Cez víkend štartuje sezónu Formula E
Vstupujú nové automobilky a v štartovom poli bude debutovať aj Felipe Massa. Premiérovo sa ide v saudskoarabskom Rijáde.
Formula budúcnosti, ktorú zatiaľ väčšina plnokrvných fanúšikov automobilového športu vehementne zaznáva, štartuje počas tohto víkendu už do svojej piatej sezóny. A treba povedať že prelomovej. Prvé štyri sa totiž jazdili s autami, ktorých kapacita batérií nevydržala celé preteky a počas zastávky v depe sa rovno menili aj autá. Odteraz sa vďaka novým batériám bude jazdiť na jednom aute. Na aute druhej generácie – Gen2! To je dobrá správa pre nové technológie pripravujúce sa pre sériovú výrobu.
Nová bude sezóna aj v tom, že zakladateľ a doteraz generálny riaditeľ Formule E, Alejandro Agag sa rozhodol odstúpiť z funkcie a stane sa predsedom predstavenstva Formule E. Výkonným šéfom už byť nechce a funkciu bude zastávať iba do chvíle, kým sa nenájde za neho náhrada. Agag sa chce starať iba o vzťahy s obchodnými partnermi.
Zosumarizujme si, že do FE vstupuje automobilka BMW, ktorá bude partnerom tímu Andretti Autosport. Mercedes zasa bude spolupracovať s nemeckým tímom HWA a tiež s tímom Venturi. HWA by sa však v nasledujúcej sezóne 2019-2020 mala zmeniť na oficiálny tím Mercedes. Zo štartového poľa nám zmizol Renault, ktorý v spojení s tímom DAMS vyhral doteraz rovnú tretinu všetkých doterajších pretekov. Renault sa chce sústrediť neplno na F1 a jeho miesto preberá ďalšia značka, ktorá je súčasťou koncernu. Partnerom DAMS bude teda Nissan.
V štartovom poli je najzaujímavejšou zmenou prírastok v Brazílčanovi Felipe Massovi. Massa nahradil v tíme Venturi Toma Dillmana, ktorý prechádza do tímu NIO. Zo štartového poľa sa nám stratilo meno Nica Prosta. Syn Alaina Prosta má už 37 rokov a zatiaľ nič mimoriadne v autošporte nedokázal a pravdepodobne sa pretekaním skončí. Po vlaňajšej úspešnej sezóne prechádza do americkej IndyCar Felix Rosenqvist, ktorého zlanáril slávny Chip Ganassi. Na jeho miesto nastupuje Pascal Wehrlein, no v úvodných pretekoch by mal ešte pustiť za volant v tíme Mahindra Rosenqvista.
Zo štartového poľa odišiel do dôchodku už aj Nick Heidfeld. Naopak vracia sa skúsený Robin Frijns a najzaujímavejším tímom, čo sa týka jazdeckého zloženia bude nemecký HWA, kde nastúpia Stoffel Vandoorne a Gary Paffett. Chlapci neuspeli v F1 a tak si ich Mercedes už pripravuje (pravdepodobne) na nasledujúcu sezónu.
Aktuálny kalendár sezóny 2018-2019 obsahuje trinásť pretekov a iba tie úvodné v Saudskej Arábii sa odjazdia ešte v tomto roku. Všetky zvyšné sú na programe v nasledujúcom kalendárnom roku, keď už 12.januára sa pokračuje v Maroku a finále je znova v New Yorku v polovici júla. Doterajšie štyri sezóny nám priniesli štyroch šampiónov. Pridá piata sezóna šampióna piateho?