Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Okruhy

BMW vyhralo svoje premiérové preteky Formule E

Sunday, 16. 12. 2018 - 17:18, Ľuboš Kašický   

BMW vyhralo svoje premiérové preteky Formule E

Nová sezóna 2019 začala otváracím podnikom Formule E a saudskoarabskom Rijáde. V Dramatických pretekoch, plných predbiehaní a zvratov až do posledného kola bojovali o víťazstvo da Costa a Vergne.

 

Len pár dní pred sviatkami pokoja a oddychu si mladý kolotoč elektrickej formule budúcnosti (FE) vyrazil do Arábie, aby na úplne novej trati odštartoval už piatu sezónu. „Je to pekná trať, ale má niekoľko kritických miest, pred ktorými mám rešpekt,“ netajil úradujúci šampión Jean-Eric Vergne z tímu DS Techeetah. A veru si tu piloti aj fanúšikovia poriadne užili.

r06-2.jpg

Niekoľko zmien pravidiel vytvorili nové podmienky a zdá sa, že nie všetci pretekári si ich už osvojili. Obmedzená možnosť využitia maximálneho výkonu v presne stanovených podmienkach (útočný režim) bola orieškom už v kvalifikácii pre Toma Dillmanna (NIO), ktorý prišiel o svoj kvalifikačný čas. Z prvého radu tak štartovali Antonio Felix da Costa (BMW Andretti) a Jose Maria Lopez (Dragon). Za nimi v druhom rade stáli Sebastien Buemi (Nissan DAMS) a Stoffel Vandoorne (HWA). Šampión Vergne štartoval z piateho a sledovaný Felipe Massa debutoval na dvanástom štartovom mieste.

r02-5.jpg

Už krátko po štarte havaroval Mortara (Venturi), čo vyvolalo žltú fázu. Na čele sa však usadil da Costa, ktorý prakticky celé preteky diktoval tempo. Fantastické preteky však odjazdil Vergne, ktorý sa postupne posúval dopredu a v polovici pretekov (jazdilo sa na 45 minút + jedno kolo) predbehol da Costu a išiel za víťazstvom.

r01-4.jpg

Práve Vergne bol však jedným z previnilcov (Vergne, Massa, Lotterer, Sims a Paffett), ktorý museli na „trestnú lavicu“ (prejazd uličkou depa) za prekročenie maximálneho povoleného výkonu a do čela sa znova vrátil da Costa. Lenže Francúz sa po penalizácii vrátil na štvrté miesto a znova dobehol Portugalčana. V dramatickom závere potom zabojoval o prvé miesto a nechýbalo veľa, aby zvíťazil. Antonio Felix da Costa sa však dokázal tesne ubrániť a priviezol pre debutujúcu automobilku BMW hneď pri prvom štarte prvé ePrix víťazstvo.

r04-6.jpg

„Mám veľkú radosť,“ neskrýval da Costa, ktorý naposledy zvíťazil ešte v januári 2015. „Mám za sebou dve ťažké sezóny a viete, ako rýchlo sa v tomto športe zabúda. Tvrdo sme však pracovali. Mali sme plán a dokázali sme sa vrátiť na vrchol. Ďakujem celému tímu.“

r03-4.jpg

Hoci v pretekoch skončil nakoniec druhý, tak evidentne najrýchlejší bol tím DS Techeetah. Lotterer vyjazdil najrýchlejšie kolo a Vergne do posledných metrov korenil preteky v súboji o víťazstvo. „Chcel som privíťať našich nových partnerov z DS vo veľkom štýle,“ smial sa v cieli Vergne. „Dnes to bola ochutnávka novej sezóny a verím, že celá prebehne vo veľkom štýle.“

race-results-16.jpg

Nuž, rešpektujme aj názor tých, ktorým sa FE nepáči a zatracujú ju, no zjavne sa Formula Electric posúva rýchlo do budúcnosti a tým, že máme už autá, ktoré dokážu odjazdiť celé preteky bez výmeny batérie. Tým, že sa zapájajú nové moderné technológie s využívaním novým súťažných prvkov (útočný mód), tak sa potenciál FE evidentne zvyšuje a jej význam v automobilovom športe rastie.

Nasledujúce preteky sa jazdia 12.januára v Maroku a potom už sezóna naberá rýchly spád až do finále v New Yorku (14.júla).



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri