Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

BMW 530d

Thursday, 15. 04. 2010 - 21:44, Ivan Václavík   

BMW 530d

BMW 530d
Nechajte sa rozmaznávať.
V čom je príťažlivosť automobilov nemeckej značky BMW pre motoristických fajnšmekrov? Pravdepodobne aj v tom, že pri jazde ponúka plným priehrštím komfort, luxus i bezpečnosť. Sedadlá sú nielen najdrahšie, ale zároveň mimoriadne komfortné, anatomicky tvarované, pričom výborne držia telo pri rýchlejšom prejazde zákruty. Zadné sedadlá sú nastaviteľné, pričom pasažieri vzadu majú k dispozícii samostatné ovládanie klimatizácie a na predných operadlách obrazovky na sledovanie televíznych programov.

bmw-530-2362g.jpg

Predné kožené sedadlá s výsuvným sedákom sa dajú elektricky nastavovať, sú vyhrievané alebo (v lete) chladené, takže aj dlhé cestovanie sa stáva príjemným zážitkom. Šofér si môže svoju pozíciu nastaviť - k dispozícii sú dve pamäte. Po vypnutí motora sa volant nadvihne (čo uľahčuje vystupovanie) a po naštartovaní sa opäť zníži do pôvodnej polohy.

bmw-530-2359g.jpg

Na otvorenie auta stačí dotknúť sa kľučky (ak máte vo vrecku diaľkové ovádanie), štartuje sa tlačidlom. Dverami netreba búchať, dovrú sa elektricky. Na volante, ktorého priemer sa nám zdal trošku veľký, je ovládanie rádia a tempomatu. Intimitu pasažierov strážia roletky na zadných oknách. Ovládanie rádia a klimatizácie na stredovej konzole je prehľadne usporiadané. Celkovo hodnotíme ergonómiu ako mimoriadne dobrú - všetko je poruke, tam, kde to očakávate. Päťkové BMW pôsobí ako keby ste sedeli v sedmičkovom - akurát priestoru je pri tomto prirovnaní citeľne skromnejšie.

bmw-530-2360g.jpg

Podvozok s elektronicky nastaviteľnou tuhosťou, ktorý vynikajúco filtruje nerovnosti vozovky, je kapitola sama o sebe. K dispozícii sú štyri režimy: Comfort, Normal, Sport a Sport+. Ako napovedajú názvy, môžete sa rozhodnúť pre pohodlnú jazdu s výborným tlmením nerovností vozovky alebo rýdzo športovú, s ostrým prejazdom zákrut - ak nie priamo driftovaním. Avšak tu pozor! Fyzikálne zákony stále platia pre každého.

bmw-530-2365g.jpg

Všeobecne sa traduje, že motory BMW dokážu poskytnúť poriadnu dávku výkonu i krútiaceho momentu. Trojlitrový objem dieselového šesťvalca a výkon 180 kW sú osvedčeným predpokladom na naplnenie tohto faktu. Aj trojliter Audi TDI môže blednúť závisťou. Pritom bavorský agregát získava sympatie i mimoriadne tichým chodom (čo sa najlepšie presvedčíte na diaľnici v Nemecku pri rýchlosti nad slovenským limitom). Nečudo, že toto BMW s plnou vážnosťou konkuruje aj Mercedesu.

bmw-530-2361g.jpg

Pri jazde s BMW 530d si naozaj neuvedomujete skutočnú rýchlosť. Automatická prevodovka disponuje ôsmimi stupňami, ktoré sa menia neskutočne rýchlo, plynulo nahor i dole, bez akýchkoľvek oneskorení. To si zaslúži poriadny aplauz. Pod volantom sú páčky na sekvenčné radenie. K tomu má päťkový bavorák vynikajúce brzdy a navyše celkom priaznivú spotrebu. Veď jazdiť s aktívnym tempomatom po diaľnici za 5,5 litra na 100 km - to určite stojí za pozornosť.

bmw-530-2368g.jpg

Pravda, po skončení testu sme mali priemer 8,3 l/100 km, avšak to pripisujem najmä tomu, že sme polovicu kilometrov najazdili po meste a mimo neho sme uprednostnili športový štýl jazdy. Určite by sme však nesplnili zbožné želanie BMW, keďže výrobca deklaruje priemernú spotrebu v kombinovanom režime iba 6,8 litra. Reálne by sa to dalo len pri mimoriadne úspornej jazde, čo je však v protiklade s predstavou o správnom BMW. Nám sa podaril dojazd takmer 700 km.

Základné technické údaje testovaného vozidla

BMW 530d
Objem motora (cm3) 2 993
Výkon (kW/k) 180/245
Krútiaci moment (Nm) 540
Max. rýchlosť (km/h) 250
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 6,3
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 6,2

Cena testovanej verzie 48 900 €
Základná verzia 41 900 €

+ Plusy
Vynikajúca ergonómia, ticho v kabíne
Zrýchlenie, 8° automatická prevodovka
Komfortný podvozok, výborné brzdy

- Mínusy
Kto vie o nejakých?

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri