Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Rally  »  WRC

Capitovi sa nepáči Loebov štart na Rallye Monte Carlo

Wednesday, 31. 12. 2014 - 09:28, Katarína Ďurecová   

Capitovi sa nepáči Loebov štart na Rallye Monte Carlo

Vypadá to tak, že štart Sébastiena Loeba na Rallye Monte Carlo nepotešil úplne každého. Šéf Volkswagenu Motorsport Jost Capito sa obáva toho, že Loeb bude štartovať na viacerých podujatiach, na ktorých nebude musieť čistiť trať, na čom dokáže získať veľa času a tým pádom prípadne i bodov a víťazstiev. To by následne mohlo podľa Capita znamenať, že Loebove prípadné štarty podkopú úspechy a hodnotu výkonov jazdcov štartujúcich v šampionáte pravidelne.

Na podujatiach typu Mexiko nemôže jazdec, ktorý čistí trať, zvíťaziť. Pokiaľ na takýchto podujatiach tím príde s novým jazdcom - niekým ako je Sébastien Loeb, tak potom zvíťazí. Je to jednoduché. Loeb bude štartovať na Rallye Monte Carlo, ale ja som si istý, že to nebude jediná rally, kde ho uvidíme. Som si istý, že bude štartovať na ďalších troch alebo štyroch podujatiach a že na nich dokáže získať veľa bodov," hovorí Capito a pokračuje: „Obávam sa, že Loeb sa objaví na troch-štyroch podujatiach, ktoré vyhrá, ale nebude štartovať v celom šampionáte. Potom si každý môže povedať, že „aha, tento jazdec mohol získať titul, pokiaľ by absolvoval celý šampionát - ten druhý jazdec ho získal len preto, že Loeb neštartoval všade". Znehodnotilo by to celý šampionát a ja som o tejto možnosti hovoril, odkedy bola pripravená daná zmena," uzatvára Jost Capito. Čo sa týka zmeny, ktorú Capito spomína, tak sa jedná o to, že od sezóny 2015 bude vedúci jazdec šampionátu štartovať z prvého miesta (a teda čistiť trať) prvé dva dni rally namiesto len úvodného dňa, ako tomu bolo doteraz.

Volkswagen Motorsport;vw-20140914-1120.jpg

„Pokiaľ by sme, povedzme, na jedno kolo nenasadili Jariho-Mattiho Latvalu, tak by sme mohli nasadiť iného jazdca, ktorý by mohol štartovať povedzme z 10-teho, či 15-teho miesta, mať teda najlepšie podmienky a rally vyhrať. Ale kto by to mal byť? Kto by mohol poraziť Loeba v rovnakých podmienkach? Nikto," dodáva Capito a ukazuje tak, v čo zrejme tkvie skutočný problém šéfa Volkswagenu Motorsport - na rozdiel od Citroenu nemôžu na jednotlivé podujatia nasadiť jazdca formátu Sébastiena Loeba.

Capitova nevôľa k štartu Sébastiena Loeba je zaujímavá i z ďalšieho dôvodu - je to práve Capito, kto od vstupu Volkswagenu do WRC hľadá možnosti, ako šport učiniť viac atraktívnym pre médiá, z čoho by následne pre tímy plynuli vyššie zisky. A čo prinesie viac pozornosti ako (aspoň čiastočný) návrat deväťnásobného šampióna? Taktiež je potrebné poznamenať, že jazdci (najmä špecialisti na jednotlivé povrchy), ktorí štartujú len na niektorých podujatiach, kde dokážu preniknúť medzi najužšiu špičku, nie sú vo WRC rozhodne žiadnou novinkou.



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri