktorý disponuje vysokým krútiacim momentom už od nízkych otáčok, sa istotne prejaví na jazdnom pohodlí, ako aj akustickom komforte.
Renault Captur sa pýši unikátnym dvojitým multimediálnym systémom, s centrálnou stanicou pre integrovaný 7" tablet. Navigačný systém, rádio, telefón a sieť pre mobilné zariadenia sú zoskupené dohromady na jednom mieste. MediaNav a Renault R-Link sú pripravené plniť rôzne, hoci aj príbuzné účely.
Z ponuky spomeňme napríklad praktickú aplikáciu, ktorá informuje o cenách palív na 10 najbližších čerpacích staniciach. Farebný kód je použitý na vyznačenie najlacnejšej, priemernej a najdrahšej ceny, ako aj cien, ktoré sú staršie ako 4 dni. Keď vozidlo stojí, používateľ si môže vybrať čerpaciu stanicu a zobraziť ceny palív, plus otváracie hodiny, dostupné služby, adresu a popis stanice. Adresa môže byť automaticky odoslaná do navigačného systému jediným kliknutím. Už teraz sa tešíme na testovanie tohto výnimočného automobilu, ktorý zrejme čoskoro vytlačí na perifériu malé MPV.
V Európe majú crossovery 8% podiel v segmente malých automobilov (segment B). Tu dominujú konvenčné hatchbacky (74 %), zatiaľ čo MPV tvoria menej ako 11%. V roku 2012 predali v Európe 257 000 crossoverov. V roku 2013 sa očakáva, že podiel crossoverov na trhu sa takmer zdvojnásobí a dosiahne 14 %. Po úspešnom desaťročí pôsobenia MPV sa očakáva, že záujem o ne bude postupne ustupovať.